ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Ταμείο μετ’ εμποδίων για τα σχολεία

0

 ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΥΘΜΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΛΟΓΩ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑΣ

Με νέα δεδομένα στον τομέα της οικονομικής διαχείρισης των σχολείων λόγω της κατάργησης των Σχολικών Επιτροπών ξεκινά η νέα σχολική χρονιά. Έτσι, μετά την απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Εσωτερικών Θ. Λιβάνιου, ουσιαστικά μεταβιβάζεται μέρος των αρμοδιοτήτων των σχολικών επιτροπών στους διευθυντές των σχολείων, που καλούνται να ενεργήσουν μέσα σε ένα αυστηρό νομικό και λογιστικό πλαίσιο που θα επιφέρει αύξηση της γραφειοκρατίας. Στην ίδια κατεύθυνση, οι Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας που συστήνονται εκ νέου μεταβιβάζουν τις αρμοδιότητές τους στα δημοτικά συμβούλια, αφού οι ίδιες έχουν μόνο γνωμοδοτικό χαρακτήρα.

Συγκρατημένα αισιόδοξος εμφανίστηκε ο αντιδήμαρχος Παιδείας του δήμου Ρεθύμνου Νεκτάριος Παπαδογιάννης, όσον αφορά στην εφαρμογή του νέου νόμου μετά την κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών. Ο ίδιος αφού ανέφερε ότι πρόκειται για ένα εντελώς καινούργιο σύστημα υπογράμμισε: «Προσπαθούμε να οργανωθούμε με τέτοιο τρόπο ώστε με την εμπειρία μας και την εμπειρία των υπηρεσιών του δήμου να έχουμε τα λιγότερα δυνατά προβλήματα.»

Ο κ. Παπαδογιάννης μιλώντας για το νέο νόμο υπογράμμισε μεταξύ άλλων: «Φέτος για πρώτη φορά εφαρμόζεται ο καινούργιος νόμος όσον αφορά στην κατάργηση των σχολικών επιτροπών για δήμους που έχουν κάτω από 100 σχολεία. Εμείς σύμφωνα με την αποκεντρωμένη διοίκηση έχουμε λίγο κάτω από 100 σχολεία, ωστόσο υποστηρίζουμε και άλλες μονάδες τις οποίες το Υπουργείο δεν τις θεωρεί σχολεία. Μετά την κατάργηση των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, σχολικές επιτροπές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιάς εκπαίδευσης, όλη πλέον η χρηματοδότηση, θα πηγαίνει στην οικονομική υπηρεσία του δήμου και τις σχετικές αποφάσεις δεν θα τις λαμβάνουν πλέον οι σχολικές επιτροπές αλλά το δημοτικό συμβούλιο μετά από εισήγηση της νεοσύστατης δημοτικής επιτροπής παιδείας που θα είναι πλέον ενιαία».

Στη συνέχεια αναφερόμενος στις προσπάθειες οργάνωσης μέσα στο μικρό χρονικό διάστημα που υπάρχει από την κατάργηση των σχολικών επιτροπών μέχρι την έναρξη της σχολικής χρονιάς είπε: «Αυτό καταλαβαίνετε ότι δημιουργεί έξτρα γραφειοκρατικό φόρτο και ένα νέο καθεστώς στη διαχείριση των χρημάτων, τόσο για τις συντηρήσεις, για τα λειτουργικά έξοδα, όσο και για τα μεγάλα έργα. Προσπαθούμε να λειτουργήσουμε άμεσα με τις πάγιες προκαταβολές που προβλέπει ο νόμος, 500 ευρώ σε κάθε σχολείο, ενώ ταυτόχρονα προχωράμε σε διαγωνισμούς συντήρησης, αναλωσίμων -μεγάλους κεντρικούς διαγωνισμούς- για να μπορέσουμε να λειτουργήσουμε τα σχολεία. Οι σχολικές επιτροπές καταργήθηκαν με ΦΕΚ στις 17 Ιουλίου, μέσα στο καλοκαίρι, οπότε αυτή τη στιγμή οργανώνουμε, ένα εντελώς καινούργιο σύστημα γι’ αυτό και θα πρέπει να υπάρχει υπομονή. Δεν μπορούμε πλέον δυστυχώς να δρούμε άμεσα, όπως με το καθεστώς που λειτουργούσε από το 2011, μέχρι και την περσινή σχολική χρονιά. Το γνωρίζαμε αυτό, είχαμε ενημερώσει τους διευθυντές ότι υπάρχει αυτό το ενδεχόμενο και αυτή τη στιγμή θα προσπαθήσουμε να λειτουργήσουμε με τις πάγιες προκαταβολές, ίσως και με κάποιες απευθείας αναθέσεις από την Τεχνική Υπηρεσία του δήμου, μέχρι να βγουν οι κεντρικοί διαγωνισμοί για να δούμε πως θα λειτουργήσει το σύστημα.»

