Ο αριθμός των τουριστών δεν έχει καμία απολύτως σημασία, αλλά αυτό που μετράει είναι το βαλάντιο. Διαβάζουμε πως είναι χαμηλές οι προσδοκίες στα τουριστικά έσοδα. Αυτό είναι αποτέλεσμα σοβαροτάτων ελλείψεων και παθογενειών στον τουριστικό κλάδο. Η δήθεν «βαριά βιομηχανία» είναι ένας τουρισμός με πήλινα πόδια με τεράστια προβλήματα και τα οποία επηρεάζουν ξενοδόχους και εκατ. επαγγελματίες στον κλάδο αυτό. Ενδεικτικά αναφέρω:
- Με δεδομένο το θλιβερό ρεκόρ (2021) με καμένα 1.185.404 στρέμματα, στο Μάτι: 104 νεκρούς, σε 50 χρόνια χάθηκε έκταση ίση με Πελοπόννησο με Αττική μαζί και φέτος 400.000 στρ. συνάγεται το συμπέρασμα ότι οι τουρίστες φυσικά δεν πάνε σε μια χώρα που τρέχουν αλλόφρονες να σωθούν από τις φλόγες... Με τις φετινές φωτιές εκτεθήκαμε για πολλοστή φορά στον πλανήτη αφού οι φωτιές στη Ρόδο ήταν βόμβα για τον τουρισμό. Έτσι εξανεμίστηκαν τα εκατ. που πληρώσαμε για την διαφήμιση της χώρας μας. Εφόσον υπάρχει απραξία επί 10ετίες από το υπ. Περιβάλλοντος θα πρέπει η υπουργός με έγγραφο της να ζητήσει από τον ΓΕΕΘΑ διμοιρίες από τα στρατόπεδα της επικράτειας να απαγορεύουν την είσοδο στα δάση (κατά την περίοδο Μάιος –Σεπτ.). Εάν είχε εφαρμοστεί αυτό το μέτρο δεν θα είχαν χαθεί άδικα οι πιλότοι και δεν θα είχε καεί ούτε ένα δέντρο. 40 χρόνια καίμε τα δάση μας για οικοπεδοποίηση με 500.000 αυθαίρετα. Πραγματικό χαρακίρι για την ποιότητα της ζωής μας.
- Το φλέγον θέμα του ΒΟΑΚ έπρεπε να είχε λυθεί πριν 40 χρόνια με τα πακέτα Ντελόρ που όμως κατασπαταλήθηκαν από άφρονες πολιτικούς. Αποτέλεσμα ήταν να χάσουν τη ζωή τους χιλιάδες στην άσφαλτο αφού οι δρόμοι είναι καρμανιόλα.
- Απαιτείται νομοθετική ρύθμιση για την ρύπανση της θάλασσας αφού στον ελληνικό βυθό κάφροι νεοέλληνες έχουν ρίξει ψυγεία, λάστιχα φορτηγών, μηχανές αυτοκινήτων, κάδους απορριμμάτων, πλυντήρια πιάτων, ποδήλατα κ.λπ. Αυτονόητη η θέσπιση επιβολής υψηλών προστίμων.
- Απαιτείται η κατεπείγουσα έκδοση υπ. Απόφασης ώστε να απαγορευτεί η κυκλοφορία με τις τετράτροχες γουρούνες που οργώνουν στα Φαλάσαρνα τις αμμοθίνες και προκαλούν πολλά θανατηφόρα ατυχήματα.
- Τοποθέτηση χιλιάδων πινακίδων στους δρόμους για τις τοποθεσίες και τις αποστάσεις αυτών, αφού η έλλειψη αυτών δημιουργεί μεγάλα προβλήματα στη διακίνηση ντόπιων και τουριστών. Είναι άλλωστε γνωστό πως χρόνια τώρα πολλές είναι διάτρητες από σφαίρες...
- Απαιτείται τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων σε δρόμους με κρημνούς ώστε να αποφεύγονται θανατηφόρα ατυχήματα.
- Απαιτείται τοποθέτηση συρματοπλεγμάτων σε πετρώματα με κατολισθήσεις αφού εγκυμονούν μεγάλους κινδύνους για τους οδηγούς.
- Παρατηρείται κάθε χρόνο μεγάλος αριθμός στους πνιγμούς οπότε συνίσταται η σχετική εκπαίδευση στην κολύμβηση και οι κυρώσεις στους απόντες ναυαγοσώστες.
