Το ζήτημα έχει πυροδοτήσει σφοδρές αντιδράσεις τόσο στην Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας, όσο και σε τοπικό επίπεδο, τονίζοντας με έμφαση ότι δε θα κάνουν τους τροχονόμους
Εκρηκτικό το κλίμα στις τάξεις των βενζινοπωλών σε όλη τη χώρα για τον “φραγμό” στην πώληση υγρών καυσίμων σε μοτοσυκλετιστές που δε φορούν κράνος, όπως δρομολογούν η κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο μέσω τροπολογίας, καλώντας μάλιστα τον κόσμο να στηρίξει αυτήν την προσπάθεια, που στοχεύει στην προστασία της ζωής νέων ανθρώπων που χάνουν τόσο άδικα τη ζωή τους στον βωμό της ασφάλτου.
Το ζήτημα έχει πυροδοτήσει σφοδρές αντιδράσεις τόσο στην Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας, όσο και σε τοπικό επίπεδο, τονίζοντας με έμφαση ότι δε θα κάνουν τους τροχονόμους και ότι σε καμία περίπτωση δε θέλουν εντάσεις με τους πελάτες στα πρατήριά τους, αντιθέτως λένε «ναι» στις καμπάνιες ενημέρωσης των πολιτών για τη χρήση κράνους και την εφαρμογή του ΚΟΚ.
Η πρωτοβουλία ενός βενζινοπώλη από την Κίσσαμο Χανίων να μην πουλάει βενζίνη σε όσους δε φοράνε κράνος, μετά το θανατηφόρο τροχαίο με τον 16χρονο Γιάννη Χριστουλάκη, αποτέλεσαν την αφορμή για να ανοίξει ο δρόμος της απαγόρευσης σε όλη τη χώρα, με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
Ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Τάκης Θεοδωρικάκος προανήγγειλε ότι θα φέρει τροπολογία για τον νέο ΚΟΚ στη Βουλή, όπου θα προβλέπεται η απαγόρευση της πώλησης υγρών καυσίμων σε μοτοσυκλετιστές που δε φορούν κράνος. Μάλιστα, προβλέπονται τσουχτερά πρόστιμα σε όσους πρατηριούχους δε συμμορφώνονται με την απαγόρευση, ενώ οι αρμόδιες υπηρεσίες θα διενεργούν ελέγχους για την εφαρμογή του νόμου.
«Δε γίνονται αυτά τα πράγματα»
«Είμαστε σύμφωνοι στο να προχωρήσουμε σε καμπάνιες ενημέρωσης των πολιτών στα πρατήριά μας, με μεγάλες αφίσες, ενημερωτικά φυλλάδια κ.ά., όμως δε συμφωνούμε με αυτήν την τροπολογία στο νομοσχέδιο για τον νέο ΚΟΚ, διότι εμείς δεν είμαστε ελεγκτικός μηχανισμός! Σε λίγο θα πουν να κάνουμε αλκοτέστ στους πελάτες, αλλά και ελέγχους στα αυτοκίνητά τους για ΚΤΕΟ, ασφάλεια, κ.ά. Δε γίνονται αυτά τα πράγματα. Δεν μπορούμε να ερχόμαστε σε διαξιφισμούς με τους πελάτες μας. Να ξέρετε ότι αρκετοί άνθρωποι που μπαίνουν στα πρατήρια είναι οξύθυμοι κάποιες φορές και μπορούν εύκολα να γίνουν... παρεξηγήσεις και να έχουμε δυσάρεστες καταστάσεις.
Με όσα σχεδιάζονται είναι βέβαιο ότι θα υπάρξουν... εντάσεις με τους πελάτες. Την ψυχολογία του κάθε ανθρώπου δεν μπορούμε να τη... μετράμε εμείς», δήλωσε, μεταξύ άλλων, στη “Νέα Κρήτη” ο πρόεδρος του Συλλόγου Βενζινοπωλών Ν. Ηρακλείου κ. Λυκούργος Σαμόλης.
Παράλληλα, ο κ. Σαμόλης εξέφρασε τον προβληματισμό του και σε σχέση με τη διενέργεια ελέγχων στα πρατήριά τους, καθώς δε θα μπορούν, όπως είπε, να αποδείξουν ότι δεν είναι... ελέφαντες. «Όταν κατεβαίνει ο πελάτης από τη μηχανή και αφαιρεί το κράνος, θα... “μπλέξουμε” και σε αυτό το κομμάτι. Πώς θα αποδειχθεί αυτό στη διάρκεια των ελέγχων;», αναρωτήθηκε ο ίδιος.
