ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΑΠΟΨΕΙΣ

Οι κατά Λουκά Πράξεις των αποστόλων, με σχόλια Αγίων Πατέρων

0

Αυτή τη βδομάδα κυκλοφόρησε  ένα βιβλίο ακόμη του Συγγραφέα και Συνεργάτη μας κ. Μαρίνου Σπυρ. Γαλανάκη, με τίτλο «Οι κατά Λουκά Πράξεις των Αποστόλων, με σχόλια Αγίων Πατέρων».

Αναδημοσιεύομε από αυτό το Κ2/14-21, ως αντιπροσωπευτικό δείγμα του περιεχομένου αυτού:

Κ2/14-21

 2-   Κατήχηση από Πέτρο

14- Σταθεὶς δὲ Πέτρος σὺν τοῖς ἕνδεκα ἐπῆρε τὴν φωνὴν αὐτοῦ καὶ ἀπεφθέγξατο αὐτοῖς· ἄνδρες Ἰουδαῖοι καὶ οἱ κατοικοῦντες Ἱερουσαλὴμ ἅπαντες, τοῦτο ὑμῖν γνωστὸν ἔστω καὶ ἐνωτίσασθε τὰ ῥήματά μου. 15- οὐ γάρ, ὡς ὑμεῖς ὑπολαμβάνετε, οὗτοι μεθύουσιν· ἔστι γὰρ ὥρα τρίτη τῆς ἡμέρας· 16- ἀλλὰ τοῦτό ἐστι τὸ εἰρημένον διὰ τοῦ προφήτου Ἰωήλ· 17- καὶ ἔσται ἐν ταῖς ἐσχάταις ἡμέραις, λέγει ὁ Θεός, ἐκχεῶ ἀπὸ τοῦ πνεύματός μου ἐπὶ πᾶσαν σάρκα, καὶ προφητεύσουσιν οἱ υἱοὶ ὑμῶν καὶ αἱ θυγατέρες ὑμῶν, καὶ οἱ νεανίσκοι ὑμῶν ὁράσεις ὄψονται καὶ οἱ πρεσβύτεροι ὑμῶν ἐνύπνια ἐνυπνιασθήσονται· 18- καί γε ἐπὶ τοὺς δούλους μου καὶ ἐπὶ τὰς δούλας μου ἐν ταῖς ἡμέραις ἐκείναις ἐκχεῶ ἀπὸ τοῦ πνεύματός μου, καὶ προφητεύσουσι. 19- καὶ δώσω τέρατα ἐν τῷ οὐρανῷ ἄνω καὶ σημεῖα ἐπὶ τῆς γῆς κάτω, αἷμα καὶ πῦρ καὶ ἀτμίδα καπνοῦ· 20- ὁ ἥλιος μεταστραφήσεται εἰς σκότος καὶ ἡ σελήνη εἰς αἷμα πρὶν ἢ ἐλθεῖν τὴν ἡμέραν Κυρίου τὴν μεγάλην καὶ ἐπιφανῆ.

 21- καὶ ἔσται πᾶς ὃς ἂν ἐπικαλέσηται τὸ ὄνομα Κυρίου σωθήσεται. (Πράξ., 2/14-21)

