Nova Professional Economy 23 euro!!!

«Κλειδί» οι αναποφάσιστοι για το Μέγαρο Μαξίμου

«Κλειδί» για «θετικό αποτέλεσμα» θεωρούν στο Μέγαρο Μαξίμου τη συμμετοχή στις εκλογές της ερχόμενης Κυριακής, με τον Αλέξη Τσίπρα να επιχειρεί μέσω μπαράζ δημοσίων παρεμβάσεων (κάθε μέρα έχει μία κεντρική ομιλία, ενώ σε 12 ώρες έδωσε δύο τηλεοπτικές συνεντεύξεις) να κινητοποιήσει τους πολίτες που ακόμη και τώρα, λίγα 24ωρα πριν ανοίξουν οι κάλπες, δηλώνουν αναποφάσιστοι. Στρατηγικά το βλέμμα του πρωθυπουργού είναι πρωτίστως στραμμένο στους πολίτες εκείνους που ψήφισαν τον ΣΥΡΙΖΑ το 2015, θεωρώντας πως η δεξαμενή αυτή δεν είναι εύκολο να περάσει στη Ν.Δ. και στον κ. Μητσοτάκη και «απλά περιμένει να πεισθεί», όπως το θέτει κυβερνητική πηγή. Στην προσπάθεια επαναπροσέγγισης του κοινού εκείνου, ο Αλέξης Τσίπρας χρησιμοποιεί διάφορα «τρικ». Για παράδειγμα, τελευταία επαναφέρει –διακριτικά μεν, σαφώς δε– μνήμες της εποχής εκείνης, όπως έκανε στη συνέντευξή του στον AΝΤ1, όπου σε μια αποστροφή του θύμισε ένα από τα πιο αντιδημοφιλή πρόσωπα στην ελληνική κοινωνία: τον Βόλφγκανγκ Σόιμπλε. «Η πραγματικότητα είναι ότι εμείς καταφέραμε να πιάσουμε τους στόχους του προγράμματος, παρότι υψηλοί, και να έχουμε και περίσσευμα, το οποίο κάθε τέλος του χρόνου το αναδιανείμαμε στους πιο αδύναμους, και το 2016 με τον Σόιμπλε απέναντι, και το 2017, και το 2018», είπε χαρακτηριστικά. Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσονται και οι καθημερινές πλέον επιθέσεις στους «τεχνοκράτες του ΔΝΤ» και τους «νεοφιλελεύθερους των Βρυξελλών», με προμετωπίδα τον υποψήφιο του ΕΛΚ, Μάνφρεντ Βέμπερ. Η τακτική αυτή επιχειρεί να καταλήξει, όπως έχει φανεί σαφώς, σε ένα συγκεκριμένο δίλημμα: να δώσει δημοψηφισματικό χαρακτήρα στις εκλογές της Κυριακής, με κεντρικό ερώτημα τη συνέχιση ή όχι των θετικών μέτρων.

Το ερώτημα, ωστόσο, τι πραγματικά επιδιώκει ο κ. Τσίπρας σε αυτές τις εκλογές εξακολουθεί να είναι ρευστό και όχι «κατά λάθος», αλλά εσκεμμένα, καθώς στην κυβέρνηση θέλουν να έχουν την ευχέρεια να διαχειριστούν μια γκάμα αποτελεσμάτων. Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχουν δύο άξονες στους οποίους στοχεύει η κυβέρνηση. Ο πρώτος είναι ο προφανής: η διαφορά μεταξύ των δύο κομμάτων να είναι μικρή. O πρωθυπουργός αλλά και τα επιτελικά στελέχη της κυβέρνησης αποφεύγουν επιμελώς να αναφερθούν σε συγκεκριμένα ποσοστά, προτιμώντας να μιλούν για το αόριστο «μήνυμα της κοινωνίας». Στο Μαξίμου αυτό μεταφράζεται σε διαφορά πέριξ των 3-4 μονάδων, που θεωρείται «διαχειρίσιμη επικοινωνιακά ήττα», καθώς θα τους δίνει το δικαίωμα να μιλήσουν για νίκη «έναντι των δημοσκοπήσεων». Αντιθέτως, κατά κοινή ομολογία, μια ήττα πέριξ του 5% θα αποτελεί ευθύ μήνυμα αμφισβήτησης του Αλέξη Τσίπρα.

Ο δεύτερος, ιδιαίτερα σημαντικός άξονας είναι τα αυτούσια ποσοστά των δύο κομμάτων. Στο ερώτημα της «Κ» προς κομματικό στέλεχος που γνωρίζει τη στρατηγική, αν ο ΣΥΡΙΖΑ προτιμά να είναι η Ν.Δ. κάτω από το «ψυχολογικό φράγμα» του 30% ή να είναι ο ΣΥΡΙΖΑ όσο το δυνατόν πιο ψηλά ανεξαρτήτως ποσοστού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, η απάντηση ήταν υπέρ της δεύτερης εκδοχής. Οπερ σημαίνει πως το κυβερνών κόμμα θέλει να ξεκαθαρίσει πάση θυσία το τοπίο στην Κεντροαριστερά και να μην αμφισβητηθεί η ηγεμονική θέση του από κάποιο μικρότερο κόμμα, όπως το ΚΙΝΑΛ, που καιροφυλαχτεί να επαναπατρίσει κρίσιμες μάζες. Εξ ου και η προσπάθεια κινητοποίησης των αναποφάσιστων που, αν πετύχει, εικάζεται πως θα λειτουργήσει υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ. Σε αυτή την περίπτωση, ωστόσο, υπάρχει ο σοβαρός κίνδυνος για το κυβερνών κόμμα να είναι και η Ν.Δ. αρκετά ψηλότερα από το 30%, κάτι που όχι μόνο θα της δώσει αέρα νίκης, αλλά θα «φωτογραφίζει» μια μελλοντική αυτοδυναμία της στις εθνικές εκλογές, «καταστρέφοντας» το σχέδιο του κ. Τσίπρα για επαναληπτικές με απλή αναλογική.

kathimerini.gr

Σχετικά άρθρα