Αν και στο Δυτικό Ρέθυμνο έχει ήδη διασφαλιστεί η κοινή συναίνεση, μετά από μακρά διαβούλευση, της τοπικής κοινωνίας για τη χάραξη του νέου ΒΟΑΚ στην περιοχή (ΧΘ 42+000 – 52+000), όπως αυτή εκφράζεται με την κοινή απόφαση (113/24-11-2016) των αντιπεριφερειών Ρεθύμνου και Χανίων, των Δήμων εκ των οποίων διέρχεται Αποκορώνου και Ρεθύμνου αλλά και του Τεχνικού Επιμελητηρίου (ΤΕΕ ΤΔΚ), που εκτός της κοινής συναίνεσης αποδεικνύει και την τεχνική επάρκεια της προτεινόμενης από το 2016 λύσης, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, με μια ανεξήγητη και αναιτιολόγητη ουσιαστικά εμμονή απορρίπτει κάθε προσπάθεια να προβεί στις μικρού μήκους αλλαγές που απαιτούνται προκειμένου να διασφαλιστεί η βέλτιστη λύση για το μέλλον της περιοχής του Δυτικού Ρεθύμνου.
Με πρόσφατη (31 -05 -2022) απάντηση του το Υπουργείο στο ΤΕΕ/ΤΔΚ και τους φορείς της αυτοδιοίκησης του νησιού, αρνείται τη μετατόπιση του άξονα της χάραξης νότια των Δραμίων, κατά περίπου 600,00μ (Χ.Θ.42+00 έως Χ.Θ. 52+000), όπως προέβλεπε η ομόφωνη απόφαση της επιτροπής περιβάλλοντος της περιφέρειας Κρήτης κι όπως με κοινό αίτημα οι φορείς είχαν ζητήσει ξανά στις 25/02/2022 ώστε να διασφαλίζεται η αειφόρος τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, συμβάλλοντος σε ουσιαστική ανάπτυξη αλλά και προστασία του περιβάλλοντος.
Αν και η προτεινόμενη χάραξη κι όχι νέα όπως λάθος αναφέρεται συχνά καθώς πρόκειται για χάραξη του 2016, στο τμήμα Δράμια –Πετρές- Γεράνι,
έχει χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα από τη χάραξη του Υπουργείου,
έχει έργα με μάλλον μικρότερο παρά μεγαλύτερο όπως λέει το Υπουργείο κατασκευαστικό κόστος και κόστος απαλλοτριώσεων (εκτός κι αυτό θεωρείται πρόβλημα),
δημιουργεί μικρότερα προβλήματα στο αρδευτικό δίκτυο της περιοχής καθώς η χάραξη του Υπουργείου διέρχεται από ένα πυκνό πλέγμα,
απαιτεί μικρότερα, οικονομικότερα και λιγότερο περιβαλλοντικά προκλητικά τεχνικά έργα (πχ γέφυρα στον Πετρέ Ποταμό, επιχώσεις με λειτουργία φράγματος, στον Μουσελά ποταμό και πιθανές πλημμυρικές συνέπειες),
σέβεται το χαρακτήρα την ιστορικότητα και τις προοπτικές της περιοχής
απορρίφθηκε με πρόσχημα τη μεγαλύτερη απόσταση για λίγα μέτρα (!) του ΒΟΑΚ από το παραλιακό μέτωπο και μια παλιότερη γνωμοδότηση υπηρεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για καταστροφή γεωργικής γης υψηλής παραγωγικότητας στην περιοχή της Γεωργιούπολης λες και η γη από την οποία διέρχεται η πρόταση του Υπουργείου έχει μικρή περιβαλλοντική αξία/ αγροτική παραγωγικότητα.
Δυστυχώς αποδεικνύεται, για μια φορά ακόμη, ότι τα συμφέροντα που υπηρετεί η κυβέρνηση, δεν ταυτίζονται με τα συμφέροντα των πολλών που διασφαλίζει η διαβούλευση, αλλά ούτε καν με την επιστημονική ορθότητα την οποία αγνοεί προκλητικά μέσω της απαξίωσης των ΤΕΕ.
Η τοπική κοινωνία και οι φορείς που συνέταξαν το αίτημα προς το Υπουργείο οφείλουν (-με) να μην εγκαταλείψουν (– με) το δίκαιο κι εφικτό αίτημα για μετατόπιση της χάραξης.
Είναι αίτημα άρτιο και τεχνικά και κοινωνικά και διαγενακά.
ΥΓ. Προφανώς η κυβέρνηση, που δε χάνει ευκαιρία να ρίχνει όλες τις ευθύνες σε «παλιότερους» για όλα τα θέματα (δασικούς, ενεργειακό, ΒΟΑΚ κλπ) κάνοντας πως δεν κυβερνά η ίδια, ή πως δεν έχει κυβερνήσει δέκα από τα τελευταία είκοσι χρόνια, θα αναζητήσει και σωσίβιο σε παλιότερες μελέτες, που επειδή τώρα θα τη βολέψει ως δικαιολογία δε θα είναι γονατογράφημα αλλά μελέτη, αγνοώντας όμως προφανώς σκοπίμως ότι οι παλιότερες ήταν προς ουσιαστική διαβούλευση (και γι αυτό περιλάμβανε και εναλλακτικές) μεταξύ των οποίων και τη μεσογειακή λύση – νότια χάραξη αλλά και επίσης ήταν ανοιχτή σε στοιχειοθετημένες κι επιστημονικές προτάσεις της τοπικής κοινωνίας της αυτοδιοίκησης και του ΤΕΕ (το οποίο συστηματικά αγνοεί η ΝΔ).