ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΕΛΛΑΔΑ

Ψηφιακή καταγραφή τροχαίων παραβάσεων και απόδοση προστίμων μέσω καμερών - Όλο το σχέδιο

0

 Ψηφιακά, μεσώ των καμερών που θα τοποθετηθούν στους κεντρικούς δρόμους της Αθήνας, θα γίνεται η καταγραφή και βεβαίωση των τροχαίων παραβάσεων, όπως τονίστηκε στην παρουσίαση του Κυβερνητικού Έργου για την Εγκατάσταση Καμερών Τροχαίας, Αστυνόμευσης και Ασφάλειας των Πολιτών.

Ο Χρήστος Σταϊκούρας, παρουσιάζοντας το σχέδιο, ανέφερε ότι «η δράση ψηφιακής διαχείρισης των παραβάσεων σε συνδυασμό με την ενεργοποίηση καμερών, στοχεύει στην εμπέδωση της αποτρεπτικής επίδρασης των κοινοτικών κανόνων του ΚΟΚ και στην οικοδόμηση μιας ευρύτερης κουλτούρας οδικής ασφάλειας».

Όπως είπε «εκσυγχρονίζεται το πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ώστε να εναρμονίζεται με την επικινδυνότητα των οδικών παραβάσεων».

Δρομολογείται, επίσης, η ψηφιακή καταγραφή των παραβάσεων και η αποτελεσματικότερη διαδικασία είσπραξης.

Ο Χρήστος Σταϊκούρας, ανακοίνωσε, την δημιουργία της Υπηρεσίας Τελών Διαχείρισης Οδικών Υποδομών.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε, η διαχείριση και η επιβολή των προστίμων θα γίνεται ηλεκτρονικά, ενώ το νέο πλαίσιο προβλέπει, επίσης, την αποστολή στην ΑΑΔΕ μετά από ορισμένο διάστημα των ληξιπρόθεσμων προστίμων για την εφαρμογή του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων.

Οι παραβάσεις που θα βεβαιώνονται ψηφιακά είναι:

    Υπέρβαση ορίου ταχύτητας
    Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
    Χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
    Παράνομη χρήση ΛΕΑ
    Οδήγηση οχήματος χωρίς ασφάλιση
    Κυκλοφορία οχήματος χωρίς έγκυρο δελτίο ΚΤΕΟ.

Πού θα τοποθετηθούν οι κάμερες

Οι κάμερες θα μπουν σε όλο το λεκανοπέδιο και σύντομα θα υπάρξει πρόταση για εγκατάσταση καμερών στη Θεσσαλονίκη, είπε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης

Σύμφωνα με τον Μ. Χρυσοχοϊδη, τα κριτήρια τοποθέτησης είναι:

    Η κυκλοφορία των οχημάτων και η καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας στην Αττική ώστε το κέντρο διαχείρισης να προβαίνει σε δραστηριότητες που θα βοηθούν για την καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας
    Τα κρίσιμα σημεία για να εντοπίζονται εγκληματικές πράξεις για να γίνεται διαλεύκανσή τους.

«Από την πρώτη στιγμή που επέστρεψα στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη στόχος ήταν η ενίσχυση των δυνάμεων της Τροχαίας. Έχει γίνει μια προσπάθεια, προσφάτως μπήκαν 200 αστυνομικοί στην Τροχαία, έγινε η καλύτερη επιλογή των διοικητών τμημάτων τροχαίας, καθημερινά χρησιμοποιούνται δίκυκλα που προστέθηκαν στη διαχείριση της κυκλοφορίας για ευελιξία, αξιοποιούνται κάθε μέρα drones, έχει εμπλακεί η ΔΙΑΣ και η Άμεση Δράση και έχουν αυξηθεί τα σημεία ελέγχου» είπε ο Μ. Χρυσοχοΐδης

«Φιλοδοξούμε να λειτουργήσει προληπτικά, να αποτρέπει παραβάσεις, να βοηθάει για άμεσες παρεμβάσεις και ένα χρήσιμο εργαλείο στη διαλεύκανση υποθέσεων», δήλωσε ο Παύλος Μαρινάκης, ανοίγοντας την παρουσίαση.
Χαρδαλιάς: Οι κάμερες θα λειτουργούν όλο το 24ωρο

«Οι νέες έξυπνες κάμερες θα λειτουργούν όλα το 24ωρο, θα λειτουργούν και με χαμηλό φωτισμό και θα τοποθετηθούν σε 100 κομβικά σημεία κατόπιν υποδείξεων της τροχαίας» είπε ο Νίκος Χαρδαλιάς για τις 388 κάμερες τις οποίες θα προμηθευτεί η Περιφέρεια Αττικής.

Όπως εξήγησε «σε πρώτη φάση θα καταγράφουν την παράβαση του κόκκινο σηματοδότη, αποσκοπώντας όχι μόνο στην άμεση καταστολή αυτής της ιδιαίτερα επικίνδυνης παράβασης, αλλά και στην πρόληψη μέσω της αποτροπής».

Παράλληλα, διαβεβαίωσε ότι έχουν προβλεφθεί όλα τα πρωτόκολλα προκειμένου να υπάρχει πλήρης προστασία των προσωπικών δεδομένων των οδηγών. όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «Για το λόγο αυτό θα καταγράφεται μονάχα το πίσω μέρος του οχήματος, ώστε να μην διακρίνονται οι επιβαίνοντες. Παράλληλα, μειώνουμε στο ελάχιστο τη δυνατότητα ανθρώπινης παρέμβασης, καθώς τα πάντα θα γίνονται ηλεκτρονικά. Σε συνεργασία δηλαδή με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη το σχετικό υλικό των παραβάσεων θα αποστέλλεται αυτομάτως σε κεντρικό σέρβερ διαχείρισης παραβάσεων. Αποκλειστική πρόσβαση θα έχει μόνο η Ελληνική Αστυνομία, η οποία θα επιβάλει τις προβλεπόμενες ποινές στους παραβάτες, σύμφωνα πάντα με όσα ορίζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Με τον τρόπο αυτό σπάμε κατεστημένα και νοοτροπίες μιας άλλης εποχής, όπου η αυθαιρεσία στο δρόμο θεωρούνταν δεδομένη».

cnn.gr

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