Η σύγχρονη τάση για το εσωτερικό των καινούργιων μοντέλων θέλει να υπάρχουν από καθόλου έως ελάχιστα φυσικά κουμπιά και οι περισσότερες λειτουργίες να ελέγχονται μέσα από την κεντρική οθόνη του συστήματος infotainment.
Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα υπάρχουν και πρόσθετες οθόνες για τον έλεγχο μεμονωμένων συστημάτων, όπως αυτό του κλιματισμού.
Η τάση αυτή αναμένεται να περιοριστεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια, καθώς ο Euro NCAP, ο οργανισμός που ελέγχει την ασφάλεια των καινούργιων μοντέλων από τον Ιανουάριο του 2026 θα υιοθετήσει νέες προδιαγραφές για την αξιολόγηση και για την απονομή των «αστεριών» του.
Με βάση αυτούς τους νέους κανονισμούς όσα μοντέλα δεν θα έχουν φυσικά χειριστήρια για βασικές λειτουργίες όπως φλας, φώτα κινδύνου, κόρνα, υαλοκαθαριστήρες και κλήσεις έκτακτης ανάγκης θα κινδυνεύουν να χάσουν βαθμούς. Και στο τέλος της ημέρας την κορυφαία αξιολόγηση των 5 αστεριών που αποτελεί σημαντική διάκριση και μπορεί να επηρεάσει την εμπορική πορεία ενός αυτοκινήτου.
Ο λόγος για τη συγκεκριμένη αλλαγή των κανονισμών δεν είναι άλλος από την απόσπαση της προσοχής που προκαλείται από τα πολλές φορές περίπλοκα μενού των συστημάτων πλοήγησης.
Γιατί είναι σαφώς πιο απλό να αυξάνεις π.χ. την ένταση στο ηχοσύστημα περιστρέφοντας ένα κουμπί από το να πρέπει να μπεις στο μενού ή να χρησιμοποιήσεις ένα διακόπτη αφής.
Πάντως και οι ίδιες οι αυτοκινητοβιομηχανίες προβληματίζονται για τις οθόνες που γίνονται όλο και πιο μεγάλες και τα μενού πιο πολύπλοκα. Ενδεικτική είναι η πρόβλεψη του επικεφαλής της ομίλου της BMW Oliver Zipse για τη σταδιακή κατάργηση των οθονών μέσα στην επόμενη δεκαετία.
cnn.gr