Ο κ. Παπαδογιάννης απαντώντας σε σχετικό ερώτημα για τον αν θεωρεί ότι το νέο σύστημα θα φέρει καθυστερήσεις σημείωσε: «Σίγουρα ένα σύστημα που υπήρχε μέχρι τώρα, παρά τη σχετικά ελλιπή χρηματοδότηση απ’ ότι έχω δει και έχω ενημερωθεί πλήρως, ήταν ένα σύστημα το οποίο τουλάχιστον ήταν λειτουργικό. Παρά τα λίγα χρήματα, μπορούσαμε να τα ξοδεύουμε άμεσα και γρήγορα γιατί οι ανάγκες των σχολείων πολλές φορές είναι άμεσες. Δηλαδή, σπάει ένα παράθυρο, διαλύεται μια πόρτα, υπάρχει ένα υδραυλικό πρόβλημα, υπάρχει ένα πρόβλημα στη θέρμανση, στους καυστήρες κλπ, αυτά θα μπορούσαμε να τα λύνουμε άμεσα. Τώρα θα πηγαίνουμε μέσω εργολάβων. Η εμπειρία μου ως αντιπρύτανη στο Πανεπιστήμιο δείχνει ότι καμιά φορά αυτού του είδους οι λύσεις δεν είναι οι καλύτερες, αλλά αυτό μένει να αποδειχθεί. Δεν μπορώ δηλαδή, να πω εκ των προτέρων πως θα είναι η νέα περίοδος. Προσπαθούμε να την οργανώσουμε με τέτοιο τρόπο ώστε με την εμπειρία μας και την εμπειρία των υπηρεσιών του δήμου να έχει τα λιγότερα δυνατά προβλήματα».

Αναφερόμενος σε θέματα υποδομών είπε: «Σίγουρα υπάρχουν θέματα στέγασης και αφορούν κυρίως κάποια νηπιαγωγεία, τα οποία τα κτήρια τους ενοικιάζονται από οι ιδιοκτήτες τους επιθυμούν έξωση. Όλο αυτό το πρόβλημα δημιουργήθηκε όταν η εκπαίδευση στα νηπιαγωγεία από μονοετής, έγινε υποχρεωτικά διετής, χωρίς να δοθούν τα αντίστοιχα κονδύλια. Αποτέλεσμα ήταν όλοι οι δήμοι της χώρας να προσπαθήσουν να βρουν ιδιωτικούς χώρους για να μπορέσουν να στεγάσουν τα νήπια.

Παρόλα αυτά εμείς έχουμε ένα μεγάλο αναπτυξιακό πρόγραμμα που το δουλεύουμε αυτή τη στιγμή, ετοιμάζουμε τους φακέλους έχουμε βρει χρηματοδοτήσεις. Έτσι προσπαθούμε να ανεγείρουμε πολύ σύντομα το 4ο νηπιαγωγείο της πόλης, σε οικόπεδο που έχει παραχωρηθεί απ’ την εκκλησία, πίσω από το 2ο γυμνάσιο και λύκειο. Επίσης εργαζόμαστε για ένα νέο δημοτικό σχολείο στο Άδελε που είναι περιφερειακό εκπαιδευτικό κέντρο, όσον αφορά τη δημοτική εκπαίδευση της περιοχής και υπάρχει οικόπεδο. Ταυτόχρονα δουλεύουμε πολύ συστηματικά τον πολύ δύσκολο και επίπονο φάκελο στο οικόπεδο που έχει παραχωρήσει το Πανεπιστήμιο Κρήτης στα 63 στρέμματα για να στεγάσει εκεί τα πειραματικά σχολεία όλων των βαθμίδων, το μουσικό σχολείο και το 2ο  ΕΠΑΛ.»

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