ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΚΡΗΤΗ

Μελέτη σωτηρίας από τον ΟΑΚ για τον ΒΟΑΚ

0

Το μεγάλο κεφάλαιο της μελέτης της οδικής ασφάλειας του Βόρειου Οδικού Άξονα ανοίγει ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης. Τις επόμενες μέρες αναμένεται να καταθέσει αίτημα στο αρμόδιο υπουργείο, προκειμένου να χρηματοδοτήσει την ολοκλήρωση των μελετών για την αποκατάσταση των δώδεκα σημείων “καρμανιόλα” του Βόρειου Οδικού Άξονα που έχουν ποτιστεί με το αίμα δεκάδων αδικοχαμένων θυμάτων τροχαίων δυστυχημάτων.

Το κόστος της μελέτης ξεπερνά τα 500.000 ευρώ και όπως τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΚ πρόκειται για ένα έργο εξαιρετικά μεγάλης κρισιμότητας. Ο ίδιος εξηγεί ότι τα δώδεκα επικίνδυνα σημεία που έχουν εντοπιστεί δεν είναι σημειακά.

Είναι εντοπισμένες μεγάλου εύρους διαδρομές, που ωστόσο εμφανίζουν σοβαρά προβλήματα αυξημένης επικινδυνότητας που για να αποκατασταθούν χρειάζεται να προηγηθούν μια σειρά από μετρήσεις και ειδικές μελέτες.

Ειδικότερα, λόγω του μεγάλου συνολικού μήκους του Βόρειου Οδικού Άξονα έγινε προτεραιοποίηση των περιοχών αυξημένης επικινδυνότητας που εντοπίστηκαν, μέσα από μια σύνθετη διαδικασία που περιελάμβανε μεταξύ άλλων τη στατιστική ανάλυση των ατυχημάτων ξεχωριστά σε κάθε ένα από τα 342 τμήματα του ΒΟΑΚ για τον προσδιορισμό των μελανών σημείων χρησιμοποιώντας τέσσερα διαφορετικά κριτήρια, προκειμένου να αυξηθεί η αξιοπιστία των αποτελεσμάτων, δεδομένου ότι κάθε κριτήριο προσδιορίζει επικίνδυνες θέσεις δίνοντας βαρύτητα σε διαφορετικούς παράγοντες.

Ως υποψήφια μελανά σημεία χαρακτηρίσθηκαν τα τμήματα εκείνα που υπερβαίνουν το προκαθορισμένο όριο ενός κριτηρίου. Τα τμήματα που επιλέχθηκαν από το σύνολο ως υποψήφια μελανά σημεία και από τα τέσσερα κριτήρια παρουσιάζουν αναμφισβήτητα αυξημένη επικινδυνότητα έναντι όλων των υπολοίπων.

Όπως εξηγεί ο κ. Καζάσης, κάποια από τα σημεία μελετήθηκαν και τα αποτελέσματα βρίσκονται ήδη στα χέρια του υπουργείου, όπως για παράδειγμα το σημείο Λινοπεράματα – Πέρα Γαλήνοι ή το τμήμα από το Σεληνάρι ως τη Νεάπολη.

Ωστόσο το ζητούμενο είναι να ολοκληρωθεί η μελετητική διαδικασία και για τα άλλα επτά σημεία που εκκρεμούν και είναι κρίσιμο ζήτημα η ολοκλήρωσή τους.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