Ελεύθερη απόδοση στην ομιλούμενη του Κ2/14 – 21

14. Ο Πέτρος, λοιπόν,  αφού στάθηκε μαζί με τους υπόλοιπους ένδεκα Μαθητές, ύψωσε τη φωνή του και, απευθυνόμενος προς τα πλήθη, είπε: «Άνδρες Ιουδαίοι και όλοι όσοι κατοικείτε στην Ιερουσαλήμ, επιθυμώ να Σας κάμω γνωστό αυτό που θ’ ακούσετε και γι’ αυτό σας παρακαλώ να προσέξετε αυτά που θα σας πω. Δεν είναι ούτε αλήθεια, ούτε σωστά τα όσα μεταξύ σας ψιθυρίζετε 15. ούτε κι ο ισχυρισμός σας, ότι αυτοί εδώ είναι μεθυσμένοι, μπορεί να σταθεί. Γιατί είναι ακόμη πρωί στις εννιά η ώρα ( ώρα τρίτη) κι ο κόσμος δεν μεθά τέτοια ώρα, που και ο Νόμος ακόμη το απαγορεύει. 16. Είναι όμως κι αυτό  γραμμένο και το έχει προφητεύσει ο Ιωήλ. Και είναι γραμμένο πως είπε ο Θεός ότι:  κατά τις τελευταίες ημέρες, μετά  τον ερχομό του Μεσσία, θα λούσω με το Πνεύμα μου και θα γεμίσω με τη Δωρεά μου κάθε άνθρωπο17. Κ οι γιοι κ οι θυγατέρες σας θ’ αποχτήσουν την ιδιότητα του Προφήτη και στη νεολαία σας τόσο, όσο και στους  Πρεσβυτέρους σας θα γίνουν γνωστά  γεγονότα  και θα ιδούν οράματα σπουδαία και σημαντικά. 18. Και κατά τις ημέρες εκείνες θα στείλω το Πνεύμα το Άγιο σε όσους και όσες με υπηρετούν κι αυτοί θ’ αποχτήσουν ιδιότητες κ ικανότητες προφητικές. 19. Και θα προκαλέσω πάνω στον ουρανό  μεγάλα και τρομερά φαινόμενα και κάτω στη γη σημάδια, από φωτιά και αίμα και καπνό από καιόμενα υλικά. 20.  Ο φωτεινός ήλιος θα χάσει από τη λάμψη του και θα επέλθει σκοτάδι. Το δε φεγγάρι θα πάρει το  χρώμα αίματος πριν έλθει η μεγάλη, σπουδαία και μοναδική σε μεγαλείο μέρα του Κυρίου21. και κατ’ αυτή την ημέρα όποιος κι αν επικαλεστεί τ’ όνομα του Κυρίου θα σωθεί.»

  Ο Πέτρος πια δε διστάζει κι ούτε λαβαίνει υπόψη Του όσους Ιουδαίους της «κάστας» των Αρχιερέων μπορεί να Τον ακούουν, ώστε να έχουν σε βάρος Του κακές συνέπειες τα όσα θα πεί. Δεν είναι, λοιπόν, ο ίδιος που, ήταν στην αυλή του Αρχιερέα κατά την παρωδία  δίκης του Κυρίου Ιησού. Τότε κάποια παιδίσκη= υπηρέτρια Τον αναγνώρισε και του είπε  μπροστά και σε άλλους: «Και Συ ήσθα μετά Ιησού του Γαλιλαίου.» Ο δε Πέτρος το αρνήθηκε μπροστά σε όλους  κι αποκρίθηκε: «ουκ  οίδα τι λέγεις.» Αφού δε βγήκε απέξω, κοντά στην αυλόπορτα, Τον είδεν άλλη παιδίσκη=υπηρέτρια  κ είπε σ’ αυτούς που βρισκόταν εκεί: «Και ούτος ήν μετά Ιησού του Ναζωραίου.» Και πάλιν ο Πέτρος αρνήθηκε με   όρκο ότι, «ουκ οίδα τον άνθρωπον.»  Ύστερα δε από λίγο πλησίασαν αυτοί που έστεκαν εκεί - και άκουσαν – κ είπαν στον Πέτρο: «Αληθώς και Συ εξ Αυτών εί. και γαρ η λαλιά Σου δήλον σε ποιεί.» Τότε άρχισε ο Πέτρος ν’  αναθεματίζεται, και να ορκίζεται  ότι, «ουκ οίδα τον άνθρωπον!» Κι αμέσως μετά ο πετεινός έκραξε! Η δε κραυγή του πετεινού υπενθύμισε στον Πέτρο την προφητική απάντηση του Κυρίου Ιησού: «πριν αλέκτορα φωνήσαι, τρις απαρνήση με!» (Ματθ., κστ΄)  Δεν ήταν, λοιπόν, ο Πέτρος κείνη τη μέρα της Πεντηκοστής, όπως ήταν  τότε στην αυλή του Αρχιερέα.  Πριν και μετά την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος. Πριν από την επιφοίτηση Αυτός ήταν ο ζηλωτής Σίμων του Ιωνά, με το «σικά» στη ζώνη. Μετά από αυτήν έγινε ο αδίσταχτος και θαυματουργός Απόστολος Πέτρος. Ο Σίμων Ιωνά δεν υπήρχε πια!   Στο εξής είναι και υπάρχει ο θαυματουργός Απόστολος Πέτρος. Όσα λέει κι όσα κάνει, δεν είναι λόγια κ έργα δικά Του. Αλλά του Πνεύματος του Αγίου, που έχει πια ενοικήσει σ’ Αυτόν. Αυτό αποτελεί μικρό δείγμα των όσων μπορεί να κάμει το Άγιο Πνεύμα. Κάτι ανάλογο εννοεί κι ο Παύλος, όταν λέει:  «… 19- ἐγὼ γὰρ διὰ νόμου νόμῳ ἀπέθανον, ἵνα Θεῷ ζήσω. 20-  Χριστῷ συνεσταύρωμαι· ζῶ δὲ οὐκέτι ἐγώ, ζῇ δὲ ἐν ἐμοὶ Χριστός· ὃ δὲ νῦν ζῶ ἐν σαρκί, ἐν πίστει ζῶ τῇ τοῦ υἱοῦ τοῦ Θεοῦ τοῦ ἀγαπήσαντός με καὶ παραδόντος ἑαυτὸν ὑπὲρ ἐμοῦ». (Γαλ., Κ2/19-20).