«Είμαστε κάθετα αντίθετοι»
«Δεν πρέπει τα πρατήρια υγρών καυσίμων να είναι οι... χωροφύλακες των ανθρώπων αυτών. Πρέπει το υπουργείο να δει σε βάθος το πρόβλημα και να ξεκινήσει την κυκλοφοριακή αγωγή σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, προκειμένου οι νέοι οδηγοί να συνειδητοποιήσουν από μικρή ηλικία πως πρέπει να... “εξοπλίζονται” και να οδηγούν με ασφάλεια», δήλωσε, μεταξύ άλλων, στη “Νέα Κρήτη” ο πρόεδρος του Σωματείου Εκπαιδευτικών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής Ν. Ηρακλείου κ. Κωνσταντίνος Καλοκύρης.
«Είμαστε κάθετα αντίθετοι και δεν πρόκειται να δεχτούμε την επιβολή προστίμων στα πρατήρια, διότι δημιουργεί προβλήματα και μετατρέπεται σε απειλή προς εμάς. Βεβαίως και να συνδράμουμε στην εκστρατεία αυτή, αλλά σε καμία περίπτωση δε θα υποκαταστήσουμε τον ρόλο της Αστυνομίας και των ελεγκτικών μηχανισμών του κράτους. Αν δεν υπάρξει κοινωνική συνείδηση, το πρόβλημα δε θα λυθεί», τονίζει, μεταξύ άλλων, η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας.
Οι μισοί νεκροί το 2024 ήταν με μοτοσυκλέτα
Από τους 64 νεκρούς στην άσφαλτο της Κρήτης το 2024, οι μισοί ήταν με μοτοσυκλέτα. Τραγικό θάνατο βρήκαν 30 συνάνθρωποί μας που επέβαιναν σε μηχανή, 30 σε αυτοκίνητο, τρεις σε φορτηγό και ένας σε γουρούνα, σύμφωνα με στοιχεία του ΕΣΥΠΡΟΤΑ.
«Σίγουρα είναι σημαντική η συμβολή τόσο των κοινωνικών όσο και των επαγγελματικών ομάδων στο ζήτημα της ευαισθητοποίησης του κόσμου σε ζητήματα οδικής ασφάλειας», δήλωσε στη “Ν.Κ.” το μέλος του Δ.Σ. του Πανελλήνιου Συλλόγου “SOS Τροχαία Εγκλήματα” κ. Μανόλης Σταυρουλάκης, ο οποίος διαφωνεί στο να αναλαμβάνουν επαγγελματικές ομάδες... ευθύνες της Πολιτείας.
«Νομίζω ότι θα υπάρξουν τραγελαφικές καταστάσεις, με το να... ποινικοποιούν επαγγελματικές ομάδες, οι οποίες θα κληθούν να... ελέγχουν παραβατικές συμπεριφορές», πρόσθεσε ο ίδιος.
Στα νέα παιδιά που χάνονται στην άσφαλτο λόγω της μη χρήσης κράνους αναφέρθηκε πρόσφατα ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Ό,τι κι αν κάνει το κράτος, δε γίνεται να χάνονται άνθρωποι, νέα παιδιά παραδείγματος χάρη, από κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις γιατί δε φοράνε κράνος. Για τον Θεό!
Δεν είναι ζήτημα τιμωρητικό. Δεν είναι ζήτημα να αυξήσουμε το πρόστιμο ή να πάρουμε το μηχανάκι. Δε γίνεται αυτό το πράγμα», δήλωσε και συνέχισε: «Η Ελλάδα αυτή τη στιγμή ξεφεύγει στα στατιστικά από τον μέσο όρο της Ευρώπης από τις κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις που αφορούν τα δίκυκλα και αφορούν το ότι δε φοράμε κράνος έτσι όπως πρέπει να φοράμε».
Απευθυνόμενος στους δημάρχους, ειδικά στην Κρήτη, δήλωσε: «Κοιτάω τους δημάρχους και τον ορεινό όγκο και τον τρόπο με τον οποίο ειδικά στους μικρούς τόπους παίρνουν μικρά παιδιά αυτοκίνητα, τρακτέρ και μηχανάκια. Βάλτε πλάτη παρακαλώ, για τον Θεό. Δεν μπορούμε να τα κάνουμε όλα μόνοι μας ως κεντρική εξουσία».
Από την πλευρά του, ο υπουργός Υγείας κ. Άδωνις Γεωργιάδης ανακοίνωσε πριν από μερικές εβδομάδες ότι αρχίζει εκστρατεία με το υπουργείο Ανάπτυξης με τίτλο
“Όχι βενζίνη, αν δε φοράς κράνος”, προκειμένου να πειστούν οι οδηγοί μηχανών. Μάλιστα, έδωσε στη δημοσιότητα βίντεο, περιγράφοντας πως το κράνος τον έσωσε, όταν είχε ένα τροχαίο ατύχημα πριν χρόνια.
neakriti.gr