ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Νέος προσανατολισμός για το οδικό περιβάλλον

0

ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ ΟΙ ΕΠΑΡΧΙΑΚΟΙ ΔΡΟΜΟΙ

ΤΟΥ ΜΑΝΟΥΣΟΥ ΚΛΑΔΟΥ

Αλλάζουν τα δεδομένα σε ό,τι αφορά το οδικό περιβάλλον της Κρήτης μετά τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού για την κατασκευή του νέο Βόρειου Οδικού Άξονα με την επιβολή διοδίων. Ήδη, έντονος είναι ο προβληματισμός στην κοινωνία για το κόστος που θα προκύψει αφού σε ένα νησί όπως η Κρήτη, οι αποστάσεις δεν είναι τόσο μεγάλες και οι εγκαταστάσεις των διοδίων μεταξύ των μεγάλων πόλεων αναμένεται να επιβαρύνουν τους ήδη βεβαρυμμένους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.

Η αλήθεια είναι πως και στην περίπτωση του ΒΟΑΚ οι χαμένες ευκαιρίες από χρηματοδοτικά πακέτα του παρελθόντος είναι άπειρες. Το κράτος, το ίδιο που σήμερα επιβάλει διόδια, δεν ήταν ποτέ έτοιμο μελετητικά να διεκδικήσει κονδύλια και δεν ασχολήθηκε ποτέ επί της ουσίας για την επίλυση ενός τόσο σοβαρού προβλήματος που έχει δώσει εκατόμβες νεκρών και χιλιάδες τραυματίες και ανάπηρους πολίτες.

Η ανικανότητα του κράτους βρίσκει απάντηση στα διόδια. Δεν ξάφνιασε κανένα η συγκεκριμένη εξαγγελία του Κυριάκου Μητσοτάκη, ωστόσο, οι τοπικοί φορείς μπαίνουν σε μια διαφορετική λογική αφού πλέον για αυτούς και ειδικά για την αυτοδιοίκηση, ο σχεδιασμός για το οδικό δίκτυο θα πρέπει να επικεντρωθεί στον εκσυγχρονισμό των επαρχιακών δρόμων. Στο πως, δηλαδή, θα αποφευχθεί η ανάγκη μεταφοράς μέσω ΒΟΑΚ για τους κατοίκους της Κρήτης και μάλιστα για όσους θα έχουν να διανύσουν μικρές αποστάσεις και πιθανότατα θα βρεθούν μπροστά σε ένα μεγάλο κόστος.

Ακόμα και για την πόλη του Ρεθύμνου, ο προβληματισμός είναι ιδιαίτερα έντονος αφού η παράκαμψη της πόλης του ΒΟΑΚ ήδη λειτουργεί ως περιφερειακή οδός. Το Τεχνικό Επιμελητήριο και η Περιφέρεια Κρήτης, είναι γεγονός πως βρίσκονται μπροστά σε μια μεγάλη πρόκληση ενώ οι δήμοι, μάλλον δεν έχουν άλλη επιλογή από το να επικεντρωθούν στην διασφάλιση κονδυλίων για ένα εσωτερικό αλλά και διαδημοτικό ασφαλές οδικό περιβάλλον που θα λειτουργεί αποτρεπτικά στην επιλογή του ΒΟΑΚ για τους οδηγούς.

Στο νομό Ρεθύμνης πρέπει να επιταχυνθούν οι διαδικασίες ωρίμανσης και εξεύρεσης κονδυλίων για τον Αμαριώτικο και τον Αγιοβασιλιώτικο δρόμο ενώ διασυνδέσεις όπως η παλαιά Εθνική Οδός Ρεθύμνου – Ηρακλείου και ο δρόμος ταχείας κυκλοφορίας Πάνορμο – Πέραμα -  Γαράζο – Ανώγεια – Ηράκλειο αποτελούν πλέον επιτακτική ανάγκη.

Στην πόλη είτε πρέπει να τρέξουν οι διαδικασίες της νότιας περιφερειακής οδού ή να επιλεγεί νέα χάραξη του ΒΟΑΚ αφού ήδη ο ΒΟΑΚ λειτούργει ως περιφερειακή οδός, όπως επισημαίνει ο Πρόεδρος του Τμήματος Δυτικής Κρήτης του ΤΕΕ κ. Σπύρος Σοφιανός.

«ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΟΣΤΟΣ»

Η αλήθεια είναι πως χρονοδιαγράμματα και εξαγγελίες έχουμε ακούσει και από άλλους πρωθυπουργούς. Το ζήτημα είναι να δούμε μελέτες και ώριμες προτάσεις. Ο προβληματισμός αυτός διαφαίνεται και στις δηλώσεις του Προέδρου του Τμήματος Δυτικής Κρήτης του ΤΕΕ κ. Σοφιανού, ο οποίος μιλώντας στην εφημερίδα μας, επισήμανε, ότι «Η αλήθεια είναι πως έτσι όπως είχαν εξελιχθεί τα πράγματα και είχαν χαθεί οι ευκαιρίες των προηγούμενων δεκαετιών όσο αφορά την χρηματοδότηση του ΒΟΑΚ, τα οικονομικά της χώρας έδειχναν πως θα πηγαίναμε αναγκαστικά σε μια λύση διοδίων. Για μας το ζητούμενο είναι πρώτα από όλα να γίνει ο δρόμος και να γίνει με τον τρόπο που θέλουμε ως πόλεις της Κρήτης.  Σε δεύτερο μέρος να δούμε πόσο συχνά θα τοποθετηθούν διόδια και σε ποια τιμή θα διαμορφωθούν αυτά για τους μόνιμους κατοίκους.»

Ο κ. Σοφιανός, αναφερόμενος στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται, τόνισε, ότι «Θα πρέπει να υπάρξει ένα εκτεταμένο νέο επαρχιακό δίκτυο σε καλή κατάσταση ώστε να δίδεται η δυνατότητα για μικρές αποστάσεις να μην μπαίνει ο κόσμος οπωσδήποτε στον ΒΟΑΚ αλλά κυρίως για να μην προκύψουν καταστάσεις όπως προέκυψαν σε άλλες περιοχές της χώρας με τα διόδια να προκαλούν τεράστιο κόστος για καθημερινούς χρήστες των δρόμων.»

Σε ό,τι αφορά το Ρέθυμνο, επισήμανε, ότι «Στο Ρέθυμνο, πιθανότατα θα πρέπει να εξεταστεί μια διαφορετική χάραξη του ίδιου του ΒΟΑΚ. Η πόλη μεγαλώνει, και ήδη, ο ΒΟΑΚ παίζει τον ρόλο περιφερειακής οδού. Όμως όλα αυτά τα ζητήματα θα μπορούμε να τα δούμε και να τα πούμε όταν θα έχουμε την χάραξη που προτείνει το υπουργείο αλλά και τα οικονομικά μεγέθη που θα προκύψουν.»

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