Nova2play με 100 Mbps

Μία κρητική εταιρεία διεκδικεί το… πρωτάθλημα στα αθλητικά είδη

Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «ανερχόμενη δύναμη» στην ελληνική αγορά αθλητικής ένδυσης και υπόδησης, αν η Cosmos Sport δεν ήταν ήδη μια ώριμη επιχείρηση, με τζίρο που θα ξεπεράσει φέτος τα 47 εκατ. ευρώ και λειτουργική κερδοφορία άνω των 4 εκατ., στιβαρή παρουσία στις ηλεκτρονικές πωλήσεις, με 4 online κανάλια και δίκτυο 35 καταστημάτων ανά την Ελλάδα.

Αυτός, άλλωστε, είναι και ο λόγος που προ ολίγων ημερών το επενδυτικό κεφάλαιο EOS Hellenic Renaissance Fund αποφάσισε να τοποθετηθεί στην εταιρεία αποκτώντας σημαντικό μερίδιο του μετοχικού κεφαλαίου της, ενισχύοντάς τη έτσι με έναν ισχυρό μέτοχο, που έχει εμπειρία και τεχνογνωσία στο μάνατζμεντ, την επιχειρηματική ανάπτυξη και, προφανώς, κεφάλαια.

Η εταιρεία, που ανήκει σε τρία αδέλφια από το Ηράκλειο της Κρήτης, τον πατέρα τους, έναν στενό συνεργάτη τους και πλέον και την EOS, όχι μόνον κατάφερε να αντέξει στη λαίλαπα της ελληνικής οικονομικής κρίσης, που είδε τον τζίρο στην ένδυση και στην υπόδηση να υποχωρεί έως και 60%, αλλά και να αυξήσει τις πωλήσεις της, από 14 εκατ. το 2014 σε 37,4 το 2018 και φέτος σε άνω των 47 εκατ., σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης. Δηλαδή, έχει αυξήσει 3,5 φορές τον τζίρο της και τουλάχιστον 7 φορές το EBITDA της τα τελευταία 6 χρόνια, μέσα σε μια δυσχερή για την ελληνική οικονομία περίοδο.

Οπως εξηγεί μιλώντας στην «Κ» ο ένας εκ των τριών αδελφών και CEO της Cosmos Sport, Μιχάλης Τσικνάκης, υπάρχουν τρεις κύριοι λόγοι που μπόρεσαν να αντιμετωπίσουν την κρίση ως ευκαιρία και να πολλαπλασιάσουν τις πωλήσεις και την κερδοφορία τους. Ο ένας είναι το προφίλ της εταιρείας, που είναι μια οικογενειακή επιχείρηση με χαμηλή μόχλευση, γεγονός που της παρείχε επιχειρηματική ευελιξία, αντοχή και τη δυνατότητα λήψης γρήγορων αποφάσεων. Ο δεύτερος είναι η πρωτοπορία στην προσέγγιση του e-commerce, στο οποίο η εταιρεία επένδυσε σε δεδομένα και τεχνολογία, μοναδικό περιεχόμενο και ψηφιακό ταλέντο. Τρίτος και εξίσου σημαντικός λόγος είναι η καινοτομία προώθησης των προϊόντων της μέσα από ένα τετραπλό λιανεμπορικό δίκτυο: Cosmos Sport, Sneaker10, Slamdunk και Sportsfactory Outlet.

Σήμερα πραγματοποιεί σχεδόν το 40% του τζίρου της online, με το ηλεκτρονικό εμπόριο να παραμένει προτεραιότητα και προσωπική ενασχόληση της διοίκησης, ενώ συνεχίζονται οι επενδύσεις στο ψηφιακό ταλέντο του ανθρώπινου δυναμικού της. Eνός δυναμικού με μέσο όρο ηλικίας κάτω των 28 ετών. Με απλά λόγια, τα τρία αδέλφια από την Κρήτη μετασχημάτισαν το κατάστημα που ίδρυσε ο πατέρας τους στη δεκαετία του ’80 σε ένα πολυκαναλικό εγχείρημα, που συνδυάζει και αλληλοϋποστηρίζει φυσικές και ψηφιακές πωλήσεις.

