Nova2play με 100 Mbps

Κρήτη: Στα «χαρτιά» έμεινε το μεταφορικό ισοδύναμο

Χωρίς τελειωμό τελικά τα… βάσανα της Κρήτης στο μέτωπο του πολυσυζητημένου μεταφορικού ισοδύναμου!

Μετά από διαμαρτυρίες, παρεμβάσεις, πιέσεις και ένα γενικό ξεσηκωμό των τοπικών φορέων «διορθώθηκε» η μεγάλη αρχική αδικία με τον αποκλεισμό της Κρήτης από το πρόγραμμα, στο οποίο είχαν μπει όλες οι υπόλοιπες νησιωτικές περιοχές της χώρας.

Η Κρήτη μπήκε σταδιακά στο μεταφορικό ισοδύναμο. Στις αρχές Ιουνίου, μάλιστα, έγινε γνωστό ότι ευοδώθηκαν οι πιέσεις των Επιμελητηρίων και των βουλευτών και ανακοινώθηκε η οριστική και πλήρης πλέον ένταξη της Κρήτης στις ευνοϊκές διατάξεις του μεταφορικού ισοδύναμου, με ισχύ δηλαδή του ευνοϊκού προγράμματος για το σύνολο των προϊόντων από και προς την Κρήτη.

Μέχρι τότε είχε ψηφιστεί απλώς ότι θα συμπεριληφθεί η Κρήτη στο μεταφορικό ισοδύναμο, αλλά δεν είχε προσδιοριστεί με τι ακριβώς προϊόντα θα εφαρμοζόταν. Ήρθαν τότε λοιπόν οι χαρμόσυνες ανακοινώσεις ότι εντάσσονται σχεδόν όλα τα προϊόντα απ’ όλες τις κατηγορίες. Υπήρξε έκδηλη χαρά και ικανοποίηση στις τάξεις του τοπικού «επιχειρείν».

Όμως, από ό,τι φαίνεται, δεν έγινε κάτι βασικό. Δεν έγινε ποτέ η απαιτούμενη τροποποίηση της σχετικής ΚΥΑ ώστε να συμπεριληφθούν και οι κρητικές επιχειρήσεις! Το αποτέλεσμα; Τη στιγμή αυτή το πρόγραμμα έχει μείνει στα… «χαρτιά» για τις επιχειρήσεις εδώ στο νησί μας, που δεν μπορούν να υποβάλουν αιτήματα χρηματοδότησης!

Αυτό αποκαλύπτει το Παράρτημα Ανατολικής Κρήτης του Οικονομικού Επιμελητηρίου, που απέστειλε σχετική επιστολή προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη, ζητώντας να γίνει το αυτονόητο που ξεχάστηκε στην πορεία… Να τροποποιηθεί δηλαδή, όπως επισημαίνει το Οικονομικό Επιμελητήριο, η ΚΥΑ, να γίνουν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες και να μπορέσουν οι κρητικές επιχειρήσεις να αρχίσουν να υποβάλλουν αιτήματα δαπανών για να λάβουν τις προβλεπόμενες επιχορηγήσεις.

Η επιστολή του ΟΕΕ/ΤΑΚ

Αναλυτικότερα, στην επιστολή της προς τον Λασιθιώτη υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, η διοίκηση του ΟΕΕ/ΤΑΚ παραθέτει τα προβλήματα που έχουν προκύψει με την εφαρμογή του προγράμματος για το μεταφορικό ισοδύναμο και επισημαίνει τα εξής:

«Αξιότιμε κύριε υπουργέ, με αφορμή την ΚΥΑ 568/2019 “Πρόσκληση επιχειρήσεων για υποβολή αιτήσεων υπαγωγής στη Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο» (Μ.Ι.), για το έτος 2019”, η οποία δημοσιεύτηκε στις 8/3/2019, άρχισε να εφαρμόζεται το πρόγραμμα του μεταφορικού ισοδύναμου και στις νησιωτικές επιχειρήσεις, κάτι το οποίο ικανοποίησε ένα πάγιο αίτημα των νησιωτών ώστε να εξομοιωθεί το κόστος χερσαίων και ακτοπλοϊκών μεταφορών. Σημειωτέον ότι το παραπάνω μέτρο εφαρμόζεται ήδη εδώ και πολλά χρόνια και σε άλλες χώρες της Ε.Ε., με αξιοσημείωτα αποτελέσματα στην ανταγωνιστικότητα των εκεί νησιωτικών περιοχών.

