ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Το κοινωνικό πρόσωπο του ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου και η συνεχής προσφορά του

0

Η Στέλλα Μαθιουδάκη, υπεύθυνη γραφείου τύπου, επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων στο ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου ΑΕ, μίλησε στον 9,80 fmγια το Πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και Προσφοράς, που όπως υπογράμμισε αποτελεί ένα ελάχιστο δείγμα ευγνωμοσύνης προς το επιβατικό κοινό.

Η κα Μαθιουδάκη στη συνέχεια εξήγησε το σημαντικό ρόλο του ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου που με τα χρόνια έχει πολλαπλασιαστεί και σχετίζεται άμεσα με την πρόοδο του τόπου.

Συνέντευξη: Σταύρος Ρακιντζής 

Μίλησέ μας για το πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και προσφοράς του ΚΤΕΛ Χανίων - Ρεθύμνου

«Το πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και προσφοράς υλοποιείται πολλά χρόνια και τώρα το ΚΤΕΛθέλει να το επικοινωνήσει καλύτερα. Θέλουμε να φτάσει καλύτερα στον κόσμο, γιατί αποτελεί ένα ελάχιστο δείγμα ευγνωμοσύνης απέναντι σε όλους αυτούς τους ανθρώπους, στο επιβατικό κοινό, που πάνωαπό 70 χρόνια εμπιστεύεται το ΚΤΕΛ Χανίων- Ρεθύμνου για τις μετακινήσεις τους.

Σε όλους αυτούς τους ανθρώπους που μας εμπιστεύονται, κάποια στιγμή έρχεται η ώρα να τους πούμε ένα ευχαριστώ. Αυτός είναι ο λόγος που ουσιαστικά επικοινωνούμε το πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και προσφοράς. Δεν είναι για να διαφημίσουμε αυτό που κάνουμε.

Το ΚΤΕΛ Χανίων- Ρεθύμνου είναι μία εταιρεία με πολύ μεγάλο στόλο, είναι επίσης το πρώτο ΚΤΕΛ πανελλαδικά σε τροχαίο υλικό, δηλαδή το 99,9% -καιδεν είναι καθόλου υπερβολή αυτό που λέω- των οχημάτων μας έχουν αναβαθμιστεί, είναι σύγχρονα, πλήρως εξοπλισμένα, φιλικά για τα άτομα με αναπηρία, αλλά και για όλους τους συνανθρώπους μας που έχουν κάποια προβλήματα και δυσκολεύονται να μπουν στα λεωφορεία.

Απευθυνόμαστε, όχι μόνο σε συλλογικότητες ή σε φορείς, αλλά ακόμα και σε

μεμονωμένους πολίτες οι οποίοι αντιμετωπίζουν κάποια προβλήματα και δεν έχουν πώς θα μετακινηθούν. Άνθρωποι απλοί, καθημερινοί, που έχουν ένα πρόβλημα, θέλουν να πάνε σε μία δική τους υποχρέωση, κοινωνική εκδήλωση και δεν μπορούν να μετακινηθούν, γιατί έχουν κάποιο πρόβλημα υγείας.Ενδεχομένως να είναι άτομα με αναπηρία ή οτιδήποτε άλλο, απευθύνονται στο ΚΤΕΛ που τους βρίσκειλύσεις για τη μετακίνηση τους. 

Δεν είναι ανάγκη δηλαδή να μαζευτούν 10 άτομα με αναπηρία, για να βάλουμε ένα λεωφορείο. Είμαστε εδώ για να ακούσουμε τον κάθε πολίτη χωριστά και να δούμε πώς μπορούμε να ανταποκριθούμε στο αίτημα του, με σοβαρότητα και ευαισθησία. Έχουμε από την άλλη μεριά τα άτομα με αναπηρία. Τα παιδιά που είναι στο νηπιαγωγείο, στο δημοτικό, στο γυμνάσιο, το λύκειο, δηλαδή τα σχολεία μας από τη μια, τα αθλητικά σωματεία και γενικά τα σωματεία, όπως το σωματείο ΑΜΕΑ. Όλη την γκάμα των συλλογικοτήτων που είναι εδώ στο Ρέθυμνο, που προσπαθούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο να τους βοηθήσουμε στη μετακίνηση τους. Όλα τα αστικά λεωφορεία του ΚΤΕΛ στην πόλη του Ρεθύμνου και φυσικά και τα minibus, τα οποία εξυπηρετούν τα σχολικά δρομολόγια, όλα έχουν σύγχρονα συστήματα που με το πάτημα ενός κουμπιού από τον οδηγό, ανοίγει η μπάρα και έτσι ένα άτομο με αναπηρία που μετακινείται με αναπηρικό αμαξίδιο μπορεί άνετα να μπει στο λεωφορείο, να φτάσει με ασφάλεια στον προορισμό του και να βγει με τον ίδιο τρόπο.

