Από την πρώτη στιγμή που δημιουργήθηκε ο συνδυασμός μας θέσαμε τις βάσεις για ένα δημόσιο διάλογο σε σχέση με το κυκλοφοριακό. Αναπτύξαμε ένα σχέδιο σε 4+5 κινήσεις: 4 κινήσεις ωρίμανσης για άμεσα αποτελέσματα και 5 κινήσεις για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα του αύριο:
- Άμεση χωροθέτηση τριών περιφερειακών οργανωμένων θέσεων στάθμευσης.
- Τροποποίηση του υφιστάμενου σχεδιασμού σε συνεργασία με το ΚΤΕΛ μετά τη μεταστέγαση του λόγω του νέου μουσείου έτσι ώστε στην πόλη να εισέρχεται αποκλειστικά αστική συγκοινωνία.
- Άμεση διάνοιξη δρόμων για την αποσυμφόρηση του κέντρου.
- Αυστηρότερη οργάνωση των φορτοεκφορτώσεων για όλο το φάσμα της πόλης.
- Άμεση διεκδίκηση και ολοκλήρωση των βημάτων για τον περιφερειακό δρόμο χωρίς τους γνωστούς «αστερίσκους» του κ. Μαρινάκη.
- Χρήση των μεγάλων λεωφορείων αποκλειστικά για χρήση εκτός αστικού ιστού, με σταθμούς μεταφόρτωσης στις εισόδους της πόλης
- Απομάκρυνση των εμπορικών χρήσεων του Λιμένα στην χωροθέτηση εκτός του αστικού μας ιστού και κοντά στο νέο ΒΟΑΚ.
- Ολοκλήρωση του έργου του παρκινγκ των Τεσσάρων Μαρτύρων.
- Εφαρμογή συστήματος έξυπνης Διάβασης Πεζών - ένα πρωτοποριακό σύστημα ασφαλούς διέλευσης πεζών μέσα από την αυτόματη αναγνώριση παρουσίας πεζών και αυτόματης φωτεινής σήμανσης της διάβασης μέσα από ένα έξυπνο σύστημα αισθητήρων.
- Δημιουργία του Κέντρου Επιτελικής Διαχείρισης Έξυπνης Πόλης (Smart City Control Centre) με βάση το παράδειγμα της Έξυπνης Πόλης του Δήμου Ιωαννιτών για το σχεδιασμό και την εξέλιξη σε σχέση με το κυκλοφοριακό αλλά και τη διασφάλιση της απρόσκοπτης επιχειρησιακή́ς συνέχειας (business continuity) όλων των συστημάτων κάτω από οποιεσδήποτε απρόβλεπτες συνθήκες.
Το κυκλοφοριακό είναι ένα μέιζον ζήτημα για το Ρέθυμνο για το οποίο ο κ. Μαρινάκης για πολλά χρόνια απλά ευαγγελίζεται τη «βιώσιμη κινητικότητα» και παραλαμβάνει βραβεία με την πραγματικότητα όμως να επιδεινώνεται συνεχώς όπως αποδεικνύεται και από την πρόσφατη απένταξη του δημοτικού πάρκινγκ των Τεσσάρων Μαρτύρων.
Με βάση τα παραπάνω, επειδή:
Η οριστική απένταξη του έργου του δημοτικού πάρκινγκ των Τεσσάρων Μαρτύρων από το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ από το οποίο είχε λάβει απόφαση ένταξης τον Μάρτιο του 2023 δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στον ήδη για πολλά έτη ελλειμματικό σχεδιασμό του Δήμου για το κυκλοφοριακό.
Εδώ και 18 χρόνια δεν έχει υλοποιηθεί ούτε ένα μεγάλο έργο με στόχο την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση, όπως π.χ τα περιφερειακά δημοτικά πάρκινγκ. Την ίδια μάλιστα στιγμή που όσα έργα έχουν γίνει σε επίπεδο ανάπλασης, μείωναν και τις υφιστάμενες θέσεις στάθμευσης.
Η δημοτική αρχή κράτησε χαμηλά στην ατζέντα της κρίσιμα έργα όπως ο περιφερειακός δρόμος και η απομάκρυνση του εμπορικού λιμένα από τον αστικό ιστό.
Με βάση τα δημοσιεύματα από το 2010 μας έλεγε ο κ. Μαρινάκης ότι το έργο των 4 μαρτύρων σε 2,5 χρόνια θα είναι πραγματικότητα και ότι θα προχωρήσει σε αναζήτηση περιφερειακών παρκινγκ κυρίως στο πλαίσιο των πολεοδομήσεων μετά από έγκριση του Γ.Π.Σ χωρίς να γίνει τίποτα ενώ βρισκόμαστε στο 2025!
Ερωτάται η Δημοτική Αρχή:
- Είχε κάνει ο Δήμος όλες τις απαραίτητες ενέργειες έτσι ώστε σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό κανονισμό 1303 και τον 2039, να μπορέσει το έργο να χρηματοδοτηθεί από δύο προγραμματικές περιόδους; Μπορούν να μας κατατεθούν όλα τα σχετικά διαβιβαστικά έγγραφα;
- Για ποιούς λόγους κατάθεσε ο Δήμος αίτημα μόλις στις 19 Δεκεμβρίου του 2023 στην αρμόδια υπηρεσία,γνωρίζοντας ότι δεν επαρκεί ο χρόνος προκειμένου να δοθεί προέγκριση για δημοπράτηση, για να γίνει η προκήρυξη και να βρεθεί ανάδοχος;
- Ποιό είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα ενεργειών και ποιά τα επόμενα βήματα προκειμένου να διασφαλιστεί η υλοποίηση του έργου από την τρέχουσα προγραμματική περίοδο;