ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Ρέθυμνο: “Χτίζοντας γέφυρες με το μέλλον” – Παγκρήτια εκδήλωση επαγγελματικού προσανατολισμού

0

 Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 18/1  και την Κυριακή 19/1/2025  στο Ρέθυμνο, το διήμερο Επαγγελματικού Προσανατολισμού:  “XTIZONTAΣ ΓΕΦΥΡΕΣ ΜΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ”, που διοργάνωσε η Ιερά Μητρόπολη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου σε συνεργασία με το Γραφείο Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού «Carriera lab», το Διαδραστικό Ινστιτούτο Εκπαίδευσης «Εκπαιδευτήριο», το Κέντρο Ξένων Γλωσσών «Τρίπτυχο», το Κέντρο Συμβουλευτικής και Ψυχολογίας «Σύζευξη» και την εταιρεία Συμβούλων Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Σταδιοδρομίας «Career Counseling».

Τόσο οι αξιόλογες εισηγήσεις την πρώτη μέρα, όσο και τα Εργαστήρια Συμβουλευτικής τη δεύτερη μέρα, κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού. Η αθρόα προσέλευση του ακροατηρίου δείχνει την ανάγκη και σπουδαιότητα του Επαγγελματικού Προσανατολισμού στις μέρες μας.

Η κα Καμπουρακη Α., εκπαιδευτικός φιλόλογος, Σύμβουλος Επαγγελματικου Προσανατολισμού, Απόφοιτη Ανωτέρας Δραματικής Σχολής και  ιδιοκτήτρια  του Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης  στο Ρέθυμνο, «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ»  στην ομιλία της μίλησε  για μια καινοτόμα για τα ελληνικά δεδομένα μέθοδο διδασκαλίας, την λεγόμενη Ενεργητική - Βιωματική Μάθηση, που προτείνει να εισαχθεί στο εκπαιδευτικό σύστημα ως αναπόσπαστο κομμάτι της διδασκαλίας, καθώς  έχει θετικά αποτελέσματα στο τρόπο που κατανοούν  τα παιδιά τη μάθηση  - μέσω της αλληλεπίδρασης και του βιώματος. Η ίδια χρησιμοποιεί τη μέθοδο αυτή στο «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ» της και τα αποτελέσματα είναι αξιοσημείωτα. Όπως η ίδια αναφέρει, η Ενεργητική Μάθηση είναι άμεσα συνδεδεμένη με τον Επαγγελματικό προσανατολισμό καθώς έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει ένα πρόσφορο έδαφος μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία - όπου το παιδί θα αναπτύξει   κριτική σκέψη - συναισθηματική νοημοσύνη και  όλα τα απαραίτητα εφόδια, που θα το βοηθήσουν, σε συνεργασία με τον/την  σύμβουλο   επαγγελματικού προσανατολισμού   να αναγνωρίσει   και να  εξελίξει με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο τις  ικανότητες και τις  δεξιότητες του. Αξίζει να σημειωθεί πως η κα  Καμπουρακη Αθηνα έχει αρχίσει  ήδη την προετοιμασία δημιουργίας ενός  μοναδικού μοντέλου  καθοδήγησης Ενεργητικής Μάθησης , για να βοηθήσει τους Εκπαιδευτικούς ,  να εκπαιδευτούν και να προσαρμοστούν   σε αυτήν.

« Τα μυαλά των Παιδιών δεν είναι βαρέλια που πρέπει να Γεμίσουν —- Είναι Σπίρτα που πρέπει να ανάψουν»

Την δεύτερη μέρα , διεξήχθη ένα Βιωματικό Εργαστήριο, μια «πρώτη γεύση» Ενεργητικής Μάθησης σε μαθητές/τριες και Εκπαιδευτικούς,  με θέμα την Διαφορετικότητα.

Η Πιστοποιημένη Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού PhD, Ψυχολόγος, ΕΔΙΠ Τμήμα Κοινωνιολογίας Πανεπ. Κρήτης και ιδρύτρια του γραφείου Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού «Carriera lab», στο Ρέθυμνο,  Αχλαδά Λ.  και η Καψή Ιωάννα, πολιτικός επιστήμονας, σύμβουλος επαγγελματικού προσανατολισμού και ιδιοκτήτρια του Κ.Ξ.Γ «Τρίπτυχο», στο Σφακάκι,   έκαναν μια παρουσίαση σχετικά με το πώς επιλέγει κανείς επάγγελμα, παρουσιάζοντας  τα στάδια, τα οφέλη και την σημαντικότητα του επαγγελματικού προσανατολισμού. Αναφερόμενες  στους δύο πρωταρχικούς στόχους του επαγγελματικού προσανατολισμού, σχολίασαν ότι ο ένας είναι να βοηθήσει τον έφηβο να λάβει αποφάσεις και να κάνει επιλογές που σχετίζονται με το μέλλον του και την καριέρα του και που θα τον επηρεάσουν θετικά στην επαγγελματική του αποκατάσταση. Ενώ ο δεύτερος και κυρίαρχος, είναι η διαδικασία του επαγγελματικού προσανατολισμού να βοηθήσει τον έφηβο να μάθει τη διαδικασία του «πώς επιλέγω» και «πώς παίρνω απόφαση» για το «ποιο επάγγελμα θα ακολουθήσω».

Μέσα από μια μελέτη περίπτωσης παρουσίασαν τα στάδια στη διαδικασία υλοποίησης του επαγγελματικού προσανατολισμού, δίνοντας βήμα στους παρευρισκόμενους να γίνουν μέρος της ίδιας της διαδικασία για την καλύτερη κατανόηση της.