Είδαμε -και μάλιστα μας έκανε εντύπωση- πολλούς φίλους Ρεθεμνιώτες να σχολιάζουν, να βγάζουν φωτογραφίες οδηγούς μας στα αστικά λεωφορεία ή ακόμα και στη λεγόμενη φυσαρμόνικα, το αρθρωτό λεωφορείο, όταν σταματούσαν στο δρόμο και επιβίβαζαν ανθρώπους, που έχουν κάποια κινητικά προβλήματα, με την ειδική ράμπα στο αστικό λεωφορείο. Για μας είναι το αυτονόητο, η ευαισθησία υπάρχει, δεν κάνουμε κάτι για το οποίο αποζητούμε το χειροκρότημα του ανθρώπου που μας βλέπει.Αυτή είναι η δουλειά μας. Έτσι έχουμε μάθει να πορευόμαστε.Αυτό συνεχίζουμε να κάνουμε και ο κόσμος το αναγνωρίζει και τον ευχαριστούμε. Άρα, αυτό που μας λέει ο Γιάννης Καψανάκης και ο Γιώργος Χατζηδάκης, το κομμάτι της συμπερίληψης είναι πάρα πολύ ψηλά στις αξίες μας και στην ατζέντα μας. Δεν θέλουμε κανένας άνθρωπος να αισθάνεται απομονωμένος τουλάχιστον στο ΚΤΕΛ Χανίων-Ρεθύμνου.»

Οι σύλλογοι και οι φορείς εξυπηρετούνται από το ΚΤΕΛ

«Όταν οργανώνονται είτε κινητοποιήσεις, είτε ακόμα και κάποιες κομματικές συγκεντρώσεις -το έχουμε δει- απευθύνονται στο ΚΤΕΛ προκειμένου να εξασφαλίσουν λεωφορείο για να μεταβούν στα Χανιά και στο Ηράκλειο. Είτε μουσικά σύνολα είναι, είτε σε άλλες συλλογικότητες, όπως αθλητικά σωματεία,το ΚΤΕΛ δίνει δυναμικό παρών ακόμα και στα μέσαγήπεδα.

Τα παιδιά τα οποία ασχολούνται με τον αθλητισμό και που θα πρέπει να μετακινηθούν, γιατί διακρίνονται σε κάποια αθλήματα, πόσο εύκολο είναι άραγε για ένα γονέα να πληρώνει και τα έξοδα μετακίνησης. Άρα, θεωρώ ότι δίνουμε ανάσα και στις οικογένειες που έχουν παιδιά, είτε στο σχολείο σε διάφορα εκπαιδευτικά προγράμματα και εκδρομές, που κατακλυζόμαστε κυριολεκτικά καθημερινά από αιτήματα από όλα τα σχολεία του νομού Ρεθύμνου, φυσικά αντιστοίχως και στα Χανιά προκειμένου να τους διαθέσουμε ένα λεωφορείο για να πάνε. Θυμάμαι από ένα σχολείο πρόσφατα μας είπαν, ότι αν δεν ήσασταν εσείς να μας δώσετε το λεωφορείο, αυτό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα δεν θα είχε γίνει. Άρα, αντιλαμβάνεστε την ευθύνη που έχουμε απέναντι σε όλους αυτούς τους ανθρώπους.

