Φτάσαμε λοιπόν στην ώρα μηδέν… Τη Δευτέρα θα χτυπήσει το πρώτο κουδούνι για τη φετινή σχολική χρονιά. Με μια βδομάδα καθυστέρηση, από την πρώτη ημερομηνία ανακοίνωσης. Και μια σειρά αντεγκλήσεων ανάμεσα σε γονείς και υπουργείο, μήπως δεν έχουν παρθεί όλα τα ενδεικνυόμενα, πέρα από την υποχρεωτική μάσκα και τα παγουρίνια που θα δοθούν στα παιδιά…
Οι γείτονες μας στην Ιταλία, κινήθηκαν γρήγορα και με προγραμματισμό. Παρήγγειλαν μονά θρανία, βρήκαν επιπλέον 3.000 χιλιάδες σχολικές αίθουσες και αύξησαν τον αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών». Λογικό. Έτσι προετοιμάζεται κάποιος, όχι αυξάνοντας τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη ή επικαλούμενοι τον… ανόητο μέσο όρο.
Και πού βρήκαν τα χρήματα; Χρησιμοποίησαν αποθεματικά από το Ταμείο Ανάπτυξης, το οποίο αξιοποιούν και άλλες γειτονικές μας χώρες, αλλά και στον προϋπολογισμό τους, εφόσον έχουν αρθεί οι δημοσιονομικοί περιορισμοί.
Σε σχέση με τους αναπληρωτές καθηγητές, πέρυσι χωρίς κορονοϊό είχαν προσληφθεί 42.000 αναπληρωτές, φέτος με κορονοϊό προσλήφθηκαν 21.000, που καλύπτουν το 60 με 70% των αναγκών, συν 4.500 για την ειδική αγωγή.
Και όμως υπάρχουν νέοι άνθρωποι που περιμένουν να δώσουν τη μάχη για μια δύσκολη χρονιά, τους οποίους χρειάζεται έγκαιρα να βάλουμε σε διαδικασία προσαρμογής και εκπαίδευσης για όλα τα νέα εργαλεία που τυχόν να χρειαστούν τη νέα χρονιά. Γιατί αυτή η ολιγωρία;
Αλλά και στο ζήτημα των αιθουσών, δηλαδή της τήρησης των αποστάσεων, που τα πράγματα είναι αντικειμενικά πιο δύσκολα, η κ. Κεραμέως δεν είχε έγνοια. Με μέσο όρο τους 17 μαθητές ανά τάξη δεν αναγνώριζε το υπαρκτό για όλους τους υπόλοιπους -εμπειρογνώμονες και μη- πρόβλημα.
Δεν αναζήτησε η κ. υπουργός, έγκαιρα συνεργασία με το υπουργείο Εσωτερικών και τους Δήμους για την εξεύρεση χώρων που μπορεί να μένουν κλειστοί και σε αχρηστία, για να χρησιμοποιηθούν σε αυτήν την κατεύθυνση. Δεν ανέλαβε καμία πρωτοβουλία για μικρές παρεμβάσεις και αξιοποίηση χώρων μέσα στα υπάρχοντα σχολεία που να μπορούν να εξυπηρετήσουν στην αραίωση των μαθητών».
Μάλιστα, μη αναγνωρίζοντας το πρόβλημα, δεν συζητά και για εκ περιτροπής λειτουργία των σχολείων, μέτρο που είχε χρησιμοποιηθεί τον Ιούνιο με λιγότερα κρούσματα και με λιγότερους μαθητές να έχουν επιστρέψει στα σχολεία.
Και θυμόμαστε τι έγινε με τις μάσκες: Αφού η κ. Κεραμέως αρχικά είχε τοποθετηθεί ότι πρόκειται για προσωπικό είδος, μετά την κατακραυγή, ανέλαβε το υπουργείο Εσωτερικών καθυστερημένα να ξεκινήσει τη διαδικασία για να προμηθεύσουν τους μαθητές με μάσκες, με αυτό δηλαδή που οι ίδιοι αναδεικνύουν ως το απαραίτητο μέσο ασφαλείας στο σχολικό περιβάλλον. Με αποτέλεσμα η διαδικασία να μην έχει ακόμα ολοκληρωθεί.
Με βάση τις δημόσιες τοποθετήσεις επιστημόνων και του κ. Τσιόδρα, η μάσκα χρειάζεται να συνδυαστεί με άλλα δύο μέτρα ασφαλείας, με την τήρηση αποστάσεων και την υγιεινή, προσωπική και του σχολικού χώρου. Οι προϋποθέσεις ασφαλείας ορίζονται τρεις και από κοινού τηρούμενες και από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας».
Αν και η πανδημία «παρείχε» στην κυβέρνηση το απαιτούμενο χρονικό διάστημα για να διαχειριστεί το ζήτημα της ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων με τον ενδεδειγμένο, κατά τον ΠΟΥ και τους έλληνες εμπειρογνώμονες, τρόπο, δεν αξιοποίησε το διάστημα του καλοκαιριού οπότε και τα σχολεία ήταν κλειστά, για να σχεδιάσει την υλοποίηση όσων τους λένε οι ειδικοί.
Δεν θέλουμε να είμαστε μάντεις κακών, αλλά η απλή λογική επιβάλλει μια καλύτερη διαχείριση τέτοιων ευαίσθητων πραγμάτων. Αντί λοιπόν να μας απασχολεί τι ώρα θα γίνει ο αγιασμός, λόγω των γνωστών υποχρεώσεων των ιερέων, ας μας απασχολήσουν άλλα πιο ευαίσθητα ζητήματα που αφορούν στην ασφαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων. Οι ζωές παιδιών και εκπαιδευτικών είναι σε προτεραιότητα. Μην το ξεχνούμε.