Οι Λευτέρης Αλυγιζάκης-Μιχάλης Χατζηδάκης είναι οι νικητές του 41ου Ράλλυ Φθιώτιδος που έλαβε χώρα το σαββατοκύριακο 29-30 Ιουνίου με κέντρο την Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας. Αναβαθμισμένο φέτος, το Ράλλυ Φθιώτιδος μεγάλωσε χιλιομετρικά, προσμετρώντας στο Tour European Rally.
Αποτέλεσε, επίσης, τον δεύτερο γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Ασφάλτου, όπως επίσης και τον δεύτερο γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων. Ο αγώνας σημαδεύτηκε από έντονο συναγωνισμό, θέαμα αλλά και πολλή ζέστη που ταλαιπώρησε πληρώματα και θεατές.
Με το Skoda Fabia R5 στα χέρια τους και όντας στην πρωτοπορία από το πρώτο σκέλος, οι Αλυγιζάκης-Χατζηδάκης στόχευαν να παραμείνουν στην κορυφή του αγώνα και τα κατάφεραν. Ήταν ταχύτεροι στην εναρκτήρια διαδρομή του δεύτερου σκέλους και στη συνέχεια έκοψαν ρυθμό, όταν είδαν τους κύριους αντιπάλους τους, Νίκο Ζάχο-Ηλία Παναγιωτούνη να τίθενται εκτός αγώνα. Με αυτό τον τρόπο, πέτυχαν τη δεύτερή φετινή τους νίκη στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ασφάλτου. Από την άλλη, το πλήρωμα του Citroen C3 Rally2 στην προσπάθειά του να ξεπεράσει το «εμπόδιο» των Κρητικών, ξεκίνησε δυναμικά από το πρωί, πίεσε, ωστόσο βγήκε από το δρόμο στην εναρκτήρια διαδρομή. Ο οδηγός διακομίστηκε στο Νοσοκομείο Λαμίας όπου του παρασχέθηκαν οι Πρώτες Βοήθειες και στη συνέχεια μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο των Αθηνών για περαιτέρω εξετάσεις.
Εντυπωσιακοί οι Ιωάννης και Ευάγγελος Ακράτος, οδήγησαν μυαλωμένα, έκαναν έναν απροβλημάτιστο αγώνα και ανταμείφθηκαν με τη δεύτερη θέση στο 41ο Ράλλυ Φθιώτιδος. Το πλήρωμα είχε για δεύτερη φορά στα χέρια του ένα Skoda Fabia R5, απέφυγε τα λάθη, τερματίζοντας παράλληλα στη δεύτερη θέση του αγώνα που προσμετρούσε στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα. Η Ιταλίδα Rachele Somaschini τερμάτισε στην τρίτη θέση, με τον πολύπειρο Nicola Arena στο δεξί μπάκετ του πολύχρωμου Citroen C3 Rally2. Ο στόχος που είχαν θέσει εξ αρχής οι «γείτονες» επετεύχθη, καθώς έφυγαν από τη χώρα μας με τη μεγαλύτερη συγκομιδή βαθμών για το Tour European Rally, θεσμό που ακολουθούν φέτος.
Μια θέση πιο πίσω βρέθηκαν οι Νίκος Κομνός-Νίκος Κόντος, οι οποίοι τα κατάφεραν περίφημα στην πρώτη τους απόπειρα με ένα τετρακίνητο Renault Clio Rally3, κερδίζοντας μάλιστα την κατηγορία C2 για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ασφάλτου. Την πρώτη πεντάδα στο 41ο Ράλλυ Φθιώτιδος συμπλήρωσαν οι Επαμεινώνδας Καρανικόλας-Γιώργος Κακαβάς (Ford Fiesta Rally3) που δεν κατάφεραν να ακολουθήσουν το ρυθμό των πρωτοπόρων, στον πρώτο αγώνα του οδηγού σε ασφάλτινο τερέν.
Όσον αφορά στον αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Ασφάλτου στον οποίο προσμετρούσαν οι έξι πρώτες ειδικές του 41ου Ράλλυ Φθιώτιδος, στο βάθρο συνόδευσαν τους Αλυγιζάκη- Χατζηδάκη και Ι. Ακράτο- Ε. Ακράτο οι Στάθης Κουκέας-Νίκος Πετρόπουλος. Παρά τη μικρή του εμπειρία στο το χώρο των ράλλυ, ο οδηγός του Ford Fiesta R5 εμφανίστηκε βελτιωμένος στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Φθιώτιδος, κερδίζοντας μάλιστα το πρώτο πέρασμα από την Καλοσκοπή η οποία αποτελούσε και την power stage του αγώνα. Στην κατάταξη του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ ακολουθήσαν οι νικητές της C2, Κομνός-Κόντος που ξεπέρασαν μόλις στην Power Stage τους Γιώργο Περουλάκη-Ελευθέριο Σαρρή (Mitsubishi Lancer Evo VII). Τρίτοι στη C2 βρέθηκαν οι Καρανικόλας-Κακαβάς.
