Nova2play με 100 Mbps

Σ. Μπερέτης: «Χρειάζονται γενναίες αποφάσεις για τον τουρισμό»

«Η ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΘΕΣΗΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΣΕ ΨΗΛΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΕΧΗΣ ΑΓΩΝΑΣ»

– ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΜΕΙΩΣΗ ΣΤΙΣ ΑΦΙΞΕΙΣ

 Για γενναίες αποφάσεις που πρέπει να παρθούν, τόσο σε τοπικό όσο και σε κεντρικό επίπεδο, όσον αφορά στο τουριστικό προϊόν, μίλησε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Πρακτορείων Ρεθύμνου, Στράτος Μπερέτης.  

«Είναι σημαντικό σαν Κρήτη και σαν Ρέθυμνο να δούμε τι θα κάνουμε ώστε το προϊόν μας να ξεχωρίζει και για το πετύχουμε αυτό χρειάζονται γενναίες αποφάσεις», είπε ο κ. Στράτος Μπερέτης. Και τόνισε: «Η αναβάθμιση του Κρητικού τουριστικού προϊόντος και η διατήρηση της θέσης της Κρήτης σε ψηλά επίπεδα προτίμησης και αναγνωσιμότητας από τους ταξιδιώτες, σε ένα έντονα ανταγωνιστικό διεθνές περιβάλλον, είναι συνεχής αγώνας δρόμου που απαιτεί εγρήγορση και σχεδιασμό».

Απαραίτητες οι νέες υποδομές

«Η βελτίωση και δημιουργία νέων υποδομών κρίνεται απαραίτητη, ιδιαίτερα στον βόρειο οδικό άξονα Κρήτης που μοιάζει με φορτωμένη επαρχιακή οδό, είπε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Πρακτορείων Ρεθύμνου, ενώ αναφερόμενος στο Ρέθυμνο υπογράμμισε ότι «πρέπει να παρθούν αποφάσεις και να λυθούν προβλήματα της πόλης όπως το κυκλοφοριακό, η έλλειψη στάθμευσης και διαχείρισης απορριμμάτων. Το Ρέθυμνο Θα πρέπει να γίνει μπουτίκ προορισμός για να μην έχει ξανά προβλήματα», ενώ πρόσθεσε: «και το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, χρήζει άμεσα ανακαίνισης για να ανταπεξέλθει στον μεγάλο όγκο των αφίξεων που δέχεται.»

Προσθήκη κλινών χωρίς υποδομές

Στην ραγδαία προσθήκη κλινών χωρίς προηγουμένως να εξασφαλιστούν οι απαραίτητες υποδομές, αναφέρθηκε ο κ. Μπερέτης κάνοντας λόγο και για τις μεγάλες καθυστερήσεις στα αεροδρόμια των γειτονικών νομών. «Προσθέτουμε κλίνες χωρίς υποδομές και χωρίς να αναβαθμίσουμε τις υπάρχουσες. Περίπου σε 20 χιλιάδες αυξήθηκαν οι κλίνες από το 2018. 12-13 χιλιάδες είναι ξενοδοχειακές ενώ οι υπόλοιπες σε διαμερίσματα και βίλες, εκτός της βραχυχρόνιας μίσθωσης. Επίσης, έχουν εγκριθεί επενδυτικά πλάνα που προσθέτουν ακόμα 6.000 κρεβάτια. Από την άλλη τα αεροδρόμια Ηρακλείου και Χανίων βγήκαν πρώτα σε καθυστερήσεις, οι οποίες οφείλονται στην έλλειψη χώρου στάθμευσης των αεροπλάνων, αλλά και στην έλλειψη ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας».

