Σε ανάρτησή της η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών (ΠΕΝΕΝ) αναφέρει ότι τα τελευταία πλοία νέας κατασκευής στις ελληνικές θάλασσες είναι τα “BLUE STAR DELOS”(2012) και “BLUE STAR PATMOS”(2011)
Όπως αναφέρει «πάνω από 12 πλοία αγοράστηκαν και προστέθηκαν τα τελευταία χρόνια στον Ακτοπλοϊκό στόλο, όλα SECOND HAND, με μέση ηλικία πάνω από 20 έτη!
Παράλληλα τα τελευταία πλοία νέας ναυπήγησης χρονολογούνται πριν 13 και 14 χρόνια.
Ο ακτοπλοϊκός στόλος γερνάει επικίνδυνα, αφού η μέση σημερινή ηλικία του ξεπερνάει τα 28 έτη και το 80% των πλοίων είναι άνω των 20 χρόνων.
Τα προβλήματα για τα Ακτοπλοϊκά πλοία αυξάνονται και από τους νέους περιορισμούς που έχουν θεσπιστεί και θα εφαρμοστούν για τον περιορισμό των ρύπων και της μόλυνσης από τα βρώμικα σημερινά ναυτιλιακά καύσιμα.
Στο πλαίσιο αυτό η ATTICA GROUP έχει υπογράψει συμφωνία για την κατασκευή 2 μεγάλων Ακτοπλοϊκών πλοίων τύπου E-FLEXER που την ναυπήγησή τους έχει αναλάβει η STENA RO-RO σε κινέζικο ναυπηγείο.
Η παραλαβή τους προγραμματίζεται για το καλοκαίρι του 2027.
Τα νέα πλοία θα είναι πιστοποιημένα METHANOL READY και BATTERY με μηχανές που θα είναι σχεδιασμένες ώστε να λειτουργούν με τρεις διαφορετικούς τύπους καυσίμων.
Ανάλογο σχεδιασμό φαίνεται να έχει και ο όμιλος του Ναπολιτάνου Γκριμάλντι, που δύο πλοία του προορίζονται για την Ελλάδα και την MINOAN LINES.
Απ’ όλες τις άλλες ακτοπλοϊκές εταιρίες υπάρχει απόλυτο σιωπητήριο….»