Nova2play με 100 Mbps

‘Έλκος στομάχου και διατροφή

Οι γιατροί πίστευαν ότι ορισμένα τρόφιμα θα μπορούσαν να σας προκαλέσουν έλκος. Αλλά τώρα γνωρίζουμε ότι άλλα είναι αυτά που τα προκαλούν, όπως η λήψη φαρμάκων ανακούφισης του πόνου για μεγάλο χρονικό διάστημα ή η μόλυνση από βακτήριο που ονομάζεται H.pylori. Αν και τα τρόφιμα δεν προκαλούν ή θεραπεύουν το έλκος, μπορούν είτε να σας κάνουν να νιώσετε καλύτερα είτε χειρότερα.

Καλό: Τρόφιμα με προβιοτικά

Τα τρόφιμα όπως το γιαούρτι, το miso, το kimchi, το λάχανο, το kombucha και το tempeh είναι πλούσια σε “καλά” βακτήρια που ονομάζονται προβιοτικά. Μπορούν να βοηθήσουν τ\ο έλκος καταπολεμώντας τη λοίμωξη H. pylori ή βοηθώντας τις θεραπείες να λειτουργήσουν καλύτερα.

Καλό: Τρόφιμα πλούσια σε ίνες

Τα μήλα, τα αχλάδια, η βρώμη και άλλες τροφές που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες είναι καλές για το έλκος με δύο τρόπους. Οι ίνες μπορούν να μειώσουν την ποσότητα του οξέος στο στομάχι σας ενώ διευκολύνουν το φούσκωμα και τον πόνο. Η έρευνα έχει επίσης δείξει ότι μια δίαιτα πλούσια σε φυτικές ίνες μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη των ελκών.

Καλό: Γλυκοπατάτες

Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Α και υπάρχουν ενδείξεις ότι αυτή η θρεπτική ουσία μπορεί να συμβάλει στη συρρίκνωση του στομαχικού έλκους και μπορεί επίσης να διαδραματίσει κάποιο ρόλο στην πρόληψή του. Άλλα τρόφιμα με καλή δόση βιταμίνης Α είναι: το σπανάκι, τα καρότα, το πεπόνι και το βοδινό κρέας.

Καλό: Κόκκινη πιπεριά

Είναι πλούσια σε βιταμίνη C, η οποία μπορεί να σας βοηθήσει να προστατευθείτε από το έλκος με διάφορους τρόπους. Η βιταμίνη C παίζει σημαντικό ρόλο στην επούλωση πληγών. Οι άνθρωποι που δεν παίρνουν αρκετή από αυτή είναι επίσης πιο πιθανό να πάθουν έλκος. Πάρτε αυτό το θρεπτικό συστατικό από εσπεριδοειδή, φράουλες, ακτινίδια και μπρόκολο.

Κακό: Γάλα

Οι γιατροί συμβούλευαν τους ανθρώπους να πίνουν γάλα για να θεραπεύσουν τα έλκη τους. Αυτό συνέβη πριν από την εμφάνιση καλύτερων θεραπειών, όπως φαρμάκων που μειώνουν την όρεξη. Σήμερα γνωρίζουμε ότι το γάλα δεν μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη ή την ανακούφιση ενός έλκους. Στην πραγματικότητα, μπορεί να κάνει τα πράγματα χειρότερα, ωθόντας το στομάχι σας να παράγει περισσότερο οξύ.

Κακό: Αλκοόλ

Αν είστε επιρρεπείς σε έλκος ή έχετε ένα, είναι καλό να περιορίσετε το αλκοόλ ή να το αποφύγετε εντελώς. Έρευνες έχουν δείξει ότι το αλκοόλ ερεθίζει και μπορεί ακόμη και να βλάψει το πεπτικό σας σύστημα.
Κακά: Λιπαρά τρόφιμα

Χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να χωνευτούν, πράγμα που μπορεί να οδηγήσει σε πόνο στην κοιλιά και φούσκωμα – κακά νέα δηλαδή, εάν έχετε έλκος.

Πικάντικα τρόφιμα: Εξαρτάται

Για πολύ καιρό, οι γιατροί πίστευαν ότι τα πικάντικα τρόφιμα ήταν μια σημαντική αιτία των ελκών. Τώρα γνωρίζουμε ότι αυτό δεν είναι αλήθεια. Απλώς, μερικοί άνθρωποι διαπιστώνουν ότι κάνουν τα συμπτώματά τους χειρότερα. Αποφύγετε εάν σας προκαλούν πόνο.

Εσπεριδοειδή: Εξαρτάται

Αρχικά, φαίνεται λογικό ότι όξινα τρόφιμα, όπως τα εσπεριδοειδή και οι ντομάτες,επιδεινώνουν το έλκος. Αλλά δεν υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι έχουν κάποια επίδραση σε αυτό. Παρ’ όλα αυτά, αν εσάς σας επιδεινώουνι τον πόνο, μειώστε την κατανάλωση τους.

Σοκολάτα: Εξαρτάται

Η σοκολάτα έχει πολλά πιθανά οφέλη για την υγεία. Αλλά προκαλεί συχνά δυσφορία σε μερικούς ανθρώπους που έχουν έλκος. Εάν η κατανάλωση σοκολάτας σας κάνει να αισθάνεστε χειρότερα, απολαύσετε την αφού το έλκος σας έχει θεραπευτεί.

Καφεΐνη: Ρωτήστε τον γιατρό σας

Η έρευνα ποικίλλει για το αν η καφεΐνη – ο καφές ειδικότερα – υποτροπιάζει τα έλκη. Ωστόσο, εξακολουθεί να είναι κοινή συμβουλή να την κόψετε εάν έχετε έλκος. Ρωτήστε τον γιατρό σας, αλλά ίσως να μην χρειαστεί να πείτε αντίο στον καφέ, αρκεί τα συμπτώματά σας να μην χειροτερεύουν.

iatronet.gr

Σχετικά άρθρα