Δεν πρέπει να υπάρχει εφησυχασμός παρά το ισχυρό brand name της Κρήτης

Σε καμία περίπτωση το ισχυρό όνομα που έχει δημιουργήσει η Κρήτη δεν να μας οδηγήσει σε εφησυχασμό, υπογράμμισε ο ίδιος: «Τα μέχρι στιγμής στοιχεία, αποδεικνύουν πως η Κρήτη διαθέτει ισχυρό brand name και έχει καθιερωθεί στην συνείδηση των Ευρωπαίων και μη, ως ασφαλής και οργανωμένος προορισμός. Αυτό σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να οδηγεί, τόσο τους εμπλεκόμενους επιχειρηματίες στον τουρισμό, όσο και τις κρατικές και περιφερειακές αρχές, σε εφησυχασμό, καθώς τα προβλήματα παραμένουν αρκετά και μεγάλα και απαιτείται σωστός σχεδιασμός για την αντιμετώπιση τους, ενώ η ύπαρξη ξεκάθαρου στρατηγικού σχεδιασμού για το που θέλουμε να βρισκόμαστε στο μέλλον τουριστικά, είναι πλέον υποχρεωτική».

Η πρόβλεψη για την επόμενη σεζόν

Συγκρατημένος ήταν ο κ. Μπερέτης σε σχέση με την πρόβλεψη της τουριστικής κίνησης για το 2020. «Η πρόβλεψη και η αίσθηση για του χρόνου είναι ίσως ότι η σεζόν θα είναι πιο ζόρική λόγω του ανοίγματος των αγορών των ανταγωνιστικών χωρών. Το σκληρό ευρώ, το υψηλό κόστος που έχει το ελληνικό τουριστικό προϊόν λόγω φορολογίας, ίσως φέρουν ακόμα μεγαλύτερη μείωση στις αφίξεις. Επίσης, όσων αφορά την Κρήτη, δεν είμαστε Μαγιόρκα που είναι δίπλα στη Γερμανία, είναι 4 ώρες πτήση και η μεταφορά ανεβάζει το πακέτο». Ωστόσο, δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην μεγάλη φορολογία που υφίσταται ο τομέας  του τουρισμού, επισημαίνοντας: «Ο εξορθολογισμός της φορολογικής επιβάρυνσης στις παρόδους δημιουργίας του ελληνικού τουριστικού πακέτου σε μια βάση ανταγωνιστική σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες υποδοχής τουριστών, αποτελεί ένα από τα πρώτα μελήματα στα κέντρα λήψης αποφάσεων και χάραξης της τουριστικής πολιτικής στην χώρα μας».

3% φέτος η μείωση το πρώτο εξάμηνο

Ο κ. Μπερέτης αφού τόνισε ότι το στατιστικό στοιχείο το οποίο είναι το πιο ασφαλές στο να δείξει την πραγματική κίνηση είναι οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις στα αεροδρόμια, ανέφερε: «Ομαλά εξελίσσεται η τουριστική περίοδος στο νησί της Κρήτης για το 2019, με τα πρώτα στατιστικά στοιχεία στις διεθνείς αφίξεις, στα αεροδρόμια Χανίων και Ηρακλείου, για το πρώτο εξάμηνο του 2019, να παρουσιάζουν μικρή μείωση της τάξης περίπου του 3%. Μια ευχάριστη έκπληξη, καθώς οι ενδείξεις κατά την περίοδο των προκρατήσεων έδειχναν μια σεζόν με την αναμενομένη διόρθωση και σταθεροποίηση των συνεχομένων ρεκόρ των τελευταίων ετών σε αφίξεις, της τάξης του 10%».

