Δεν υπάρχει θέμα αστικής ευθύνης και έγερσης απαιτήσεων από τουρίστες που ενδεχομένως θα ασθενήσουν από τον κορωνοϊό, μετά τις διακοπές τους, εναντίον όλων των επιχειρήσεων που «μετέχουν» στην τουριστική αλυσίδα.
Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγουν αρμόδιοι κυβερνητικοί κύκλοι, νομικοί και φορείς του Τουρισμού, μετά από ενδελεχή εξέταση των δεδομένων, καθώς η έγερση απαιτήσεων από τουρίστες, είναι αιτία προβληματισμού για όλες τις τουριστικές επιχειρήσεις, λεωφορεία, μεταφορές, ξενοδοχεία, πρακτορεία, εκδρομές, πλοία, κ.ο.κ..
Πρόκειται για ένα μείζον θέμα για τον Τουρισμό, όπου οι αγωγές αποζημιώσεων για ήσσονος σημασίας λόγους, είναι απολύτως συνηθισμένες, στην δε Αγγλία με τα fake claims, είναι στην ημερήσια διάταξη.
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, στις οποίες περιλαμβάνονται και αρμόδιοι κυβερνητικοί αξιωματούχοι, ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΟΘΕΤΗΘΕΙ, αιτιώδης σχέση και συνάφεια, συγκεκριμένης επιχείρησης, με την ασθένεια κάποιου τουρίστα, ο οποίος μπορεί να έχει μολυνθεί από τον ιό, οπουδήποτε, ακόμη και στην χώρα του, ακόμη και στο οικογενειακό του περιβάλλον. Μάλιστα κορυφαίος φορέας του Τουρισμού έχει εξασφαλίσει και σχετική νομική γνωμοδότηση.
Κυβερνητική πηγή προσέθετε μάλιστα ότι με δεδομένη την κατάσταση πανδημίας, παγκοσμίως, ο τουρίστας που ταξιδεύει, ΓΝΩΡΙΖΕΙ ότι μπορεί να μολυνθεί και αναλαμβάνει και αυτός ρίσκο, με την προϋπόθεση βέβαια ότι οι τουριστικές επιχειρήσεις θα ακολουθούν τους κανόνες υγιεινής και τα σχετικά πρωτόκολλα.
Παράλληλα, το θέμα αυτό, αναμένεται να συζητηθεί και στην επόμενη διάσκεψη των υπουργών Δικαιοσύνης της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο κ. Μιχάλης Βλατάκης
Το money-tourism.gr, ζήτησε την άποψη του κ. Μιχάλη Βλατάκη, Προέδρου Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Κρήτης, ο οποίος με εμπειρία 43 ετών στην τουριστική βιομηχανία, δήλωσε: «Θεωρώ ότι ο φόβος των συναδέλφων στον Τουρισμό, αν και δικαιολογημένος, είναι υπερβολικός. Θα είναι πολύ δύσκολο να τεκμηριωθεί και να σταθεί μια τέτοια απαίτηση από την πλευρά κάποιου τουρίστα, σε οποιοδήποτε δικαστήριο».
Επιπροσθέτως, ξενοδοχεία στην Ασία, ζητούν από τους πελάτες τους, να υπογράψουν δήλωση αποποίησης ευθύνης, δείγμα της οποίας από την αλυσίδα υπερπολυτελών ξενοδοχείων Mandarin Oriental, εξασφάλισε και δημοσιεύει το money-tourism.gr. Η δήλωση αυτή αποτελεί μια επιπροσθετη εξασφάλιση για τους επιχειρηματίες του Τουρισμού.
Άλλες πηγές εκτιμούσαν ότι μια τέτοια φόρμα, για κάθε επιχείρηση που αποτελεί κρίκο της τουριστικής αλυσίδας, θα αποτελούσε πρόβλημα για τον πελάτη και προτείνουν, η δήλωση αυτή να περιλαμβάνεται στους όρους (terms and conditions) του ταξιδιωτικού πακέτου που αγοράζει ο πελάτης από τον tour operator και να καλύπτει, ολόκληρο το ταξίδι.
money-tourism.gr