Οι εκπαιδευτικοί με τις κάρτες έκπτωσης 50%, αποκλειστικά του ΚΤΕΛ Χανίων-Ρεθύμνου που διευκολύνουμε στη μετακίνηση τους.Επίσης, να μιλήσουμε για τους γιατρούς, να θυμίσω σε τι κατάσταση βρίσκεται το Νοσοκομείο μας, το γνωρίζουμε πολύ καλά. Τα τελευταία χρόνια είμαστε με δανεικούς γιατρούς από τα Χανιά και το Ηράκλειο. Θα έλεγα ότι το ΚΤΕΛ και είναι προς τιμή του, και της διοίκησης, του κ. Χατζηδάκη που έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με το θέμα του Νοσοκομείου στο Ρέθυμνο. Είναι γεγονός ότι έβαλε πλάτη κυριολεκτικά, ούτως ώστε αυτοί οι άνθρωποι, οι επιστήμονες, οι γιατροί από το ΠΑΓΝΗ, το Βενιζέλειο, το Νοσοκομείο Χανίων να έρχονται στο Ρέθυμνο για να κάνουν τις εφημερίες.Κάναμε το καλύτερο για να τους βοηθήσουμε οικονομικά, γιατί αντιλαμβάνεστε εφημερίες δεν είναι μία φορά το μήνα, είναι καθημερινά. Έφερα ως παράδειγμα τοΝοσοκομείο, ωστόσο είναι πολλοί οι σύλλογοι, οι δήμοι, η περιφέρεια, οι υπηρεσίες, το καρναβάλι μας. Φανταστείτε λοιπόν ένα Ρέθυμνο εκείνη την περίφημη Κυριακή της Αποκριάς, πώς θα ήταν εάν δεν υπήρχε το ΚΤΕΛ. Να σας θυμίσω μόνο ότι στο καρναβάλι το 2024, ο σχεδιασμός που κάναμε και υλοποιήσαμε, ήταν πάνω από 300 λεωφορεία από τα Χανιά και το Ρέθυμνο του ΚΤΕΛ Χανίων-Ρεθύμνου δηλαδή. Ζητήσαμε τότε συνδρομή και από το ΚΤΕΛ Ηρακλείου-Λασιθίου κάποια λεωφορεία και εκτελέσαμε πάνω από 260 δρομολόγια.Μεταφέραμε μόνο την τελευταία εβδομάδα, συμπεριλαμβανομένης και της Καθαράς Δευτέρας πάνω από 16.000 επιβάτες στο Ρέθυμνο.Όλο αυτό, φανταστείτε τι δουλειά απαιτεί. Δηλαδή τη στιγμή που ερχόταν ο επιβάτης και στάθμευε το αυτοκίνητο του στα Τρία Μοναστήρια, στο γήπεδο του Γάλλου, στα δυτικά της πόλης, ακόμα και ανά ένα λεπτόγέμιζαν τα λεωφορεία και έφευγαν με κατεύθυνση την πόλη και αντίστροφα. Να θυμηθώ άλλες εκδηλώσεις, όπως το κορυφαίο πολιτιστικό γεγονός που είχαμε τον Ιούλιο, τα γενέθλια στο μουσείο της Ελεύθερνας που το Ρέθυμνο κατακλύστηκε από υψηλές προσωπικότητες. Να θυμίσωπόσος κόσμος μετακινήθηκε στην περιοχή και καταφέραμε, εξασφαλίσαμε τα λεωφορεία και εκτελέσαμε τα δρομολόγια ακριβώς όπως σχεδιάστηκαν. Ο κόσμος έφτασε στην Ελεύθερνα, είδε αυτό το διαμάντι που έχουμε εμείς εδώ στο Ρέθυμνο, θαύμασε το μουσείο και απόλαυσε τη συναυλία που ακολούθησε. Γενικότερα θέλω να πω ότι προσπαθούμε με όλες μας τις δυνάμεις πάντα με τις αρχές, τις οδηγίες και την καθοδήγηση και του προέδρου μας του κ.Καψανάκηκαι του αντιπροέδρου μας του κ. Χατζηδάκη.Είναι οι άνθρωποι που πραγματικά στηρίζουν το ΚΤΕΛ και κρατούν σταθερά το τιμόνι του. Χαίρομαι πάρα πολύ διότι αυτοί οι άνθρωποι και γενικά οι άνθρωποι που συνάντησα στο ΚΤΕΛ, οι άνθρωποι της διοίκησης ένα παραπάνω μπορώ να πω ότι μοιραζόμαστε τις ίδιες αρχές, τις ίδιες αξίες. Δεν μας αρέσουν τα πυροτεχνήματα που φτάνουν ψηλά στον ουρανό και μετά σκάνε.Θέλουμε αργά, σταθερά βήματα, γιατί το ΚΤΕΛ είναι μία επιχείρηση, μας ενδιαφέρει να είναι βιώσιμη και κερδοφόρα για να μπορεί να ανταποδίδει.Να δίνει πίσω στον κόσμο του Ρεθύμνου, των Χανίων, στο επιβατικό κοινό, αυτό που πρέπει. Αυτό λοιπόν μας ενδιαφέρει, αργά και σταθερά βήματα, προκειμένου να ξεδιπλώνουμε το κοινωνικό μας πρόσωπο.Είμαστε εδώ να ακούσουμε τα προβλήματα, τις ανησυχίες του κόσμου, πάντα με επιχειρήματα.Κανέναν δεν έχουμε αποκλείσει από το διάλογο ή δεν έχουμε κλείσει την πόρτα σε κανέναν.Όλοι μπορούν να έρθουν να μας επισκεφτούν και με σοβαρότητα να ενσκήψουμε, να δούμε το πρόβλημα και να σχεδιάσουμε τα επόμενα βήματα.»