Κατά την εποχή μας σοφοί ανεγκέφαλοι επιδιώκουν να ελέγξουν το μυαλό όλων των ανθρώπων, με σκοπό να μεταβάλουν αυτούς σε πειθήνια όργανά τους και να τους εκμεταλλεύονται. Είδατε την αλλαγή προς το καλύτερο, που υπέστησαν ο Πέτρος κ οι Απόστολοι όλοι. Από αυτή την περίπτωση θα καταλάβετε τι μπορεί να συμβή στον άνθρωπο, αν κατόπιν παρέμβασης στη λειτουργία του εγκεφάλου του, καταστήσουν αυτόν ενεργούμενο του Συστήματος. Θ’ αντιληφτείτε ακόμη την όλη κατάσταση, αν φέρετε στο μυαλό Σας τη συμπεριφορά ανθρώπου σαλεμένου. Ανθρώπου, που είχε την ατυχία να υποστεί βλάβη στον εγκέφαλο. Να τρελαθεί. Ή, το χειρότερο, να υποστή επίδραση σατανική, όπως οι περιπτώσεις, τις οποίες θεράπευσε ο Κύριος Ιησούς Χριστός. Και περιπτώσεις ανθρώπων, όπως αυτές που συνάντησε ο υποφαινόμενος στο ίδρυμα Νταού Πεντέλης κατά  την ομαδική εκπαιδευτική επίσκεψή του σ’ αυτό,  ως μετεκπαιδευόμενος Δάσκαλος, υπό την παιδαγωγική διεύθυνση κ εποπτεία του Διευθυντή Σπουδών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου λαμπρού, έντιμου και αντικειμενικού Παιδαγωγού Κώστα Πετρίτη, πρώην Επιθεωρητή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Α΄Περιφέρειας του τότε Νομού Ρεθύμνης.