Αποφασισμένοι για τη νίκη στην F2, οι Ιωάννης Κωνσταντινίδης-Δημήτρης Κυπαρισσάς (Citroen DS3 R3T Max) κατάφεραν στην εναρκτήρια διαδρομή της ημέρας να περάσουν και πάλι στην κορυφή της κατηγορίας και παρέμειναν εκεί μέχρι το τέλος. Τους ακολούθησαν οι Κρητικοί Ιωάννης Νικολιδάκης-Μάνος Πετούσης, οι οποίοι αν και ξεπέρασαν τα προβλήματα με τα ηλεκτρικά του Peugeot 106 S16, δεν κατάφεραν να αντισταθούν στην πίεση των νικητών. Το πλήρωμα επικράτησε στην κατηγορία C5 μετά από σπουδαία μονομαχία που είχαν με τους Ιωάννη Καφετζάκη-Νίκο Ξανθό (Peugeot 106 S16) καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, με τον 34χρονο οδηγό να αποδεικνύει πως είναι γρήγορος και εκτός Κρήτης, τερματίζοντας στην τρίτη θέση της F2. Στην κατάταξη της F2, ακολούθησαν οι Παύλος Μπαξεβανάκης-Σωτήρης Γεροθανάσης (Honda Civic Type R) και οι Γιώργος Παντελάκης-Γιώργος Μουρτζούκος με Renault Clio R3. Το βάθρο της C5, συμπλήρωσαν οι Αποστόλης Βεργοζήσης-Βασίλης Ανάγνου.
Στην F2 E, οι Δημήτρης και Μάνος Κτιστάκης πήραν μια εύκολη νίκη κερδίζοντας και τις δύο διαδρομές της Κυριακής όντας ο ταχύτερος δικίνητος συνδυασμός του 41ου Ράλλυ Φθιώτιδος. Με ένα Peugeot 306 S16 τέθηκαν επικεφαλής στην κατηγορία από τα μέσα του πρώτου σκέλους και έκτοτε δεν απειλήθηκαν από τους αντιπάλους τους, επικρατώντας παράλληλα και στην κατηγορία C3. Στη δεύτερη θέση της F2 E ολοκλήρωσαν οι Δημήτρης Πολατσίδης-Κωνσταντίνος Βερυκάκης (Honda Civic Type R EP3) οι οποίοι συμμετείχαν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στον αγώνα. Οι Αθανάσιος και Κωνσταντίνος Καραθανάσης τους ακολούθησαν με ένα Opel Astra GSi.
Στην κατηγορία C6, τα πληρώματα αγωνίστηκαν στη μία από τις δύο διαδρομές της ημέρας, καθώς πραγματοποίησαν απλή διέλευση από την μαραθώνια διαδρομή «Μπράλος-Παύλιανη», εξαιτίας εξόδου προπορευόμενου αγωνιστικού, με αποτέλεσμα η κατάσταση να παραμείνει αμετάβλητη στην κορυφή. Οι άτυχοι του περσινού αγώνα, Ιωάννης Κουτσοδήμος-Σπύρος Βλάγκας (Peugeot 106 S16) επανήλθαν δριμύτεροι στην 41η έκδοση του αγώνα, πέτυχαν την ταχύτερη επίδοση στην κατηγορία τους στις 4 από τις 5 διαδρομές και δίκαια πανηγύρισαν τη νίκη στην C6, καθώς και στην κατηγορία Ν. Στην επιστροφή του στα σύγχρονα αγωνιστικά, ο Δημήτρης Αμαξόπουλος αρκέστηκε στη δεύτερη θέση της κατηγορίας, έχοντας στο δεξί μπάκετ ενός Peugeot 106 S16 τον Σταύρο Σταμέλο. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Νίκος Μανούσκος-Σπύρος Μπογδάνος (Citroen Saxo VTS) που είχαν ωραία μονομαχία με τους Γιάννη Μόσιο- Κωνσταντίνο Στέλλο (Citroen Saxo VTS) που ακολούθησαν.
