ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Περισσότερο κρασί και ελαιόλαδο απο την Ελλάδα ζητούν οι ΗΠΑ

0

Οι ελληνικές εξαγωγές προς τις ΗΠΑ βρίσκονται πλέον σε επίπεδα προ κρίσης, έχοντας γνωρίσει αύξηση 22% το 2018 σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία, το α΄ εξάμηνο του 2019 ήδη εχουν ανεβεί κατά επιπλέον 7,17%, στα 673 εκατ. ευρώ. Η αξία των ελληνικών εξαγωγών για το 2018 άγγιξε τα 1,370 δισ. ευρω με το εμπορικό ισοζύγιο ανάμεσα στις δύο πλευρές να είναι θετικό για τη χώρα μας στα 690 εκατ. ευρώ.

«Θα ήθελα να δω περισσότερο ελαιόλαδο και premium ελληνικό κρασί στις ΗΠΑ τα επόμενα χρόνια, ειδικά τώρα που το ελληνικο ελαιόλαδο εχει αποκτήσει ένα.πλεονεκτήμα ως προς την τιμή του, έναντι του ισπανικού» ανέφερε ο κ. Πάιατ κατά τον χαιρετισμό του στο πλαίσιο του 4ου Εξαγωγικου Φόρουμ των ΗΠΑ, που διοργάνωσε το Ελληνοαμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο σε ξενοδοχείο της Αθήνας την Δευτέρα 4 Νοεμβρίου. Ο Αμερικανός πρέσβης στάθηκε στην ραγδαία ανάπτυξη των ελληνικών εξαγωγών οίνου, που επεκτάθηκαν κατά 39% τα τελευταία χρόνια, σε μια προσπάθεια προσέγγισης της δυναμικής αυτής, ενώ αναφέρθηκε και στη δημοτικότητα της μεσογειακής διατροφής, που ειναι σήμα κατατεθέν της ελληνικής γεωργίας. Μάλιστα ο ίδιος δεσμεύτηκε ότι θα εστιάσει την προσοχή της αρμόδιας υπηρεσίας για εξαγωγές της Πρεσβείας προς την υλοποίηση μιας ατζέντας επέκτασης των ελληνοαμερικανικων εμπορικών σχέσεων τα προσεχή χρόνια.

Κοινό αίσθημα στους ομιλητές του Φόρουμ, που επικεντρώνεται στις ευκαιρίες και τις αδυναμίες των ελληνικών επιχειρήσεων, αλλα και την θέση της Ελλάδας σε ενα εξαγωγικό περιβάλλον που αλλάζει, ήταν η δραστηριοποίηση σε ένα περιβάλλον οικονομικής ευημερίας. «Οι ελληνικές εταιρείες επανεστιάζουν στο διεθνές εμπόριο και στην παραγωγή προστιθέμενης αξίας» υποστήριξε ο Βασίλης Κούρκουλας εκ μέρους του Enterprise Greece.

Ζητούμενο η κλιμάκωση των ιδεών

Αρκεί η αφοσιωμένη προσέγγιση μιας μόνο Πολιτείας προκειμένου να επιτευχθεί η οικονομική επιτυχία μιας ελληνικής εταιρείας στην αγορά των ΗΠΑ. Ωστόσο ειναι σημαντικό να περάσουμε πλεον απο το σταδιο των start ups, στο στάδιο των scale ups. Ο Δημήτρης Καραβασίλης απο την DK Marketing και ο Ιωάννης Βαλβής, από την Deloitte ανέλυσαν το προφίλ της αμερικανικής αγοράς και του Αμερικανού καταναλωτή.

Αν και τα ελληνικά προϊόντα αγροδιατροφής είναι ήδη γνωστά ως υγιεινά, ποιοτικά και θρεπτικά, ενω έχουν συνδεθεί άρρηκτα με την δημοφιλή στους Αμερικανούς μεσογειακή διατροφή, λείπει ο απαραίτητος επαγγελματισμός που θα εξασφαλίσει δέσμευση για περαιτέρω διείσδυση στην συγκεκριμένη αγορά. Η τοποθέτηση των ελληνικών προϊόντων ειναι ασθενής, ενώ λείπει ο στρατηγικός επιχειρηματικός σχεδιασμός, με μελέτη της αγοράς ανα περιοχή. Μάλιστα συμφωνα με τον κ. Καραβασίλη, χρειάζεται πολύ συγκεκριμένο business plan ανά πόλη, ενώ στην αχανή και ποικιλόμορφη αμερικανική αγορά, λίγοι έχουν δοκιμάσει την τύχη τους στις Κεντρικές Πολιτείες, αφού λόγω ευκολίας οι περισσότεροι απευθύνονται στη Νέα Υόρκη.

Οι καταναλωτές μπορεί να ενδιαφέρονται ακομη για την τιμή, με το εισόδημα να συνιστά βασικό οδηγό στην καταναλωτικη διάθεση, ωστόσο διαφαίνεται μια ουσιαστική ευκαιρία για τα ελληνικα προϊόντα αγροδιατροφης. Η ευκαιρία αυτή εντοπίζεται στους «Henry».

Από τους "Γιάνκις" στους "Χενρις"

Μια νέα κατηγορία στην αμερικανική κοινωνία έρχεται να αλλάξει το συμβατικό στερεότυπο των γιανκις. Πρόκειται για τους Henry ( high earners, not rich yet), μια καταναλωτική ομάδα αφοσιωμένη αν όχι εθισμένη στην κατανάλωση, βασικό χαρακτηριστικό της οποίας ειναι τα υψηλά εισοδήματα χωρίς όμως το στοιχείο του πλούτου. Σύμφωνα με τα όσα παρουσίασε ο Δημήτρης Καραβασίλης, είναι μια κατηγορία ανθρώπων που λόγω τρόπου ζωής, θα μπορούσε να γίνει στόχος των ελληνικών αγροτικών προϊόντων, βασικό γνώρισμα των οποίων ειναι η σύνδεση με την ποιότητα και την ευζωία.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