Στην παραπάνω πρόσκληση δε συμπεριλήφθηκε η Κρήτη αρχικώς, εκτός της Γαύδου και της Χρυσής. Μετά όμως από προσπάθειες των τοπικών Επιμελητηρίων, καθώς επίσης και τοπικών βουλευτών του νησιού μας, και με βάση μελέτη του Πανεπιστημίου Πειραιώς, συμπεριλήφθηκαν αρχικώς κάποιες δραστηριότητες επιχειρήσεων, με την προοπτική από την τότε πολιτική ηγεσία του υπουργείου να ενταχθούν και άλλες δραστηριότητες σταδιακά.

Δυστυχώς, όμως, στην παρούσα φάση του προγράμματος εντοπίζεται πρόβλημα στο ότι, ενώ έχει ανοίξει το σύστημα για να υποβάλουν αιτήσεις συμμετοχής στο πρόγραμμα, δεν έχει ανοίξει ακόμα η αίτηση χρηματοδότησης. Δηλαδή δεν μπορούν οι επιχειρήσεις να υποβάλουν αιτήματα για δαπάνες (φορτωτικές) μέσω του πληροφοριακού συστήματος και να χρηματοδοτούνται. Ο λόγος είναι ότι ακόμα δεν έχει τροποποιηθεί η παραπάνω ΚΥΑ, που να συμπεριλαμβάνει και τις επιχειρήσεις της Κρήτης», επισημαίνεται στην επιστολή.

«Με δεδομένο ότι ήδη υπάρχει μεγάλος αριθμός υποβολών αιτήσεων συμμετοχής και λαμβάνοντας υπόψη και την αγωνία των επιχειρήσεων, θα θέλαμε να σας γνωστοποιήσουμε τα εξής ζητήματα:

Λόγω καθυστέρησης έκδοσης της απαραίτητης τροποποίησης της ΚΥΑ για την Κρήτη, δεν έχει “ανοίξει” το πληροφοριακό σύστημα ώστε οι επιχειρήσεις να αρχίσουν να υποβάλουν αιτήματα χρηματοδότησης (δαπάνες) και να χρηματοδοτούνται.
Λόγω της προαναφερθείσας καθυστέρησης, θεωρούμε ότι θα πρέπει να δοθεί παράταση στην περίοδο υποβολών για τις επιχειρήσεις της Κρήτης.
Επιπλέον, κρίνουμε σκόπιμο να ενταχθούν επιπλέον επιχειρηματικές δραστηριότητες ως επιλέξιμες, πέραν των υφιστάμενων που ορίζει το πρόγραμμα.
Προτείνουμε την πρόβλεψη κονδυλίου στο πρόγραμμα για δαπάνη συμβούλου με σκοπό τη σύνταξη και παρακολούθηση του προγράμματος για λογαριασμό των δικαιούχων.
Τέλος, ζητούμε το παραπάνω μέτρο να επεκταθεί και για τα φυσικά πρόσωπα, τόσο στις ακτοπλοϊκές όσο επίσης και στις αεροπορικές συγκοινωνίες, όπως ήδη συμβαίνει και στα υπόλοιπα νησιά της χώρας μας.

Αναμένουμε σύντομα απάντησή σας για τα παραπάνω ζητήματα, δεδομένου ότι είστε γνώστης του παραπάνω θέματος και συμβάλατε και εσείς προσωπικά ώστε να ενταχθεί η Κρήτη στο μεταφορικό ισοδύναμο», καταλήγει η επιστολή του ΟΕΕ/ΤΑΚ προς τον Γιάννη Πλακιωτάκη…

neakriti.gr

Σχετικά άρθρα