Το 41ο Ράλλυ Φθιώτιδος αποτέλεσε τη δεύτερη στροφή του Κυπέλλου Legends, με τους Αθανάσιο Μπούτσικο-Γιώργο Βότση (Toyota Yaris) να αναδεικνύονται νικητές, αφήνοντας πιο πίσω τους νικητές της C4, Ιωάννη Καλαϊτζιάν-Μαριάννα Καλογηράτου (Ford Puma Kit Car) και τους Δημήτρη και Βασίλη Κούγια (Peugeot 106 S16).
Στα Ιστορικά, σε μια κατηγορία στην οποία οι αγωνιζόμενοι συμμετείχαν μόνο στο σκέλος της Κυριακής, οι Μάριος Σταφυλοπάτης-Γιώργος Χατζηρήγας (BMW M3 E30) δεν δυσκολεύτηκαν να κάνουν το δύο στα δύο στο πρωτάθλημα, κερδίζοντας όλες τις ειδικές διαδρομές της ημέρας. Με μια πανέμορφη Lancia Stratos HF, οι Αλέξανδρος Χριστοδούλου-Αθανάσιος Σαμαράς τερμάτισαν στη δεύτερη θέση, αφήνοντας πιο πίσω τους Λυμπέρη Παπάζογλου-Μαρία Νικολοπούλου με Lancia Delta.
Αναφορικά με τις κυριότερες εγκαταλείψεις της ημέρας, εκτός από τους Ζάχο-Παναγιωτούνη, έξοδο είχαν στην εναρκτήρια διαδρομή της Κυριακής, τόσο οι Γιώργος Παρασκευαΐδης-Ιωάννης Σαρητσόγλου (Citroen ZX), όσο και οι Ανδρέας Περάκης-Κώστας Κουρουγκιαούρης (Peugeot 206 XS). Από σπασμένο ψαλίδι δεν ολοκληρώσαν την προσπάθειά τους οι Στράτος Σταματάκης-Φίλιππος Φακουρέλης με Peugeot 106 S16, ενώ δεν τερμάτισαν και οι επικεφαλής του πρώτου σκέλους στη C4, “Filon”-Βαγγέλης Σωτήρχος με Citroen C2 S1600.
Τις απονομές του 41ου Ράλλυ Φθιώτιδος τίμησαν με την παρουσία τους ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο Βουλευτής Νομού Φθιώτιδος, Γιώργος Κοτρωνιάς, ο Περιφερειακός Σύμβουλος Αθλητισμού, Ηλίας Καλτσάς και ο εντεταλμένος σύμβουλος αθλητισμού του Δήμου Λαμιέων, Θάνος Στεργίου.
Το 41ο Ράλλυ Φθιώτιδος διοργανώθηκε από την Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου Λαμίας (Α.Λ.Α.Λ.), με συνδιοργανωτές την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, τον Δήμο Λαμιέων, τον Δήμο Δελφών, τον Δήμο Καμένων Βούρλων και το Επιμελητήριο Φθιώτιδος. Χορηγοί του αγώνα είναι η Opel Karellis Group, η Electrolux και η ProComfort_Hellas.
Η Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου Λαμίας (Α.Λ.Α.Λ.) θέλει να ευχαριστήσει όλα τα πληρώματα που έλαβαν μέρος στο 41ο Ράλλυ Φθιώτιδος!
Νικητές Κατηγοριών
F2: Ιωάννης Κωνσταντινίδης/Δημήτρης Κυπαρισσάς – Citroen DS3 R3T Max
F2 E: Δημήτρης Κτιστάκης/Μάνος Κτιστάκης – Peugeot 306
N: Ιωάννης Κουτσοδήμος/Σπύρος Βλάγκας – Peugeot 106 S16
C1: Λευτέρης Αλυγιζάκης/Μιχάλης Χατζηδάκης – Skoda Fabia R5
C2: Νίκος Κομνός/Νίκος Κόντος – Renault Clio Rally3
C3: Δημήτρης Κτιστάκης/Μάνος Κτιστάκης – Peugeot 306
C4: Ιωάννης Καλαϊτζιάν/Μαριάννα Καλογηράτου – Ford Puma Kit Car
C5: Ιωάννης Νικολιδάκης/Μάνος Πετούσης – Peugeot 106 S16
C6: Ιωάννης Κουτσοδήμος/Σπύρος Βλάγκας – Peugeot 106 S16
Legends: Αθανάσιος Μπουτσίκος/Γιώργος Βότσης – Toyota Yaris
Ιστορικά: Μάριος Σταφυλοπάτης/Γιώργος Χατζηρήγας – BMW M3 E30
starsports.gr