Η αιτία πιθανώς είναι η αγωνία για τα οικονομικά και για τις επιδόσεις στις σπουδές, λένε οι ερευνητές.
Οι νεαροί ενήλικες που σπουδάζουν έχουν περισσότερες πιθανότητες να εκδηλώσουν κατάθλιψη ή αγχώδη διαταραχή, σε σύγκριση με τους συνομηλίκους τους που πιάνουν αμέσως δουλειά, αναφέρουν επιστήμονες από τη Βρετανία.
Σε μελέτη με περισσότερους από 11.000 νεαρούς ενήλικες διαπίστωσαν πως οι φοιτητές είχαν 6% περισσότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν κατάθλιψη σε σύγκριση με τους εργαζομένους.
Η διαφορά αυτή, όμως, ίσχυε για τα πρώτα χρόνια της ενήλικες ζωής. Από τα 25 και μετά, που επέρχεται και η ωριμότητα, δεν υπήρχε διαφορά μεταξύ σπουδαζόντων και εργαζομένων.
Η νέα μελέτη είναι η πρώτη που βρίσκει αυξημένα ποσοστά κατάθλιψης μεταξύ των φοιτητών. Οι προγενέστερες αντίστοιχες μελέτες δεν είχαν δείξει κάτι αντίστοιχο. Αυτό πιθανώς σχετίζεται και με την εποχή διενέργειάς τους, καθώς οι οικονομικές συγκυρίες παίζουν σημαντικό ρόλο στην κατάθλιψη και το άγχος.
Τα τελευταία χρόνια, λ.χ., οι φοιτητές αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς αυξήσεις σε ενοίκια και κόστος ζωής, αναφέρει ο βρετανικός Guardian. Αυτό προφανώς δεν ισχύει μόνο στη Βρετανία.
Η νέα μελέτη
Τα νέα ευρήματα δημοσιεύονται στην ιατρική επιθεώρηση Lancet Public Health. Όπως εξηγούν οι επιστήμονες από το University College του Λονδίνου (UCL) η έρευνα τους ανατέθηκε από το βρετανικό υπουργείο Παιδείας.
Για να την εκπονήσουν εξέτασαν στοιχεία από μελέτη στην οποία συμμετείχαν 4.832 νέοι που ήταν 18-19 ετών την περίοδο 2007-2009 και 6.128 που ήταν 18-19 ετών την περίοδο 2016-2018. Και στις δύο περιπτώσεις, σχεδόν οι μισοί ήταν φοιτητές.
Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν αναλυτικά ερωτηματολόγια ψυχικής υγείας. Σε αυτά ανέφεραν εάν και ποια συμπτώματα που προκαλεί η κατάθλιψη και το άγχος είχαν σε διάφορες στιγμές της ζωής τους.
Η διαφορά μεταξύ φοιτητών και εργαζομένων ήταν εμφανής από τα 18-19 χρόνια. Μάλιστα επέμενε ακόμα κι όταν οι ερευνητές συνυπολόγισαν παράγοντες, όπως:
- Η κοινωνικο-οικονομική κατάσταση
- Το μορφωτικό επίπεδο των γονέων
- Η χρήση αλκοόλ
«Τα πρώτα χρόνια της ανώτατης εκπαίδευσης αποτελούν κρίσιμη περίοδο της ανάπτυξης», δήλωσε η επιβλέπουσα ερευνήτρια Dr. Gemma Lewis, αναπληρώτρια καθηγήτρια Επιδημιολογίας στο UCL. «Εάν κατορθώσουμε να βελτιώσουμε την ψυχική διάθεση των νέων μας κατ’ αυτές τις ηλικίες, μπορεί να υπάρξουν σημαντικά οφέλη για την μετέπειτα υγεία, ευεξία και πορεία τους».
iatropedia.gr