- Θέσπιση μεγάλων προστίμων στα ξενοδοχεία που δεν έχουν σωστούς βιολογικούς καθαρισμούς με την υποχρέωση παράδοσης δειγμάτων από τα λύματα κάθε εβδομάδα ώστε να διαπιστώνεται ποιες παραλίες είναι κατάλληλες για κολύμβηση και ποιες όχι. Τα αποτελέσματα από τα εργαστήρια θα αναρτώνται σε ιστοσελίδα για ενημέρωση του κοινού. Ο χαρακτηρισμός «γαλάζια σημαία» θα δίδεται μόνο με αυστηρότατα κριτήρια για το εάν πληρούνται οι σχετικές προϋποθέσεις. Είναι αδιανόητο εν έτει 2023 να κυκλοφορούν φορτηγά για βόθρους επειδή οι Δήμαρχοι δεν έχουν λύσει βασικά θέματα στους βιολογικούς καθαρισμούς κ.λπ. Η λερναία Ύδρα με τις παραγκουπόλεις στην Κρήτη αποδεικνύουν τις πελώριες ευθύνες των υπ. περιβάλλοντος για την αμαρτωλή ανοχή τους επί δεκαετίες με βαρύτατα πλήγματα στο φυσικό περιβάλλον. Επιβάλλονται οι κατεδαφίσεις αυθαιρέτων και δη αυθημερόν με κατάργηση του (μοναδικού στον πλανήτη) θεσμού της νομιμοποίησης αυθαιρέτων. Δυστυχώς τα αυθαίρετα είναι αναρίθμητα καθώς και οι πολεοδομικές παραβάσεις στον αιγιαλό με την ανοχή επίορκων επιθεωρητών περιβάλλοντος και υπαλλήλων της Πολεοδομίας. Απαιτείται κατεπείγουσα νομοθετική ρύθμιση λόγω του βιασμού του αιγιαλού. Σκουπιδότοποι παντού διότι λουφάρουν οι υπάλληλοι του δήμου ακολουθώντας πιστά εδώ και 10ετίες το προκλητικό παράδειγμα του σταθμάρχη με τα σουβλάκια που πήρε στο λαιμό τους 57 ψυχές (Τέμπη).
- Απαιτείται νομοθετική πρωτοβουλία για ειδική προστασία των περιοχών Natura 2000 με απειλή τεραστίων προστίμων καθώς και στους δημάρχους που δεν λύνουν τα προβλήματα των βιολογικών καθαρισμών των παράνομων χωματερών και των περιπτώσεων της μη σωστής υδροδότησης ή της απώλειας κυβικών νερού λόγω αφασίας και ανατολίτικου λήθαργου. Το αυτό να ισχύσει και στις περιπτώσεις που δεν εκδίδονται οι απαραίτητες ειδικές περιβαλλοντικές μελέτες (Ε.Π.Μ.). Οι πρώτοι που θα έπρεπε να αντιδράσουν στην αφασία, παχυδερμία, απραξία των δημάρχων ήσαν οι ξενοδόχοι που όμως βρίσκονται σε παραλυσία στα θέματα των βιολογικών καθαρισμών καθώς και στον καθαρισμό των γειτνιαζόντων περιοχών από τα επικίνδυνα ξερά χόρτα κ.λπ. Κανείς τουρίστας δεν θέλει να κάνει διακοπές σε ένα κρανίου τόπο, στις στάχτες και τ’ αποκαΐδια. Στο Ελλαδιστάν -κράτος μπανανία- δεν μπορούμε να έχουμε αξιώσεις για ποιοτικό τουρισμό διότι δεν έχουμε λύσει τις βασικές ανάγκες λόγω διακοπών νερού –ρεύματος –βιολογικών καθαρισμών κ.λπ. με αποτέλεσμα οι επαγγελματίες του τουρισμού να χάνουν δις. Εν κατακλείδι με τον καναπέ, την λούφα, την πρέφα και τα αυθαίρετα δεν πρόκειται ποτέ να δούμε τουρίστες επιπέδου. Θα μένουμε εσαεί σερβιτόροι των ξένων.
Θεωρώ πως οι ανωτέρω εισηγήσεις βοηθούν την υπουργό αρκεί να γίνει σοβαρός σχεδιασμός μια και οι προκάτοχοι της ήταν όλοι αλεξιπτωτιστές και άσχετοι με το αντικείμενο. Όλοι τους ήσαν παράλυτοι φελλοί και μοιραίοι. Εξάλλου οι πολίτες θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν πως έναντι της λύρας και του γλεντιού προέχει η ποιότητα στη ζωή μας (και όχι η ποσότητα) με κύριο άξονα την προστασία της ανεκτίμητης ανθρώπινης ζωής.
Αναμένω με ενδιαφέρον το σχόλιο της κ. Κεφαλογιάννη.