Έτσι θα συνεχίσετε και το 2025;

«Έτσι θα συνεχιστεί και μάλιστα από τη μία επειδή αναφέρθηκα σε σειρά ζητημάτων, δεν έκανα αναφορά στον τουρισμό. Το ΚΤΕΛ συμμετέχει ως φορέας στην επιτροπή τουριστικής προβολής του δήμου Ρεθύμνου. Βλέπουμε τα μέλη της επιτροπής που ασχολούνται με το κομμάτι αυτό, το πώς θα προβάλουμε τον τόπο μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, πώς θα προσελκύσουμεπερισσότερο αλλοδαπούς επισκέπτες, πώς θα ενώσουμε όλοι εμείς οι φορείς τις δυνάμεις μας για να έχουμε ένα καλύτερο προϊόν. Βλέπω λοιπόν -και είναι προς τιμήν τους-, ότι αναγνωρίζουν τη συμβολή του ΚΤΕΛ. Φανταστείτε λοιπόν ένα τουριστικό προορισμό να μην έχει αυτά τα τακτικότατα δρομολόγια, ειδικά στη διάρκεια του καλοκαιριού που τα λεωφορεία μας περνούν από όλα τα ξενοδοχεία θα έλεγα στη βόρεια ζώνη του νομού μας, προκειμένου να μεταφέρουν τους επισκέπτες.Δυόμισι με τρία εκατομμύρια επιβάτες μετράμε συνολικά το χρόνο που διέρχονται από το ΚΤΕΛ. Είναι πολύ μεγάλος ο αριθμός των επισκεπτών. Εκείνοι που έρχονται από τα αεροδρόμια, κυρίως των Χανίων αλλά και όχι μόνο, πηγαίνουν στο ΚΤΕΛ, από κει θα πάρουν πληροφορίες από εμάς.Είμαστε πάντα εκεί να εξυπηρετήσουμε είτε για δρομολόγια, είτε ακόμα και για περιοχές που δεν φτάνει το ΚΤΕΛ, όπως στην παλιά πόλη. Όμως δίνουμε πληροφορίες, οτιδήποτε χρειαστεί ο επιβάτης. Έχουμε βέβαια και τους χιλιάδες φοιτητές μας. Το ΚΤΕΛ προχώρησε στην επέκταση του δρομολογίου.Δεν θέλουμε να υπάρχουν φοιτητές δύο ταχυτήτων, δεν θέλουμε εμείς να κάνουμε διαχωρισμό, τους αντιμετωπίζουμε όλους το ίδιο.Το εισιτήριο είναι στα 70 λεπτά.Τη στιγμή που ένας φοιτητής που είναι στον Τσεσμέ για παράδειγμα, δεν θα θέλαμε να είναι σε δυσκολότερη θέση από τον φοιτητή που έχει βρει στέγη στο κέντρο ή οπουδήποτε αλλού και που πληρώνει 70 λεπτά για να πάει στο Πανεπιστήμιο. Θέλουμε να έχουμε μία ισορροπία και να τους αντιμετωπίζουμε όλους το ίδιο.Θέλουμε το ΚΤΕΛ να μην αισθάνεται ότι αδικεί κάποια μερίδα πολιτών.»

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