To πολυκαναλικό «omnichannel» μοντέλο λειτουργίας της στηρίζεται στον αποτελεσματικό συνδυασμό λειτουργιών και εφοδιαστικής αλυσίδας, στην εμπειρία του καταναλωτή και στην εκτενή ανάλυση στοιχείων πελατών αξιοποιώντας τα ψηφιακά δεδομένα του Διαδικτύου.

Αφού λοιπόν η εταιρεία τα πηγαίνει τόσο καλά, γιατί η οικογένεια Τσικνάκη αποφάσισε την είσοδο ενός θεσμικού μετόχου; Η απάντηση έρχεται αβίαστα από τον Μιχ. Τσικνάκη: «Με την ομάδα της EOS έχουμε κοινή φιλοσοφία και στρατηγικούς στόχους, ενώ παράλληλα ενισχύουμε την εταιρική μας διακυβέρνηση δεδομένης της μετεξέλιξης της εταιρείας από μικρή οικογενειακή στον ταχύτερα αναπτυσσόμενο παίκτη της αγοράς». Δεν ξεχνά να προσθέσει, βέβαια, και την πρόσβαση σε κεφάλαια που θα επιτρέψουν την άμεση υλοποίηση του επενδυτικού της πλάνου. Δεν υπάρχει, δε, καμία αμφιβολία ότι η συμμετοχή της EOS μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου ενδυναμώνει ακόμη περαιτέρω τον ήδη ισχυρό ισολογισμό της εταιρείας.

To EOS Hellenic Renaissance Fund, που ίδρυσε και διαχειρίζεται ο Απόστολος Ταμβακάκης, είναι ένα επενδυτικό ταμείο επιχειρηματικών συμμετοχών (private equity fund), που σκοπό έχει να επενδύει σε ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες βρίσκονται στο στάδιο ανάπτυξής τους. Το επενδυτικό κεφάλαιο του EOS Fund αγγίζει τα 120 εκατ. και δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του Ταμείου Επιχειρηματικών Συμμετοχών EquiFund, μια επενδυτική πρωτοβουλία του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Επενδύσεων με κεφάλαια των Ευρωπαϊκών Διαρθρωτικών Ταμείων.

Μεγάλος ανταγωνισμός

Η ελληνική αγορά αθλητικών ειδών προσελκύει ολοένα και περισσότερους ομίλους, εγχώριους και ξένους, καθώς ο σημερινός τρόπος ζωής αλλάζει και η αθλητική ένδυση ενισχύει τη συμμετοχή της στην καταναλωτική δαπάνη. Ο κλάδος διεθνώς αναπτύσσεται με ετήσιους ρυθμούς της τάξεως του 10% και έτσι εκτιμάται πως θα κινηθεί πλέον και στην Ελλάδα. Σύμφωνα με κάποιους υπολογισμούς, το μέγεθος της ελληνικής αγοράς είναι της τάξεως των 550 εκατ. ευρώ και διαρκώς αναπτύσσεται. Η Cosmos Sport εκτιμάται από πηγές της αγοράς πως ελέγχει μερίδιο 13% στο φυσικό κανάλι και άνω του 30% στο online βάσει στοιχείων συναλλαγών που γίνονται με ελληνικές τραπεζικές κάρτες. Εκτός της Intersport του ομίλου Φουρλή, που σήμερα κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο με περίπου 50 καταστήματα στη χώρα και πολύ περισσότερα στο εξωτερικό, νέοι ισχυροί παίκτες, όπως η γαλλική Decathlon και τα Αττικά Πολυκαταστήματα, έχουν δρομολογήσει περαιτέρω ανάπτυξη σε αυτόν τον τομέα, επιβεβαιώνοντας την ανοδική τάση του κλάδου. Σε αυτό το περιβάλλον η Cosmos Sport ως στρατηγικός συνεργάτης των μεγάλων πολυεθνικών αθλητικών brands (Nike, Adidas, Puma, Under Armour κ.λπ.) δρομολογεί περαιτέρω ανάπτυξη του πανελλαδικού δικτύου της με νέες επενδύσεις.

kathimerini.gr

Σχετικά άρθρα