Σε δημόσια διαβούλευση ετέθηκε από την Περιφέρεια Κρήτης η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για την χάραξη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και ειδικότερα για το μεγαλύτερο τμήμα του από τα Χανιά έως το Ηράκλειο.
Τα δύο Τεχνικά Επιμελητήρια Ανατολικής και Δυτικής Κρήτης έκαναν εκτενείς παρατηρήσεις για την νέα χάραξη και πρότειναν σοβαρές βελτιώσεις.
Θα ήθελα να σταθώ στο τμήμα Βρυσών-Ατσιποπούλου και να καταθέσω την άποψη μου για την προτεινόμενη νέα χάραξη του ΒΟΑΚ στο σημείο αυτό, γιατί θεωρώ πως θα δημιουργηθούν πολλά προβλήματα αν δεν αλλάξει η προβλεπόμενη χάραξη.
Είμαι αντίθετος με την προτεινόμενη νέα χάραξη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) στο τμήμα Βρύσες – Ατσιπόπουλο όπως αναφέρεται στην Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) ,για τους εξής λόγους:
1. Δεν πρέπει ένας Εθνικός oδικός άξονας ,όπως ο ΒΟΑΚ να έχει άμεση γειτνίαση με προστατευόμενη περιοχή ΖΟΕ (Ζώνη οικιστικού ελέγχου),
2. Δεν πρέπει να διέρχεται μέσα από περιοχή NATURA 2000 . Καταστρέφει το εξαιρετικής φυσικής ομορφιάς περιβάλλον όλης της βόρειας ακτογραμμής αλλά και την χαρακτηρισμένη από το ΣΧΟΟΑΠ τουριστική ζώνη,
3. Δεν πρέπει να διέρχεται μέσα από αρδευόμενη γη υψηλής παραγωγικότητας, καταστρέφοντας αρδευτικές υποδομές που χρηματοδοτήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση,
4. Έχει πολύ μεγαλύτερο κόστος (μεγαλύτερο μήκος – υψηλότερο κόστος απαλλοτριώσεων – μεγαλύτερη καταστροφή των υπαρχουσών υποδομών και κυρίως του μεγάλου αρδευτικού έργου αφού περνάει από την καρδιά του και τις κεντρικές αρτηρίες του και από τα πιο γόνιμα εδάφη της περιοχής) και
5. Δεν μπορεί να υπάρχουν σε τόσο κοντινή απόσταση 600-700 μέτρων δύο δρόμοι
διότι αυτό σημαίνει οικιστική, περιβαλλοντική, επιχειρηματική καταστροφή, ηχορύπανση και τσιμεντοποίηση στις ιδιοκτησίες μεταξύ των δύο δρόμων .
Προτείνω η χάραξη του παραπάνω τμήματος να γίνει σύμφωνα με την υπ´ αριθμό 113/2016 απόφαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος και Χωροταξίας της Περιφέρειας Κρήτης στην συνεδρίαση της 24ης Νοεμβρίου 2016.
Την συνεδρίαση συγκάλεσε ο τότε πρόεδρος της επιτροπής αντιπεριφερειάρχης κ.Καλογερής.
Η απόφαση ήταν ομόφωνη και αφορούσε την μελέτη του οδικού τμήματος του ΒΟΑΚ από Βρύσες έως Ατσιπόπουλο.
Η απόφαση αυτή προέβλεπε την μετατόπιση της χάραξης του ΒΟΑΚ νότια της Δεξαμενής του ΤΟΕΒ Δραμίων και έτυχε της καθολικής αποδοχής των κατοίκων αυτών των περιοχών.
Τέλος η επιλογή μιας χάραξης νοτιότερα θα έχει πολλαπλά οφέλη αφού :
1. Θα αξιοποιηθεί πλήρως οικιστικά και τουριστικά όλο το παραλιακό μέτωπο,
2. Δεν θα καταστραφεί η αγροτική παραγωγή στον Κάμπο, στα Δράμια και στην Επισκοπή ,
3. θα αναπτυχθούν οι οικισμοί της ενδοχώρας και θα αποκτήσουν
καλύτερη προσβασιμότητα και το σπουδαιότερο ,
4. θα αποφευχθεί η καταστροφή Αρχαιολογικών χώρων και περιοχών NATURA.