Στη «μάχη» καθαρισμού οικοπέδων έχουν ριχτεί οι πολίτες οι οποίοι πραγματοποιούν επιτόπιους ελέγχους προκειμένου να εντοπίζουν τα ακαθάριστα χωράφια. Οι Δήμοι μέσω ψηφιακής πλατφόρμας θα μπορούν να διασταυρώνουν εάν οι πολίτες έχουν υποβάλλει δήλωση καθαρισμού. Αμέσως μετά, θα τους ενημερώνουν για την υποχρέωσή τους να προχωρήσουν στις απαραίτητες εργασίες.
Την εν λόγω πλατφόρμα δημιούργησε το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε συνεργασία με το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και το υπουργείο Εσωτερικών, απλοποιώντας τις διαδικασίες, ενώ θα δίνεται η δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο να παρακολουθεί εάν τηρούνται οι κανόνες ως προς τον καθαρισμό των ακάλυπτων χώρων.
Ειδικότερα, η νέα ψηφιακή υπηρεσία θα δίνει τη δυνατότητα στον πολίτη να υποβάλει αίτηση καθαρισμού του οικοπέδου του αλλά και να κάνει καταγγελίες για ακαθάριστα οικόπεδα, ενώ ο δήμος θα καταχωρεί τα στοιχεία από τις αυτοψίες που διενεργεί.
Σε τοπικό επίπεδο οι Δήμοι, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει τις απαραίτητες διαδικασίες αυτοψίας και ελέγχου με κλιμάκια προκειμένου να εντοπίζονται τα ακαθάριστα οικόπεδα.
Οι ιδιοκτήτες οικοπέδων υποχρεούνται μέχρι 31/05 να υποβάλουν αίτηση στο μητρώο καθαρισμού οικοπέδων και ακάλυπτων χώρων.
Τα πρόστιμα
Από τα 1.000 ευρώ εκκινεί το ποσό των προστίμων που θα καλούνται οι πολίτες να πληρώσουν σε περίπτωση ψευδούς δήλωσης, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις το ποσό μπορεί να φτάσει ακόμη και τις 54.000 ευρώ.
Η νέα υπηρεσία αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το επόμενο διάστημα.
ekriti.gr