ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Τραγικές καθυστερήσεις για τον νότιο άξονα της πόλης

0

ΑΠΟ ΤΟ 2009 ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ ΟΙ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ

Τραγική στασιμότητα και καθυστερήσεις που δεν δικαιολογούνται χαρακτηρίζουν το όλο ζήτημα της κατασκευής του νότιου περιφερειακού οδικού άξονα της πόλης του Ρεθύμνου. Η αναγκαιότητα του έργου έγινε πασιφανής την Τετάρτη το πρωί, όταν στις τρεις βασικές εισόδους και εξόδους της πόλης εγκλωβίστηκαν εκατοντάδες αυτοκίνητα λόγω της διενέργειας του γνωστού ποδηλατικού αγώνα.

Και δεν είναι μόνο το παράδειγμα αυτής της αστοχίας που απέδειξε πόσο τραγικό λάθος είναι που δεν προωθείται αυτό το έργο. Υπενθυμίζουμε πως ίδια κατάσταση σημειώθηκε στην έξοδο της πόλης από τον Μασταμπά λόγω της πυρκαγιάς που εκδηλώθηκε στις 4 Οκτωβρίου 2019 αλλά και στην έξοδο της πόλης προς τον Κουμπέ όταν στις 19 Ιουνίου 2021 κατέρρευσε τμήμα του βιομηχανικού φουγάρου στο οικόπεδο του Α.Σ. Ρεθύμνου.

Στις δύο παλαιότερες περιπτώσεις είχαμε πρόβλημα σε μία έξοδο – είσοδο κάθε φορά. Την Τετάρτη, όμως, είχαμε και στις τρείς!

Είναι δε ηλίου φαεινότερο, πως ουρές και εγκλωβισμοί, είναι δυνατόν να σημειώνονται σε κάθε έκτακτο γεγονός, διότι δεν υπάρχει άλλη διέξοδος για τους οδηγούς αφού βόρεια είναι αδύνατον λόγω θάλασσας και νότια δεν υπάρχει ο αναγκαίος περιφερειακός δρόμος που θα δίνει αντίστοιχες δυνατότητες διοχέτευσης της κυκλοφορίας και αποσόβησης των κινδύνων διακοπής της ροής στις βασικές εισόδους και εξόδους της πόλης.

Ας παραδεχθούμε επίσης, ότι στις τρεις αυτές περιπτώσεις εγκλωβισμού οδηγών και επιβατών αυτοκινήτων, ήμασταν όλοι τυχεροί που δεν θρηνήσαμε θύματα. Τυχεροί. Όχι οργανωμένοι και όχι άμοιροι ευθυνών.

Δυστυχώς, η υπόθεση ενός από τα σημαντικότερα έργα που θα μπορούσε να είχαν γίνει στην πόλη, παραμένει στάσιμη και αφού κατά διαστήματα προωθείται με ρυθμούς χελώνας, ρυθμούς γνωστούς δυστυχώς, μιας σκουριασμένης, απαρχαιωμένης και επικίνδυνης κρατικής μηχανής, που λειτουργεί μόνο όταν ο ενδιαφερόμενος έχει «μπάρμπα στην Κορώνη»!

Εν προκειμένω, το ζήτημα φαίνεται να εστιάζεται στο ότι δεν ενδιαφέρεται, επαρκώς τουλάχιστον, ουδείς από τους εμπλεκόμενους φορείς για την άμεση προώθηση του έργου αυτού.

Διευθύνουσα υπηρεσία για την εκπόνηση των σχετικών μελετών ήταν και παραμένει ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης. Οι μελέτες του τμήματος από τον Κόμβο Σπηλίου έως το ύψος του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου στα Περιβόλια, έχουν ολοκληρωθεί. Ωστόσο εδώ και αμέτρητους μήνες, αναμένεται η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων από το αρμόδιο υπουργείο, διαδικασία, που καθυστερεί αδικαιολόγητα!

Από το 2009 γίνεται προσπάθεια να ολοκληρωθούν οι μελετητικές διαδικασίες και να δημοπρατηθεί το έργο, το οποίο αναμένεται να κοστολογηθεί στα περίπου 15 εκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με γνώστες του ζητήματος, αν δεν σημειωθούν περαιτέρω καθυστερήσεις, το έργο θα είναι ώριμο προς δημοπράτηση σε περίπου ένα χρόνο. Αρκεί βεβαίως, να βρεθούν και τα ανάλογα κονδύλια, κάτι που έως τώρα δεν γνωρίζουμε να υφίσταται.

Και σε ό,τι έχει γίνει μέχρι σήμερα, δεν περιλαμβάνεται το τμήμα από το ΕΛΜΕΠΑ στα Περιβόλια έως τον Κόμβο Αμαρίου, μελέτη, που αναμένεται να εκπονηθεί αργότερα και επί της ουσίας κανένας δεν ξέρει πότε.

Προφανώς δεν είναι εύκολο έργο. Και μόνο το γεγονός, ότι απαιτούνται τόσες κοιλαδογέφυρες, καθιστούν το εγχείρημα δύσκολο. Ωστόσο, αμείλικτα ερωτήματα μπαίνουν και απαιτούν απαντήσεις σοβαρές:

  • Γιατί δεν αποτελεί προτεραιότητα το έργο αυτό για την Δημοτική Αρχή και μάλιστα σε μια πόλη με σοβαρό και άλυτο κυκλοφοριακό πρόβλημα;
  • Πόσο λογικό είναι να προσπαθούν να ολοκληρωθούν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες από το 2009 έως το 2022;
  • Ποιες ενέργειες έχουν γίνει τον τελευταίο χρόνο, ποιες παρεμβάσεις και ποια αλληλογραφία καταγράφεται με διαμαρτυρίες από τον Ο.Α.Κ. ή τον Δήμο Ρεθύμνου ή όποιο άλλο θεσμικό εκπρόσωπο του τόπου προς τις αρμόδιες υπηρεσίες έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων των υπαρχουσών μελετών, που εδώ και μήνες παραμένουν στα συρτάρια του αρμόδιου υπουργείου;
  • Υπάρχουν λεφτά ή υπάρχει σχεδιασμός για εξασφάλιση των απαιτούμενων κονδυλίων;
  • Τελικά, υπάρχει χρονοδιάγραμμα ενεργειών για να κατασκευαστεί αυτός ο δρόμος και αν υπάρχει γιατί δεν προχωρούν και οι μελέτες για το υπολειπόμενο τμήμα Περιβολίων – Μισιρίων;
  • Επίσης, ποιός σχεδιασμός υπάρχει για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών όταν συμβαίνουν ταυτόχρονα γεγονότα αποκλεισμού και των τριών βασικών εισόδων και εξόδων της πόλης και εγκλωβισμού εκατοντάδων αυτοκινήτων και πολιτών όπως έγινε την Τετάρτη;
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