Ως εκπρόσωπος, λοιπόν,    των υπολοίπων παρόντων Μαθητών ο Πέτρος έκοψε παλικαρίσια το βήχα των εξυπνάκηδων αυτών και τους είπε κατάμουτρα: Στις εννιά η ώρα το πρωί κανένας δεν πίνει κρασί και δεν μεθά. Αλλά κι ο Νόμος το απαγορεύει.  Πέραν από αυτό, εμείς δεν είμαστε όπως οι Μάγοι. Και πάλι από την Παλαιά Διαθήκη άντλησε, όπως έκανε κι ο Παύλος, την προφητεία του Ιωήλ. Κι αυτό,  για να τους αποδείξει πως, αυτά που άκουσαν κι αυτά που ακούουν και βλέπουν είναι προφητευμένα από ένα από τους δώδεκα παραδεχτούς κι αποδεχτούς «ελάσσονες» Προφήτες του δικού τους ΈθνουςΠροσέξετε τη σημειολογική – σημασιολογική του αριθμού 12: Δώδεκα οι θεοί του Ολύμπου (Δωδεκάθεο). Πέραν από τους Έλληνες δωδεκάθεο είχαν οι Αιγύπτιοι, οι Βαβυλώνιοι, οι Ασσύριοι, οι Χαλδαίοι, οι Ελαμίτες, οι Χετίτες (Χετταίοι) και οι Ετρούσκοι. Δώδεκα και οι Τιτάνες.(έξι αρσενικοί κ έξι θηλικές). Δώδεκα οι άθλοι του ΗρακλήΔώδεκα Τρώες θυσίασε ο Αχιλλέας τιμητικά στο νεκρό του Πατρόκλου. Δώδεκα εμπόδια ξεπέρασε ο Οδυσσέας, ώσπου να επιστρέψει στην Ιθάκη και με δώδεκα καράβια ξεκίνησε την επιστροφή του κ έφτασε ναυαγός με ξένο καράβι. Δώδεκα ήταν οι Σύμβουλοι του Βασιλιά των Φαιάκων Αλκίνοου. Δώδεκα ραβδούχοι προπορευόταν των Ρωμαίων Υπάτων.  Δώδεκα οι φυλές του Ισραήλ: Ρουβίμ. Συμεών, Ισάχαρ, Ζαβουλών, Λευή, Ιούδας, Δαν, Εφθαλίμ, Γαδ, Ασήρ, Ιωσήφ και Βενιαμίν.   Δώδεκα οι ελάσσονες Προφήτες: Ωσηέ, Αμώς, Μιχαίας, Ιωήλ, Οβδιού, Ιωνάς, Ναούμ, Αββακούμ, Σοφονίας, Αγγαίος, Ζαχαρίας και Μαλαχίας. Δώδεκα οι πολύτιμοι λίθοι στο περιστήθιο του Εβραίου Αρχιερέα: (Σάρδιος, Τοπάζιο, Σμάραγδος, Άνθραξ, Σάπφειρος, Αδάμας, Λιγύριο, Αχάτης, Αμέθυστος, Βηρύλλιο, Όνυξ, Ίασπις (Εξ. ΚΗ΄). Δώδεκα κουδούνια έφερε κι ο χιτώνας αυτού. Ο Ιησούς 12/ετής στο Ναό. Δώδεκα οι Μαθητές και Απόστολοι του Κυρίου. Ανδρέας, Πέτρος, Ιάκωβος, Ιωάννης, Θωμάς, Φίλιππος και Ναθαναήλ,  Ματθαίος, Ιούδας ή Θαδδαίος, Ιάκωβος ο του Αλφαίου, Σίμων ο Κανανίτης και στη θέση του Ισκαριώτη, ο Ματθίας. Δώδεκα οι Ιμάμηδες διάδοχοι του Μωάμεθ. Δώδεκα Ευαγγελικές περικοπές διαβάζονται στο «αυγικό» της Μεγ. Πέμπτης. Δώδεκα εμφανίσεις του Κυρίου αναφέρονται μετά την Ανάσταση Αυτού: Στη Μαρία τη Μαγδαληνή , στις γυναίκες της Γαλιλαίας, σε δύο μαθητές στο δρόμο προς Εμμαούς, στον Πέτρο, στους δέκα Αποστόλους, σε έντεκα Αποστόλους, σε επτά Αποστόλους, και άλλους ψαράδες, σε 500 αδελφούς ταυτόχρονα, στον Ιάκωβο του Ιωσήφ, στο Στέφανο τη στιγμή του μαρτυρίου του, στον Παύλο στην «Ευθεία οδό» και στον Απόστολο Ιωάννη. Δώδεκα τα άρθρα του Συμβόλου της Πίστεως. Δώδεκα οι μήνες του χρόνου.  Δώδεκα οι ώρες της ημέρας, Δώδεκα και της νύχτας. Δώδεκα κ οι μέρες εορτών των Χριστουγέννων (12/ήμερο ονομάζονται). Δώδεκα τα σημεία του Ζωδιακού κύκλου. ( το 12/εδρο του Πυθαγόρα). Όπως και το άθροισμα των πλευρών του ορθογωνίου τριγώνου του Πυθαγόρα: Κάθετοι:3+4+ υποτείνουσα 5=12. Δώδεκα φιγούρες υπάρχουν στις τράπουλες. Δώδεκα τα πρώτα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τα πεντάχτινα αστέρια στη σημαία της. Το στοκάρισμα κ η διάθεση κάποιων εμπορευμάτων γίνεται κατά δωδεκάδες, «ντουζίνες».   Το 3Χ4. (Φωτιά, Αέρας, Νερό) 3 Χ (Ανατολή, Δύση, Βορράς, Νότος) 4= 12!   κ. ά...

 Στην ομιλία Του αυτή μάλιστα, ο Πέτρος προλέγει και σημεία, που θα παρουσιαστούν λίγο πριν από τη δεύτερη παρουσία του Κυρίου, καθώς κι αυτά, που παρουσιάστηκαν κατά την πρώτη: «Και θα προκαλέσω πάνω στον ουρανό  μεγάλα και τρομερά φαινόμενα και κάτω στη γη σημάδια, από φωτιά και αίμα και καπνό από καιόμενα υλικά. Ο φωτεινός ήλιος θα χάσει από τη λάμψη του και θα επέλθει σκοτάδι. Το δε φεγγάρι θα πάρει το  χρώμα αίματος πριν έλθει η μεγάλη, σπουδαία και μοναδική σε μεγαλείο μέρα του Κυρίου.  Και κατ’ αυτή την ημέρα όποιος κι αν επικαλεστεί τ’ όνομα του Κυρίου θα σωθεί.»

Το βιβλίο αυτό δεν κυκλοφορεί μέσω  βιβλιοπωλείων. Απευθυνθείτε στο Συγγραφέα. Τηλ. 6991020200

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