ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Ανακοίνωση της ΠΑΣΠ για την ψήφιση του άρθρου 50 περί ισοτιμίας των πτυχίων των κολλεγίων με αυτά των πανεπιστημίων

0

Την Πέμπτη, 23/1/2020, πέρασε από τη Βουλή, με τις ψήφους τις κυβερνητικής πλειοψηφίας, το σχέδιο νόμου «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις». Σύμφωνα με το άρθρο 50τα πτυχία που χορηγούνται από Κολλέγια γίνονται δεκτά από το ΑΣΕΠ για τον διορισμό των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα δημόσια σχολεία.

Η απόφαση αυτή της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το πνεύμα αριστείας και αξιοκρατίας που ευαγγελίζεται η σημερινή Κυβέρνηση, καθώς με αυτή τη διάταξη υπονομεύεται επί της ουσίας το άρθρο 16 του Συντάγματος και οδηγούμαστε στην κατάργηση του δημόσιου χαρακτήρα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, στην εμπορευματοποίηση της παιδείας και στην υποβάθμιση των γνωστικών και επιστημονικών προσόντων με την αναγνώριση τίτλων σπουδών, αμφιβόλου ποιότητας.

Η ΝΔ έγινε κυβέρνηση το καλοκαίρι του 2019 με βασικό πρόταγμα την επιστροφή στην κανονικότητα και στην ανάπτυξη. Εξ’ όσων φαίνεται ιδιαίτερα στο χώρο της εκπαίδευσης κάθε άλλο παρά κανονικότητα έχουμε. Αστυνομική βία και αυθαιρεσία σε εκπαιδευτικά ιδρύματα, περαιτέρω υποχρηματοδότηση των πανεπιστημίων, κλείσιμο σχολών και ιδρυμάτων, προβλήματα στις μετεγγραφές φοιτητών, προσπάθεια σύνδεσης της αξιολόγησης με την χρηματοδότηση δημιουργώντας έτσι πανεπιστήμια δύο ταχυτήτων,  επικείμενες διαγραφές φοιτητών, και φυσικά η αναγνώριση και ισοτίμηση των πτυχίων των κολλεγίων με αυτά των δημόσιων πανεπιστημίων που σε συνδυασμό με την επαναφορά, εκ του πονηρού, της βάσης του δέκα (10), ώστε να οδηγούνται νέοι στην ιδιωτική εκπαίδευση, υποβαθμίζουν ακόμα περαιτέρω τα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια.

Η κυβέρνηση της ΝΔ πραγματοποιώντας τις άκρως νεοφιλελεύθερες και αντιδραστικές της φαντασιώσεις, αντιμετωπίζει το ευαίσθητο και πολύτιμο αγαθό της Παιδείας, νομοθετώντας με βάση τους κανόνες της αγοράς και προς όφελος των κερδοσκόπων.

 Τι ίσχυε μέχρι σήμερα: Τα πτυχία που χορηγούνται από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής γίνονται δεκτά αποκλειστικά, εφόσον έχουν αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας και αντιστοιχίας από τον Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.), σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις.

 Τι ισχύει με την νέα διάταξη: Τα πτυχία που χορηγούνται από ΑΕΙ της αλλοδαπής γίνονται δεκτά από το ΑΣΕΠ για τον διορισμό των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα δημόσια σχολεία εφόσον έχουν αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων. Βάσει του ΠΔ 38/2010 ή απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με συναφή τίτλο σπουδών για κλάδο εκπαιδευτικού.