Όπως υποστηρίζει και η κα Αχλαδά Λ.,, «Η επαγγελματική επιλογή προϋποθέτει ένα ταξίδι αυτογνωσίας, ένα ταξίδι που δημιουργεί τα θεμέλια πάνω στα οποία θα χτίσει ο έφηβος – νέος ακόμα κι ο ενήλικας  το επαγγελματικό του μέλλον». «Η διαδικασία του επαγγελματικού προσανατολισμού είναι ζωντανή κσι διαμορφώνεται και εξελίσσεται καθ’ όλη την επαγγελματική μας ζωή γι’ αυτό και μέσα από αυτή τη μεθοδολογία ο συμβουλευόμενος μπορεί να έχει γνώση και να κάνει χρήση εργαλείων και τεχνικών κατά τη διάρκεια του επαγγελματικού του βίου», συμπληρώνει  η κα Καψή Ι. Την δεύτερη μέρα της δράσης, οι ίδιες πραγματοποίησαν βιωματικό εργαστήριο σε ομαδικό επίπεδο, με στόχο την γνωριμία των μαθητών με την ουσία της συμβουλευτικής διαδικασίας. 

Απόλυτα ουσιαστική και χρήσιμη στάθηκε η ενημέρωση του κ. Ατλάση Χρ. Ο ίδιος ξεκίνησε τις σπουδές του στη Χημεία με μεταπτυχιακές σπουδές στη Διδακτική της Χημείας. Συνέχισε σε μεταπτυχιακό επίπεδο με σπουδές στον Επαγγελματικό προσανατολισμό και σε διδακτορικό στη ψυχομετρία. Τώρα βρίσκεται στην ολοκλήρωση προπτυχιακού προγράμματος Ψυχολογίας. Εργάζεται στο Αμερικανικό κολλέγιο «Ανατόλια» της Θεσσαλονίκης ως σύμβουλος ΕΠ και ως χημικός ενώ είναι ιδιοκτήτης της εταιρείας συμβουλευτικής Career Counseling με γραφεία σε Θεσσαλονίκη και Ρόδο.

Ο κ. Ατλάσης  ενημέρωσε το κοινό σχετικά με την διαδικασία εισόδου σε πανεπιστήμια τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό και με κατάλληλο υλικό παρουσίασε τα τμήματα του ελληνικού μηχανογραφικού δελτίου.  Έγινε μεγάλη αναφορά στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού από τους υποψηφίους καθώς και σε ευκαιρίες και παγίδες που υπάρχουν σε αυτό. Δόθηκαν  εξάλλου οδηγίες για το πώς μπορούν να ερευνήσουν οι ίδιοι αντίστοιχο πληροφοριακό  υλικό και  επαγγελματικές μονογραφίες. Το ενδιαφέρον των παρευρισκόμενων κέντρισε ιδιαίτερα η ενημέρωση για τις σπουδές στο εξωτερικό, Αμερική και Ευρώπη,  καθώς και οι υπάρχουσες υποτροφίες για τις οποίες μπορούν να αιτηθούν οι ενδιαφερόμενοι.

Ο ίδιος είχε τη δυνατότητα μέσα από την υλοποίηση των βιωματικών του εργαστηρίων την επόμενη μέρα να ενημερώσει ατομικά όλους τους ενδιαφερόμενους.

Μεγάλο ενδιαφέρον συγκέντρωσε η ομιλία της  κας Κρητικού Μ., Ψυχολόγου Υγείας, Οικογενειακής – Συστημικής Ψυχοθεραπεύτριας, Υπ. Διδάκτορος Συμβουλευτικής Ψυχολογίας, αναφορικά με τη διαχείριση του χρόνου και του άγχους των συμμετεχόντων σε διαδικασίες εξέτασης. Η ίδια προσπάθησε να παρουσιάσει τι βιώνει ένας υποψήφιος, πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εξεταστική περίοδο, καθώς και απλές τεχνικές που μπορεί να εφαρμόσει για την καλύτερη διαχείριση αυτών των συνθηκων. Μέσα από την ομιλία της, έφηβοι και ενήλικες, είχαν την ευκαιρία να δούν με ποιο τρόπο μπορούν να οργανώσουν το χρόνο τους και να διαχειριστούν καταστάσεις όπως στρες, άγχος, πίεση κ.α. Από τα ερωτήματα του κοινού, προέκυψε η διαπίστωση ότι η διαχείριση του άγχους και του χρόνου, είναι κάτι που μας απασχολεί καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής μας. Η εξεταστική διαδικασία είναι ίσως από τις πρώτες εκείνες στιγμές που καλούμαστε να δούμε πώς διαχειριζόμαστε ψυχοπιεστικά γεγονότα, όμως σε καμία περίπτωση δε σταματάει εκεί. Τόσο κατά τη διάρκεια της εφηβικής όσο και της ενήλικης ζωής, οι στρεσογόνες καταστάσεις δε μας αφήνουν ανεπηρέαστους. Τέλος, δόθηκαν χρήσιμα εργαλεία για την αντιμετώπιση και τη σωστή διαχείριση τους.

Ευχαριστούμε ιδιαίτερα την Ι.Μ. Ρεθύμνης,  όλα τα Μ.Μ.Ε. Κρήτης που προώθησαν την εκδήλωση και τους χορηγούς της εκδήλωσης «Βιβλιοχαρτοπωλείο Δασκαλάκης» και   «Kallergis Bakery»

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΡΕΘΥΜΝΟ

Ρέθυμνο: “Χτίζοντας γέφυρες με το μέλλον” – Παγκρήτια εκδήλωση επαγγελματικού προσανατολισμού

0
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