Nova2play με 100 Mbps

Προς αναβολή οι διαγωνισμοί για τον ΒΟΑΚ;

Την ακύρωση των 8 διαγωνισμών για τον οδικό άξονα Πάτρας – Πύργου και των δύο διαγωνισμών για τον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) εξετάζει σοβαρά το υπουργείο Υποδομών. Το επιτελείο του νέου υπουργού Κώστα Καραμανλή «περνάει από κόσκινο» τις συμβάσεις, προκειμένου να επιβεβαιωθεί η εκτίμηση ότι τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν στα δύο έργα, λόγω του τρόπου που έχουν σχεδιαστεί, θα είναι ανυπέρβλητα και θα προκαλέσουν πολύ περισσότερα προβλήματα από τη νέα καθυστέρηση για την επαναδημοπράτησή τους. Κομβικό ζήτημα, το οποίο θα πρέπει να κριθεί σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο, είναι και ο τρόπος χειρισμού του ζητήματος που έχει δημιουργηθεί με την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τις εταιρείες που συμμετείχαν σε «καρτέλ» για τα δημόσια έργα.

Προβληματισμός υπάρχει και για τον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης. Το υπουργείο Υποδομών είχε προωθήσει την κατασκευή του με τρεις τρόπους: το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος με σύμβαση παραχώρησης, το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη με ΣΔΙΤ και το υπόλοιπο ως δημόσιο έργο.

Μάλιστα, στη σπουδή του να εμφανίσει πρόοδο στο έργο, το υπουργείο άλλαξε το τεχνικό αντικείμενο του έργου, ενώ ο διαγωνισμός βρισκόταν σε εξέλιξη (πέρασε στη β΄ φάση τον Μάρτιο), προσθέτοντας στο προς παραχώρηση τμήμα Χανίων – Χερσονήσου και το τμήμα Κισσάμου – Χανίων, μήκους 32 χλμ. Σύμφωνα με πηγές του περιβάλλοντος του κ. Κώστα Καραμανλή, το έργο βρίσκεται εντελώς «στον αέρα».

Δεν είναι επαρκώς μελετημένο, δεν έχει καν οριστική χάραξη, ούτε βέβαια απαλλοτριώσεις. Οπως εκτιμάται, η συνέχιση του διαγωνισμού θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια το Δημόσιο στη θέση του απολογουμένου και στην καταβολή αποζημιώσεων για τις καθυστερήσεις. Προεκλογικά ο κ. Καραμανλής είχε δηλώσει ότι το έργο πρέπει να δημοπρατηθεί ενιαίο.

 

parakritika.gr

Σχετικά άρθρα

Δείτε επίσης

Close