Την ίδια στιγμή και παρά τις κατά καιρούς διαβεβαιώσεις, αναβάλλεται επ΄ αορίστω και η αποστολή επιστολών για τα ανέλεγκτα από ΚΤΕΟ οχήματα
Ανοιχτό αφήνει το υπουργείο Μεταφορών το ενδεχόμενο ανάκλησης της απόφασης του τέως υπουργού Χρήστου Σπίρτζη, με την οποία θα κόβονται από τα ΚΤΕΟ όσα οχήματα ελεγχθούν και εντοπιστούν με «πειραγμένα χιλιόμετρα». Η απόφαση θα τεθεί σε εφαρμογή στις 26 Σεπτεμβρίου και εκτιμάται ότι θα μπορεί να «κόψει» από τα ΚΤΕΟ έως και 1,5 εκατομμύριο οχήματα.
Ο αριθμός του 1,5 εκατομμυρίου οχημάτων, στον οποίο συμπεριλαμβάνονται και τα δίκυκλα, προκύπτει από την εκτίμηση ότι περίπου 35% των οχημάτων που ελέγχονται κάθε χρόνο έχουν «γυρισμένα» χιλιόμετρα, προκειμένου στις μεταπωλήσεις να φαίνεται ότι έχουν διανύσει μικρότερο αριθμό χιλιομέτρων από τον πραγματικό.
Να σημειωθεί ότι η απόφαση ορίζει πως με καταγεγραμμένη «σοβαρή έλλειψη» θα «κόβονται» από τα ΚΤΕΟ τα οχήματα που θα περνούν από τεχνικό έλεγχο και θα διαπιστώνεται διαφορετικός αριθμός χιλιομέτρων απ΄ αυτόν που εμφανιζόταν στα δελτία παλαιότερων ελέγχων.
Αν και μέχρι τα μέχρις στιγμής δεδομένα, αλλά και σύμφωνα με την ενημέρωση που έχουν οι ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ, η απόφαση θα ισχύσει κανονικά, στο υπουργείο φαίνεται ότι ήδη κάνουν …δεύτερες σκέψεις καθώς υπάρχει διάχυτη ανησυχία ότι κάτι τέτοιο θα οδηγούσε σε «τσουνάμι αγωγών μεταξύ πολιτών, αλλά και μεταξύ αγοραστών και εμπόρων καθώς το “γύρισμα” των χιλιομέτρων γίνεται συνήθως εν αγνοία των αγοραστών», όπως επισημαίνουν κύκλοι του υπουργείου.
Βάσει της συγκεκριμένης απόφασης, η ένδειξη του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων του οχήματος σε κάθε τεχνικό έλεγχο πρέπει να είναι μεγαλύτερη από τις ενδείξεις κατά τους προηγούμενους τεχνικούς ελέγχους. «Σε περίπτωση διαπίστωσης οποιασδήποτε ανακολουθίας των ενδείξεων του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων, είτε σε σχέση με την ένδειξη του αμέσως προηγούμενου ελέγχου είτε με παλαιότερου, σημειώνεται αυτόματα από το Μηχανογραφικό Σύστημα του ΙΚΤΕΟ Σοβαρή Έλλειψη».
Αντιθέτως, στην περίπτωση που κατά τη διαδικασία του ελέγχου του ιστορικού του τεχνικού ελέγχου του οχήματος, βρεθεί η παρατήρηση «Επανεκκίνηση καταγραφής χιλιομέτρων (μιλίων)» ή «Αντικατάσταση μετρητή χιλιομέτρων (μιλίων)», το Μ.Σ. του ΚΤΕΟ δεν σημειώνει Σοβαρή Έλλειψη.
Για την αποκατάσταση της έλλειψης, παλαιότερη απόφαση του υπουργείου, την οποία είχε δημοσιεύσει το «Έθνος» τον περασμένο Απρίλιο όριζε πως πραγματοποιείται με διόρθωση της ένδειξης του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων με την προσθήκη τεκμαρτών χιλιομέτρων που υπολογίζονται ανά μήνα σε:
500 χιλιόμετρα για τις μοτοσικλέτες.
1.000 χιλιόμετρα για τα επιβατικά Ι.Χ.
3.000 χιλιόμετρα για φορτηγά και λεωφορεία.
5.000 χιλιόμετρα για τα επιβατικά ΔΧ
Ο τεκμαρτός αριθμός χιλιομέτρων καλύπτει όλο το μήνα, εντός του οποίου πραγματοποιείται ή είχε πραγματοποιηθεί ο τεχνικός έλεγχος. Η διορθωμένη ένδειξη που θα πρέπει να φαίνεται στο δελτίο ελέγχου προκύπτει όταν στην ένδειξη του μετρητή του προηγούμενου ελέγχου πριν την παραποίηση προστεθούν τα τεκμαρτά χιλιόμετρα του διαστήματος που μεσολάβησε μεταξύ των δύο ελέγχων, το σύνολο των χιλιομέτρων που έχει καταγράψει ο μετρητής από τον έλεγχο μετά την παραποίηση μέχρι τον τελευταίο χρονικό έλεγχο που αυτή διαπιστώθηκε.
Ανέλεγκτα οχήματα
Την ίδια στιγμή και παρά τις κατά καιρούς διαβεβαιώσεις, αναβάλλεται επ΄ αορίστω και η αποστολή επιστολών για τα ανέλεγκτα από ΚΤΕΟ οχήματα, ο αριθμός των οποίων, σύμφωνα με τα στοιχεία του Πανελληνίου Συλλόγου Ιδιοκτητών Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, αγγίζουν σταθερά το 1,5 εκατομμύριο, αριθμός που αναλύεται σε περίπου
1 εκατομμύρια ΙΧΕ και 500.000 δίκυκλα.
Αιτία είναι το γεγονός ότι δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η …πολυθρύλητη ενοποίηση των βάσεων δεδομένων του υπουργείου Μεταφορών και της ΑΑΔΕ. Αποτέλεσμα είναι κανείς να μη γνωρίζει με βεβαιότητα πόσα και ποια ακριβώς είναι τα οχήματα που …ξεγλιστρούν από τον τεχνικό έλεγχο κάτι που καθιστά αδύνατο τον εντοπισμό των ιδιοκτητών τους προκειμένου να τους καταλογιστούν τα πρόστιμα.