ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Η καινοτομία των Ομίλων στο Πειραματικό Γυμνάσιο Ρεθύμνου συνεχίζεται

0

Η καινοτομία των Ομίλων στο Πειραματικό Γυμνάσιο Ρεθύμνου συνεχίζεται και εφέτος.Στοχεύει σε μία δημιουργική, διεισδυτική και βιωματική προσέγγιση επιλεγμένων θεμάτων που ενδιαφέρουν τους μαθητές. Μία προσέγγιση που λειτουργεί ως πρόκληση για τη βελτίωση και ανάπτυξη γνώσεων, για την ενεργοποίηση και την καλλιέργεια ικανοτήτων, την άσκηση και αξιοποίηση δεξιοτήτων και για την υιοθέτηση και κινητοποίηση αξιών των μαθητών.

Από 30 Σεπτεμβρίου έως 11 Οκτωβρίου 2019 θα μπορούν οι μαθητές όλων των Γυμνασίων του Ρεθύμνου, σε συνεργασία με τους γονείςτους,να δηλώνουν στην διεύθυνση https://forms.gle/x2FuHn8eHKibxVZL7 τις επιλογές τους -βλέπε και σχετική ανάρτηση στον ιστότοπο του σχολείου http://gymaei-reth.weebly.com. Για οποιαδήποτε δυσκολία, οι γονείς μπορούν να απευθύνονται στο σχολείο για παροχή βοήθειας και διευκόλυνση της συμπλήρωσης της φόρμας, Η ακριβής ημέρα του κάθε ομίλου θα καθορίζεται και με βάση τις άλλες υποχρεώσεις των μαθητών.

Οι θεματικές των φετινών Ομίλων περιλαμβάνουν:

1.ΤΙΤΛΟΣ: ΟΜ.Α.Δ.Α.(ΌμιλοςΑνθρωπίνων Δικαιωμάτων και Αλληλεγγύης)

Εκπαιδευτικός:ΙγνατίαΚωφοπούλου. Ειδικότητα: ΠΕ 11. Διάρκεια:4 ώρες

Η ΟΜ.Α.Δ.Α. θα ασχοληθεί με τα ανθρώπινα δικαιώματα, τη διαφορετικότητα και τον ενεργό πολίτη με βιωματικές μεθόδους, ποικίλες δράσεις αλληλεγγύης εντός και εκτός σχολείου, πλούσια καλλιτεχνική έκφραση (εικαστικές δημιουργίες, τραγούδι,θέατρο) και σημαντικές συμπράξεις με φορείς της κοινωνίας και άλλες εκπαιδευτικές μονάδες.

  1. ΤΙΤΛΟΣ:Λογοτεχνικό Εργαστήρι

Εκπαιδευτικός:Παναγιωτάκη Ελένη. Ειδικότητα: ΠΕ 02. Διάρκεια:2 ώρες

Οι μαθητές θα έλθουν σε επαφή με έργα της παγκόσμιας Λογοτεχνίας με ποικίλους τρόπους έκφρασης. Θα εκβαθύνουν σε μηνύματα και ιδέες. Θα βελτιώσουν την έκφραση και το λεξιλόγιό τους και θα αποκτήσουν . αυτογνωσία.

3.ΤΙΤΛΟΣ: Η Ευρώπη κι εγώ

Εκπαιδευτικός:Στέλλα ΣκανδαλάκηΕιδικότητα: ΠΕ 06. Διάρκεια:2 ώρες

Σκοπός του ομίλου είναι η γνωριμία των μαθητών με το Ευρωπαϊκό και το παγκόσμιο γίγνεσθαι και η συνειδητοποίηση από μέρους τους ότι όλοι είμαστε πολίτες ενός παγκοσμίου χωριού.Σε δεύτερο επίπεδο, σεβόμενοι τις πολιτισμικές ιδιαιτερότητες του κάθε λαού οι μαθητές προσεγγίζουν διεθνή ζητήματα με ευαισθησία.

4.ΤΙΤΛΟΣ: Αειφόρες Δράσεις

Εκπαιδευτικός:Πετράκη Ειρήνη. Ειδικότητα: ΠΕ 84. Διάρκεια:2 ώρες

Ο όμιλος απευθύνεται σε «ανήσυχα πνεύματα». Μέσα από τις δράσεις του ομίλου οι μαθητές θα ασχοληθούν με τις «αειφόρες δράσεις» της ανακύκλωσης καιτης εξοικονόμησης ενέργειαςσυμβάλλοντας και αυτοί στην αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων.

  1. ΤΙΤΛΟΣ:Πολυγλωσσικό εργαστήρι

Εκπαιδευτικός:ΕμμανουέλαΚαραπιδάκηΕιδικότητα: ΠΕ 05. Διάρκεια:2 ώρες

Οι μαθητές θα ασχοληθούν με τη γλωσσική πολυμορφία που χαρακτηρίζει το σχολικό, οικογενειακό και κοινωνικό τους περιβάλλον, με τρεις βασικούς άξονες:

(α) Η γλώσσα μου: Προσωπική ταυτότητα και μέρος μιας κοινής κληρονομιάς (β) Οι γλώσσες των συμμαθητών μου: γέφυρες που μας ενώνουν (γ) Οι γλώσσες στην Ευρώπη.