Σε ερώτηση, που αφορούσε που χάθηκε αυτό το 3% ο πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Πρακτορείων Ρεθύμνου απάντησε: «Όντας τεχνοκράτης εμπιστεύομαι τα νούμερα που δείχνουν ότι η χρονιά δεν ήταν κακή.
– Η Πολωνική αγορά κλονίστηκε γιατί κάποιες εταιρίας low cost χρεοκόπησαν και δεν αντικαταστάθηκαν από άλλες.
– Η ρώσικη αγορά και γενικότερα  το ανατολικό μπλοκ μείωσε τα προγράμματά του. – Η Ρωσία, εκεί που περιμέναμε αύξηση, θα μείνει εν τέλει σταθερή στο καλύτερο σενάριο λόγω της ισοτιμίας με το ευρώ αλλά και λόγω της Τουρκίας που για εκεί όλα είναι πολύ εύκολα.
-Η γερμανική αγορά παρέμεινε σταθερή.
-Η αγγλική παλεύει λόγω Brexit.
-Η σκανδιναβική είναι λίγο κάτω, αλλά τα μηνύματα για του χρόνου είναι καλά.
-Η γαλλική αγορά έκανε στροφή στην Τυνησία, αλλά σε μικρό βαθμό».

 «Ξεφουσκώνει» το Airbnb

Ως φαινόμενο που ήδη ξεφουσκώνει χαρακτήρισε το Airbnb ο κ. Μπερέτης, «Σαν φαινόμενο ήδη ξεφουσκώνει. Για παράδειγμα έχουμε μια γκαρσονιέρα στον Μασταμπά, με ημερήσιο κόστος 20 -25 ευρώ. Η ίδια τιμή υπάρχει σε στούντιο στην παραλιακή του Ρεθύμνου αλλά και στην Παλιά Πόλη. Πού θα πάει ο πελάτης; Το Airbnb δεν επηρεάζει τα ξενοδοχεία γιατί ο πελάτης είναι διαφορετικός. Άλλος αυτός που ψάχνει τη βραχυχρόνια μίσθωση κι άλλος αυτός που θέλει παροχή υπηρεσιών». Δίνοντας δεύτερο παράδειγμα σημειώνει: «Όταν ο πελάτης ψάχνει κάτι γύρω στα 40€ αλλά δεν το βρίσκει γιατί έχει υψηλή πληρότητα το ξενοδοχείο, ή το οργανωμένο κατάλυμα πάνω στη θάλασσα, θα ψάξει για Airbnb εκτός πρώτης γραμμής. Αλλά, αν ο ξενοδόχος δεν γεμίσει με την τιμή που θέλει και κάνει προσφορές, είναι προφανές ότι ο πελάτης θα προτιμήσει κάτι πάνω στη θάλασσα ή πιο κοντά στην πόλη».

Δεν αποτελεί πρόβλημα για τον τουρίστα  η έλλειψη αεροδρομίου και πλοίου
Δεν αποτελεί πρόβλημα για τους επισκέπτες του Ρεθύμνου η έλλειψη αεροδρομίου στο νομό, ανέφερε ο κ. Μπερέτης και τόνισε: «Αν είναι σωστά στημένος ο προορισμός, ο πελάτης δεν θα παραπονεθεί για μία παραπάνω ώρα. Ωστόσο, δεν θα έχει και την ενόχληση από τη φασαρία των αεροπλάνων. Εννοείται βέβαια, ότι για τα άτομα που δεν επιθυμούν τις μεγάλες μεταφορές είναι αρνητικό. Γι’ αυτό οφείλουμε να κάνουμε πολύ δυνατό τον προορισμό μας, που αυτό να μην μπορεί να επηρεάσει κανέναν. Ο πελάτης θα έρχεται Ρέθυμνο γιατί του αρέσει!»
Η μη ύπαρξη πλοίου επηρεάζει μόνο τον εσωτερικό τουρισμό, είπε ο ίδιος και πρόσθεσε: «Το τουριστικό πελατολόγιο είναι κατά βάση από Βορειοκεντρική Ευρώπη. Άρα είμαστε ένας προορισμός που είναι κατεξοχήν συνδεδεμένος με αεροπλάνο, όχι με πλοίο».

 

ΑΘΗΝΑ ΠΕΤΡΑΚΑΚΗ

Σχετικά άρθρα