Κάθε χρόνο, χιλιάδες λάτρεις των εκπτώσεων ανυπομονούν τα τέλη Νοεμβρίου, όποτε έρχεται το Black Friday με τις απίστευτες εκπτώσεις του. Οι έμποροι λιανικής πώλησης προετοιμάζονται για μήνες και τελικά, στις 29 Νοεμβρίου, παρουσιάζουν τις καλύτερες προσφορές και εκπτώσεις για τους πελάτες τους.
Αρχικά, η Μαύρη Παρασκευή ήταν γνωστή μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, η εκδήλωση έχει εξαπλωθει σε άλλες ηπείρους, συμπεριλαμβανομένης της χώρας μας. Οι Έλληνες δέχτηκαν με ενθουσιασμό την ευκαιρία να επωφεληθούν από τις υψηλές εκπτώσεις και προσφορές που προσφέρονται αυτή την ημέρα.
Σε ποιο μέρος της Ελλάδας η Μαύρη Παρασκευή είναι η πιο δημοφιλής; Πώς προσεγγίζουν οι γυναίκες την προώθηση και πώς προσεγγίζουν οι άντρες; Πόσα χρήματα θέλουν οι Έλληνες να ξοδέψουν και σε τι; Πού και πότε ψωνίζουν οι καταναλωτές; Οι αναλυτές του Picodi.com έδωσαν μια πιο προσεκτική ματιά στο φαινόμενο της Μαύρης Παρασκευής στην Ελλάδα και απάντησαν σε αυτές τις ερωτήσεις.
Ο βασιλιάς όλων των πωλήσεων
Η Μαύρη Παρασκευή δεν είναι η μοναδική γιορτή των καταναλωτών το Νοέμβριο. Παρόλο που δεν είναι πολύ γνωστό στην Ελλάδα, η 11 Νοεμβρίου σε πολλές χώρες γιορτάζεται η Ημέρα των single η οποία ονομάστηκε μετά από τους πολλαπλούς αριθμούς “ένα” στην ημερομηνία, που αντιπροσωπεύουν επίσης άτομα τα οποία δεν έχουν σχέση. Η “Singles ‘Day” ξεκίνησε από την Κίνα. Οι υψηλές εκπτώσεις που προσφέρονται εκείνη την ημέρα προσελκύουν τεράστια πλήθη, ειδικά στην Ασία.
Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Picodi.com δείχνει ότι η μαύρη Παρασκευή κυβερνά σαφώς στην Ελλάδα. Μεταξύ των ερωτηθέντων που συμμετείχαν σε μία από τις αγορές του Νοεμβρίου, το 80% συμμετείχε στις πωλήσεις της μαύρης Παρασκευής. Το 19% τοις εκατό συμμετείχαν τόσο στη Μαύρη Παρασκευή όσο και την Ημέρα των Single. Μόνο το 1% έλαβε μέρος στην Ημέρα των Singles.
Αγοραστικό boom στην Ελλάδα
Παρόλο που η Μαύρη Παρασκευή γιορτάζεται σε όλη την Ελλάδα, σε ορισμένες πόλεις οι άνθρωποι συμμετέχουν περισσότερο από τις άλλες. Χάρη τα εσωτερικά δεδομένα από το Picodi.com, βρήκαμε πόλεις όπου η αύξηση των επισκέψεων σε ηλεκτρονικά καταστήματα ήταν η μεγαλύτερη (σε σύγκριση με μια συνηθισμένη Παρασκευή).
Η μεγαλύτερη αύξηση του ενδιαφέροντος για τις πωλήσεις της Μαύρης Παρασκευής σημειώθηκε στους πολίτες της Δράμας. Το Black Friday έχει επίσης αποκτήσει σημαντική δημοτικότητα μεταξύ των κατοίκων του Ηρακλείου και των Ιωαννίνων , οι οποίοι πήραν τη δεύτερη και την τρίτη θέση αντίστοιχα. Ακολουθεί η Θεσσαλονίκη και η Καλλιθέα.
