ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εκτοξεύθηκαν οι πωλήσεις των φαρμακείων τον Μάρτιο

0

Αυξάνονται εβδομάδα με την εβδομάδα οι πωλήσεις των φαρμακείων, με τον κλάδο να βρίσκεται σταθερά σε ανοδική τροχιά, διανύοντας μια από τις καλύτερες περιόδους του. Η υπηρεσία weekly data της ΙQVIA, που παρακολουθεί την επίπτωση του κορωνοϊού στις πωλήσεις των φαρμακείων, αποτυπώνει τη «φρενίτιδα» των τελευταίων ημερών μέσω της στροφής των καταναλωτών σε προϊόντα ατομικής υγιεινής και προστασίας.

Ετσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της IQVIA, την εβδομάδα 09/03-15/03, δηλαδή πριν από την επιβολή του μέτρου της σχεδόν καθολικής απαγόρευσης κυκλοφορίας των πολιτών, οι πωλήσεις των ιατρικών και χειρουργικών βοηθημάτων, κατηγορία που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων μάσκες, γάντια, προϊόντα υγειονομικού υλικού κ.ά., σημείωσαν αύξηση 97% σε σύγκριση με την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα (+66.000 τεμάχια). Η αύξηση αυτή ώθησε προς τα πάνω τις συνολικές πωλήσεις των προϊόντων φροντίδας ασθενών κατά 36% σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα. Την ίδια στιγμή, η αγωνία του κόσμου για την εξέλιξη της νόσου αποτυπώνεται και στην αύξηση των πωλήσεων (σε όγκο) των προϊόντων OTC, που χορηγούνται χωρίς ιατρική συνταγή. Ετσι, τη δεύτερη εβδομάδα του Μαρτίου, τα σκευάσματα για τον βήχα, το κρύωμα αλλά και το αναπνευστικό σημείωσαν αύξηση 61% (+387.000 τεμάχια) σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη, με τη συνολική αύξηση της κατηγορίας αυτής να φθάνει το 73% (+1,7 εκατ. τεμάχια).

Στο μεταξύ, τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής (καλλυντικά), στα οποία περιλαμβάνονται και τα αντισηπτικά, αυξήθηκαν κατά 63% (+116.000 τεμάχια) σε σχέση με την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου. Στα φάρμακα, η κατηγορία των καρδιολογικών σκευασμάτων σημείωσε αύξηση 35% (+604.000 τεμάχια), ενώ η κατηγορία των βρεφικών τροφών σημείωσε αύξηση 80% (+40.000 τεμάχια). Ως εκ τούτου, η κατηγορία των φαρμάκων αυξήθηκε συνολικά 44%, ενώ εκείνη των προϊόντων διατροφής που περιλαμβάνει τις βρεφικές τροφές, 61%. Σημειώνεται ότι τα συγκεκριμένα στοιχεία συλλέγονται από περισσότερα από 2.000 φαρμακεία σε όλη την Ελλάδα και δείχνουν τον παλμό της αγοράς σε 70 περιοχές.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