Μπορεί πριν από λίγες μέρες, να ανακοινώθηκε από την Κυβέρνηση, το άνοιγμα των ξενοδοχείων 12μηνης λειτουργίας, την 1η Ιουνίου, ωστόσο οι ξενοδόχοι έχουν μια λίστα από ερωτήματα που ζητούν απαντήσεις, έτσι, ώστε να προχωρήσουν στην επαναλειτουργία των επιχειρήσεων τους.
Υγειονομικοί κανόνες, εργασιακοί όροι, χρηματοοικονομικά εργαλεία είναι μερικά από τα ζητούμενα, ώστε να επιτραπεί στους ξενοδόχους – εφόσον το κρίνουν- να επιχειρήσουν την επανέναρξη της λειτουργίας των ξενοδοχείων τους.
«Πώς ακριβώς θα λειτουργήσουν; Με ποιους υγειονομικούς όρους και με ποιους πελάτες;» είναι βασικά ερωτήματα, τα οποία, σύμφωνα με την επιστολή που εστάλει από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (ΠΟΞ) προς το υπουργείο Τουρισμού, επισημαίνεται ότι μέχρι στιγμής, δεν έχουν τεθεί υπόψη τους τα υγειονομικά πρωτόκολλα που τα μέλη τους θα πρέπει να εφαρμόζουν.
«Μέχρι σήμερα δεν έχει διασφαλισθεί πως τα μέλη μας που θα επαναλειτουργήσουν δεν θα είναι εκτεθειμένα σε αξιώσεις αποζημιώσεων πελατών τους ή και εργαζομένων τους σε περίπτωση κρούσματος εντός του ξενοδοχείου» αναφέρει χαρακτηριστικά η επιστολή, η οποία υπογράφεται από τον πρόεδρο της ΠΟΞ, Γρηγόρη Τάσιο, και τον γ.γ. Κώστα Χατζηκωνσταντίνου.
Επαναλειτουργία με ασφάλεια
Βάσει της ίδιας επιστολής, επισημαίνεται, πως τα ξενοδοχεία θα πρέπει να επαναλειτουργήσουν όταν θα είναι σε θέση να το πράξουν με ασφάλεια. Με ασφάλεια για την υγεία των πελατών τους και των εργαζομένων τους, με ασφάλεια για την ίδια την βιωσιμότητα τους.
«Το ότι η φετινή χρονιά είναι χαμένη για όλες σχεδόν τις επιχειρήσεις είναι βέβαιο. Το ζητούμενο είναι να μη χαθεί πρόωρα και η επόμενη. Αν θέλετε να ορίσετε την 1η Ιουνίου ως ημερομηνία επαναλειτουργίας των ξενοδοχείων, δώστε τη δυνατότητα και τα απαραίτητα εργαλεία στις επιχειρήσεις που δεν είναι έτοιμες, να λειτουργήσουν από τη συγκεκριμένη ημερομηνία να παραμείνουν κλειστές για όσο χρειαστεί, ώστε όταν τελικά θα ανοίξουν να μην είναι εκτεθειμένες σε ποινικές κυρώσεις και αστικές αποζημιώσεις, να μη διατρέχουν κίνδυνο να διακόψουν πλέον οριστικά τη λειτουργία τους» αναφέρει η σχετική επιστολή.
«Οι Έλληνες ξενοδόχοι στα δύσκολα χρόνια της οικονομικής κρίσης μείναμε εδώ, παλέψαμε και με προσωπικές θυσίες στηρίξαμε την ελληνική οικονομία και την απασχόληση. Δυστυχώς σήμερα είμαστε αντιμέτωποι με έναν αντίπαλο που δεν μπορούμε να υπερνικήσουμε. Αν θέλετε η ελληνική ξενοδοχία να έχει αύριο, πρέπει σήμερα να μας βοηθήσετε» καταλήγει η σχετική επιστολή.
Δίχως αντικείμενο εργασίας οι εργαζόμενοι
Επιπρόσθετα, όπως επισημαίνουν οι ξενοδόχοι, δεν γνωρίζουν το καθεστώς το οποίο θα εφαρμοστεί για το προσωπικό τους.
«Το μόνο που ξέρουμε σήμερα είναι, πως τα ξενοδοχεία μας θα είναι ΑΔΕΙΑ από πελάτες» λένε χαρακτηριστικά.
ethnos.gr