 

  1. ΤΙΤΛΟΣ:Τέχνη: Φωτογραφία και Θέατρο

Εκπαιδευτικός:Μαίρη ΓουργολίτσαΕιδικότητα: ΠΕ 86. Διάρκεια:4 ώρες

Στόχοι του ομίλουΤέχνηςείναι η καλλιέργεια πνεύματος συνεργασίας -  επινοητικότητας και η καλλιτεχνική έκφραση, αυτογνωσία και ετερογνωσία μέσα από την παρατήρηση και την ενσυναίσθηση.

  1. ΤΙΤΛΟΣ:Είμαστε στον αέρα …διαδικτυακά!

Εκπαιδευτικός:Άννα ΠατεράκηΈρηΡενίερηΕιδικότητα: ΠΕ 86. – ΠΕ02 Διάρκεια:4 ώρες

Οι μαθητές θα ασχοληθούν με: Δραστηριότητες για την επικοινωνία και Γνωριμία με το Ραδιοφωνικό Στούντιο.Παραγωγή μαγνητοσκοπημένων αλλά και ζωντανών εκπομπών.Προβολή των εκπομπών μέσω δημοσιεύσεων στο http://europeanschoolradio.eu/. Διαφήμιση και προώθηση των εκπομπών στη μαθητική, σχολική και τοπική κοινότητα. Μετάδοση εκπομπής μέσα από το player του ESR.http://europeanschoolradio.eu/player.php.

  1. ΤΙΤΛΟΣ: Μαθητές/Μαθήτριες ως ερευνητές/ερευνήτριες.

Εκπαιδευτικοί:Κωνσταντίνος Σιπητάνος / Αρσένης Αρσενάκης Ειδικότητα:ΠΕ02 / ΠΕ01. Διάρκεια:3 ώρες

Οι μαθητές/τριες μέσα από τη χρήση σύγχρονων μεθόδων (π.χ. ερωτηματολόγια, συνεντεύξεις, ανάλυση πρωτογενών/δευτερογενών πηγών) θα ερευνούν θέματα που τους/τις αφορούν. Σκοπός του Ομίλου είναι η ενεργή συμμετοχή των μαθητών/τριών και η διάδοση των αποτελεσμάτων στο σχολείο, την ευρύτερη μαθητική κοινότητα και στην κοινωνία γενικότερα. Απώτερος στόχος είναι ο ακαδημαϊκός γραμματισμός των εμπλεκομένων.

  1. ΤΙΤΛΟΣ:Tour-is-m! (m! =mathesis, meaning, moving, mobile, math, map, market, money, management, mixing, music, maze, magic… and many more 4 me!)

(Ο τουρισμός ως πηγή επιστημονικών δράσεων μη τυπικής μάθησης).

Εκπαιδευτικός:Πολυζώης Γεώργιος Ειδικότητα: ΠΕ 04. Διάρκεια:3 ώρες

Η εκπαίδευση σήμερα διευκολύνει την κινητικότητα και η μάθηση γίνεται σημαντικό μέρος της τουριστικής εμπειρίας. Στο πλαίσιο αυτό αναδείχτηκε η ανάγκη για νέες και εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Μέσα σε ένα τέτοιο πλαίσιο γεννήθηκε η έννοια του εκπαιδευτικού τουρισμού.Η μάθηση, όμως, θεωρείται μια δραστηριότητα εγγενώς δυσάρεστη, συνδεδεμένη με εργασία (σε αντίθεση με τον ελεύθερο χρόνο) και πειθαρχία (σε αντίθεση με την απελευθέρωση). Αυτή η αντίληψη κάνει τη συγκεκριμένη πρόταση ομίλου να μοιάζει παράδοξη: πώς μπορεί να επιτευχθουν μαθησιακοί στόχοι σε ένα πλαίσιο τουριστικό, όπου υπάρχει χαρά, πρωτοβουλία, ελευθερία, και άλλες παρόμοιες ποιότητες; Πώς μια δραστηριότητα μπορεί να είναι ψυχαγωγική και ταυτόχρονα  μαθησιακή/ εκπαιδευτική;

  1. ΤΙΤΛΟΣ:Η πολιτισμική μας κληρονομιά στην εποχή της παγκοσμιοποίησης

Εκπαιδευτικοί:Γιαννακουδάκη Φωτεινή / Κακόγιαννη Κατερίνα Ειδικότητα: ΠΕ 07 / ΠΕ 02. Διάρκεια:4 ώρες

Ο όμιλος αυτός θα επικεντρωθεί σε ερωτήματα όπως: «Ποιες είναι οι πηγές της πολιτιστικής μας κληρονομιάς;», «Ποια είναι η σημασία της για την εποχή μας σήμερα;», «Για ποιους λόγους αξίζει να διατηρηθεί;»,«Ποιος είναι ο μελλοντικός της ρόλος;». Αυτό που επίσης θέλουμε να δείξουμε είναι ότι η Ευρώπη και η πολιτιστική μας κληρονομιά αποτελείται από πολλά διαφορετικά ψηφιδωτά κομμάτια που ενώνουν μια μεγάλη ευρωπαϊκή και παγκόσμια εικόνα.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