ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Βήμα – βήμα η ωρίμανση των έργων στον πλατύ ποταμό

0

  • Υπάρχει πολιτική βούληση για την υλοποίηση του σχεδιασμού διαβεβαιώνει ο Γιάννης Κεφαλογιάννης

ΤΟΥ ΜΑΝΟΥΣΟΥ ΚΛΑΔΟΥ

Την διαβεβαίωση, ότι υπάρχει η πολιτική βούληση να προχωρήσει απρόσκοπτα ο σχεδιασμός για την αξιοποίηση του υδάτινου δυναμικού του Πλατύ Ποταμού Αμαρίου, εξέφρασε, μιλώντας στην εφημερίδα μας ο Υφυπουργούς Υποδομών και Μεταφορών, Βουλευτής Ρεθύμνου κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Πρόκειται για φράγμα του οποίου η κατασκευή σχεδιάζεται εντός των γεωγραφικών ορίων της Π.Ε. Ρεθύμνης, αλλά θα εξυπηρετήσει και περιοχές της Π.Ε. Ηρακελίου. Ο σχεδιαζόμενος ταμιευτήρας προβλέπεται στις περιοχές Πετροχώρι, Λαμπιώτες με μεταφορά νερού μέσω αγωγού στην περιοχή της Μεσσαράς και σύνδεση με Φράγμα Φανερωμένης Ηρακλείου.

Σχετικά ο κ. Υφυπουργός δήλωσε στο «Ρέθεμνος»: «Η συζήτηση για την αξιοποίηση του υδάτινου δυναμικού του Πλατύ Ποταμού στο Νομό Ρεθύμνου ξεκινάει από τις πρώτες προσπάθειες των αείμνηστων βουλευτών Ρεθύμνου Μ. Παπαδογιάννη και Γ. Κεφαλογιάννη.

Το 2006 έπειτα επίμονες προσπάθειες και διαβούλευση με την τοπική κοινωνία και τις τοπικές αρχές σχεδιάστηκε να υλοποιηθεί το μεγάλο αυτό έργο προκειμένου να αρδευτούν 45.000 στρέμματα γης στον Δήμο Αμαρίου και στον Νότο του Δήμου Αγίου Βασιλείου και από το πλεόνασμα του νερού να εμπλουτιστεί η περιοχή της Μεσσαράς του Νομού Ηρακλείου.

Το 2008 η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας προκήρυξε τις μελέτες, στο πλαίσιο του προγράμματος «Αγροτική Ανάπτυξη της Ελλάδας 2007 – 2013».

Η ανακοίνωση ολοκλήρωσης των νεώτερων μελετών για την κατασκευή του έργου, το Μάρτιο του 2014, οδήγησε τον Οκτώβριο του ίδιου έτους, σε κοινή παρέμβαση δική μου και του Ευρωβουλευτή, κ. Μανώλη Κεφαλογιάννη, προς τους τότε Υπουργούς Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας, Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και Υποδομών & Μεταφορών.

Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 130 εκατομμυρίων ευρώ ήταν έτοιμο να ενταχθεί στα Τομεακά Προγράμματα για τη νέα Προγραμματική Περίοδο 2014-2020, πορεία που δυστυχώς ανακόπηκε από την αδράνεια της προηγούμενης κυβέρνησης.

Σήμερα, βούληση μας αποτελεί να προχωρήσουν το ταχύτερο δυνατό οι διαδικασίες. Τόσο ο υπουργός, κ. Καραμανλής, όσο και εγώ προσωπικά, αντιλαμβανόμαστε πλήρως τη σημασία του έργου αφενός μεν για τη περιοχή του Ρέθυμνου, αφετέρου δε για την συνολική ανάπτυξη της Κρήτης»

 

ΣΥΝΤΟΜΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ :

  1. Σχετικά με το φράγμα Πλατύ και κάποια συνοδά αυτού αρδευτικά έργα υπάρχουν εγκεκριμένες μελέτες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, το οποίο τις έχει διαβιβάσει στη Διεύθυνση Δ19 του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών από 11-5-2018, καθότι η σχετική αρμοδιότητα (μελέτης και κατασκευής του εν λόγω έργου) είχε περιέλθει στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών , από 2-3-2018.
  2. Η Δ19, κατόπιν διαγωνισμού, συνήψε την από 1-3-2019 σύμβαση με Τεχνικό Σύμβουλο, για την «ωρίμανση» (μεταξύ άλλων μελετών της Δ19) και της υφιστάμενης μελέτης του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, προκειμένου να δημοπρατηθεί νέα μελέτη (εκτιμώμενης αξίας 2 εκατομμυρίων ευρώ) που θα αφορά το ανωτέρω έργο. Δηλαδή θα γίνει διαγωνισμός για την ανάδειξη μελετητή, για τη σύνταξη μελέτης αφορώσας το Φράγμα Πλατύ, της οποίας το αντικείμενο θα έχει προκύψει βάσει των στοιχείων, τα οποία θα έχει υποβάλει στη Δ19, ο ανωτέρω (από 1-3-2019) Τεχνικός Σύμβουλος της Υπηρεσίας.
  3. Σύμφωνα με τη Δ19 η νέα μελέτη θα είναι έτοιμη να δημοπρατηθεί εντός του 2019.

 

ΠΡΟΤΕΝΟΜΕΝΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ ΜΕΛΕΤΗΣ:

  1. Βήμα 1ο : Καταγραφή υπάρχοντος σχεδιασμού, βάσει των εγκεκριμένων μελετών του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης (Αρχικός Σχεδιασμός)
  2. Βήμα 2ο : Υποβολή από τον Τεχνικό Σύμβουλο της Υπηρεσίας των τεχνικών παρατηρήσεων – προτάσεων ως προς τον υφιστάμενο σχεδιασμό και ως προς τις παρατηρήσεις, επισημάνσεις, ζητήματα, αιτήματα που έχουν τεθεί από τους κατοίκους των περιοχών της Π.Ε. Ρεθύμνου, προκειμένου να διαπιστωθεί η σκοπιμότητα Διαμόρφωσης Τεχνικού Αντικειμένου Μελέτης και να γίνει ο Τελικός Σχεδιασμός του Έργου.
  3. Βήμα 3ο : Τελικός Σχεδιασμός του έργου.
  4. Βήμα 4ο : Κατάληξη στο αντικείμενο της προς δημοπράτηση μελέτης, βάσει του τελικού σχεδιασμού του έργου που θα προκύψει κατόπιν της ανωτέρω διαδικασίας.
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