Αξίζει να σημειωθεί πως και το 2014 επί υπουργείας Αρβανιτόπουλου είχε επιχειρηθεί η ένταξη των πτυχίων των κολλεγίων στο Πλαίσιο Προσόντων. Ο Υπουργός βρήκε όμως απένταντι του πέρα από τη συντριπτική πλειοψηφία της φοιτητικής και εκπαιδευτικής κοινότητας και την Ε.Ε., καθώς η Κομισιόν μπλόκαρε τις διαδικασίες αντιστοίχισης ,ύστερα από σοβαρές καταγγελίες για πολυάριθμες περιπτώσεις παράνομων τίτλων σπουδών κολλεγίων. Επίσης αξίζει να αναφερθεί, για όσους προσπαθούν να προτάξουν σαν βασικό επιχείρημα ότι η χώρα μας παρανομεί πάνω σε αυτό το πλαίσιο καθώς υπάρχει η Κοινοτική Οδηγία 2005/36 για την αναγνώριση τίτλων σπουδών από πανεπιστήμια άλλης χώρας-μέλους της Ε.Ε., πως η Ε.Ε. το 2016 είχε αποδεχτεί την αντιστοίχιση του Εθνικού (NQF) με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF) χωρίς να περιλαμβάνονται τα πτυχία των Κολλεγίων στα 8 επίπεδα του ελληνικού πλαισίου προσόντων. Είναι λοιπόν ξεκάθαρο πως πίσω από την ψήφιση του άρθρου 50 δεν υπάρχει καμία Ευρωπαϊκή επιβολή αλλά η συνειδητή επιλογή της κυβέρνησης να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των επιχειρηματιών – ιδιοκτητών κολλεγίων θέτοντας σε κίνδυνο το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και μετατρέποντας το δικαίωμα στη γνώση για όλους σε προνόμιο για λίγους, καλλιεργώντας έτσι , σταδιακά ,την συνείδηση , πως η εκπαίδευση δεν είναι «καρπός» κόπων αλλά προϊόν που εξαγοράζεται μόνο από τους έχοντες! Άλλωστε η Υπουργός Παιδείας, κ. Κεραμέως , έχει δείξει ξεκάθαρα τις προθέσεις της που σκοπός της  είναι η πλήρης ιδιωτικοποίηση της παιδείας σε βάθος χρόνου. Κόπτεται και αγωνιά για τη διασφάλιση της ακαδημαϊκής αναγνώρισης και ισοτίμησης των κολλεγίων, ενώ παράλληλα σε πρόσφατη τηλεοπτική της συνέντευξη, δήλωσε πως δεν γνωρίζει καν το ακριβές ποσό κονδυλίων που δαπανώνται για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Όλα λοιπόν είναι θέμα συνειδητών επιλογών !

Μόνο λοιπόν μέσα από την ενίσχυση και τη αναβάθμιση των ελληνικών πανεπιστημίων, τον εκσυγχρονισμό των δομών και των προγραμμάτων σπουδών και την διασφάλιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της τρίτοβάθμιας εκπαίδευσης θα ενισχυθεί το επιστημονικό, ερευνητικό και επαγγελματικό επίπεδο των νέων επιστημόνων. Παράλληλα χρειάζεται και ο ενεργός ρόλος και η ουσιαστική παρέμβαση των επαγγελματικών και επιστημονικών φορέων και επιμελητηρίων για την αναγνώριση επαγγελματικής επάρκειας (και όχι αναγνώρισης ακαδημαϊκών προσόντων) για τους απόφοιτους των Κολλεγίων, καθώς κανένας δεν μπορεί να θεωρείται πολίτης δεύτερης κατηγορίας, αρκεί να εφαρμόζεται ένα αξιοκρατικό και διαφανές πλαίσιο αξιολόγησης και ελέγχου.

 Η ΠΑΣΠ πιστή στις αρχές και τις αξίες της και πάντα δρώντας με γνώμονα το συμφέρον του φοιτητή προτείνει και διεκδικεί:

  1. Άμεση απόσυρση του άρθρου 50 του νόμου.
  2. Καμία εφαρμογή στην πράξη του άρθρου 50 για διορισμούς στο δημόσιο εκπαιδευτικών , στη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση , με τίτλο σπουδών από κολλέγιο ώστε να μη δημιουργηθεί δεδικασμένο και για άλλους επιστημονικούς κλάδους και επαγγέλματα.
  3. Άμεση ενίσχυση των δημόσιων πανεπιστημίων με αύξηση της χρηματοδότησης για έρευνα και ανάπτυξη, αντιμετώπιση βασικών ελλείψεων σε υλικοτεχνικές υποδομές και υπηρεσίες που αντιμετωπίζουν πολλά ιδρύματα και ενίσχυση της φοιτητικής μέριμνας.
  4. Διαβούλευση με τις Πρυτανικές αρχές και τις διοικήσεις των Πανεπιστημίων, με σκοπό να πάρουν ξεκάθαρη θέση και να αυξηθούν οι ομάδες πίεσης προς την κυβέρνηση για απόσυρση της συγκεκριμένης διάταξης.
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