Καταναλώτριες έναντι καταναλωτών
Οι πωλήσεις της Μαύρης Παρασκευής είναι δημοφιλείς μεταξύ των ανδρών και των γυναικών καταναλωτών της Ελλάδας. Αυτό που μπορεί να μας ξαφνιάσει είναι ότι στην Ελλάδα το Black Friday 85% των online αγοραστών είναι οι άνδρες και 72% οι γυναίκες.
Οι γυναίκες αγοράζουν περισσότερα προϊόντα: 3,4 σε σύγκριση με 3 των ανδρών. Παραδόξως, οι άνδρες δαπανούν περισσότερα χρήματα από τις γυναίκες το Black Friday. Μια μέση γυναίκα είναι πρόθυμη να δαπανήσει περίπου 157 ευρώ, ενώ ένας μέσος άνθρωπος περίπου 202 ευρώ.
Ο λόγος πίσω από μια τέτοια διαφορά μπορεί να είναι το γεγονός ότι στο Black Friday η κορυφαία κατηγορία προϊόντων που αγοράζονται από τους άνδρες είναι τα ηλεκτρονικά. Εκτός από αυτό, τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες αγοραστές επέλεξαν ρούχα και παπούτσια ως κορυφαίες αγορές τους.
Η Μαύρη Παρασκευή είναι όλη σχετικά με τις προσφορές. Οι ερωτηθέντες γυναίκες επιλέγουν ένα εκπτωτικό κουπόνι ή τον κωδικό ως το αγαπημένο τους είδος της προώθησης. Η δεύτερη θέση παίρνει χαμηλότερη έκπτωση σε μια ολόκληρη σειρά προϊόντων, ενώ η τρίτη θέση είναι η υψηλότερη έκπτωση σε επιλεγμένα προϊόντα. Από την άλλη πλευρά, η αγαπημένη έκπτωση των ανδρών είναι μια υψηλότερη έκπτωση σε επιλεγμένα προϊόντα. Ακολουθεί μια χαμηλότερη έκπτωση σε μια ολόκληρη σειρά προϊόντων και στη συνέχεια ένα κουπόνι έκπτωσης.
Δεν έχουμε χρόνο να χάσουμε
Η δημοτικότητα των online αγορών αυξάνεται κάθε χρόνο, κυρίως λόγω γεγονότων όπως η Μαύρη Παρασκευή ή η Single’s Day. 29% των ερωτηθέντων θα ψωνίσει στα φυσικά καταστήματα. 18% προτιμάει να διαδικτυακά. Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων (53%) θα ψωνίσει και στα δύο.
Σε πολλές χώρες δημιουργούνται ειδικά μαθήματα για το πώς να αντέξει κανείς τις ατελείωτες ουρές. Παρ ‘όλα αυτά, δεν είναι όλοι πρόθυμοι να χάσουν το χρόνο τους στέκοντας στις ουρές. Για αυτό το λόγο το online shopping κερδίζει όλο και περισσότερους αγοραστές κάθε χρόνο.
Εκείνοι που αποφασίζουν να πραγματοποιούν παραγγελίες στο διαδίκτυο δεν χρειάζεται να ανησυχούν για τις ουρές και μπορούν να ψωνίζουν όλο το 24ωρο. Στην Ελλάδα οι ώρες αιχμής των αγορών πέφτουν τα μεσάνυχτα και 2 το μεσημέρι. Οι καταναλωτές πραγματοποιούν αγορές στο σπίτι, στον ελεύθερο χρόνο τους ή ακόμα και κατά την εργασία.
Μεθοδολογία
Η έκθεση βασίζεται σε αρχειακά στατιστικά στοιχεία της πλατφόρμας Picodi.com, καθώς και σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε για το Picodi.com μεταξύ 9-20 Οκτωβρίου 2019.