Δεκάδες περισσότερες από κάθε άλλη χρονιά, ρεθυμνιώτισσες και ρεθυμνιώτες μαθητές έμειναν εκτός πανεπιστήμιών φέτος. Μέσα σε μια δύσκολη χρονιά, γέννησαν, ως νέοι, όνειρα κι ελπίδες, αλλά βρέθηκαν μπροστά σε μια οθόνη με κλειδωμένες σχολές στο μηχανογραφικό τους. Μαζί με χιλιάδες ακόμη από όλη την Ελλάδα είδαν τα όνειρα τους για συνέχιση της εκπαίδευσής τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση να θυσιάζονται στις εμμονές της πιο σκληρής κι ανάλγητης κυβέρνησης των τελευταίων πολλών δεκαετιών. Θύματα της μεγαλύτερης μείωσης εισακτέων στα πανεπιστήμια από την 3ή Μαΐου του 1837 που το Πανεπιστήμιο Αθηνών ξεκινούσε τη λειτουργία του σε μια μικρή οικία του αρχιτέκτονα Σταμάτη Κλεάνθη στην Πλάκα. Όλες οι κυβερνήσεις από τότε μέχρι και σήμερα δούλεψαν, με διάφορούς τρόπους με λάθη και σωστά, ώστε συνεχώς περισσότεροι μαθητές να έχουν πρόσβαση στα ελληνικά πανεπιστήμια. Μέχρι που ανέλαβε ο Κυριάκος Μητσοτάκης τη διακυβέρνηση της χώρας κι ανέθεσε στην κ. Κεραμέως να μετατρέψει τα πανεπιστήμια ξανά σε μια μικρή οικία. Αφού φρόντισε πρώτα τα ιδιωτικά κολλέγια των παχυλών ετήσιων διδάκτρων να παρέχουν ισότιμους τίτλους με τα ελληνικά πανεπιστήμια, των οποίων τους αποφοίτους όταν βόλευε ο κ. Μητσοτακης τους επικαλείτο, στην πραγματικότητα εργαλιοποιούσε, ως τους επιστήμονες που πρέπει να φέρουμε πίσω, ο κ. Μητσοτάκης έθεσε βάσεις εισαγωγής στη δωρεάν εκπαίδευση αλλά μόνο βάσεις εισοδήματος στην ιδιωτική. Για να μπορεί όποιος έχει κι όχι όποιος θέλει. Δυστυχώς βρήκε και σε μια ,μικρή ελπίζω, μερίδα συμμάχους. Με τα επικοινωνιακά του παιχνίδια μίλησε απαξιωτικά για μαθητές που δήθεν ξέρουν να γράφουν μόνο το όνομά τους, αλήθεια πώς έφτασαν αυτοί στην Τρίτη λυκείου δε μας είπε, ή με αλχημείες έθεσε βάσεις εισαγωγής σε ένα σύστημα κατακτήριων εξετάσεων κάνοντας δεκάδες λογικά άλματα. Γιατί ουσιαστικά ακόμη κι αν θέλεις να βάλεις βάσεις εισαγωγής τότε φροντίζεις όλοι όσοι περνούν την προκαθορισμένη βάση να εισάγονται σε μια σχολή. Αν πάλι έχεις συγκεκριμένο αριθμό φοιτητών σε κάθε σχολή τότε επιλέγεις σε καθεμιά από αυτές να εισάγονται οι πρώτοι τόσοι όσες είναι οι θέσεις, άσχετα με το πόσο θα έχουν γράψει καθώς αυτό εξαρτάται από τη δυσκολία των θεμάτων (το σύστημα που ίσχυε έως και πέρυσι). Ο κ. Μητσοτάκης όμως επέλεξε να συνδυάσει τις δύο μεθόδους με τον τρόπο εκείνο που θα δημιουργούσε τους μεγαλύτερους αποκλεισμούς. Προπαγάνδισε ότι οι Έλληνες φοιτητές δεν τελειώνουν τα πανεπιστήμια και γίνονται αιώνιοι φοιτητές γιατί μπαίνουν με χαμηλούς βαθμούς, αλλά απέκρυψε ότι η Ελλάδα είναι ψηλότερα από το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής ένωσης σε αποφοιτήσεις σύμφωνα με τη EuroStat. Ένας ολόκληρος μηχανισμός επικοινωνίας για να στηρίξει την πιο σκληρή νεοφιλελεύθερη μεταρρύθμιση στη χώρα που έχεις ως στόχο, μαζί με όλες τις υπόλοιπες μεταρρυθμίσεις στα σχολεία Α και Β βάθμιας, την υπηρέτηση της ιδεολογικής τζιχάντ που έχει κηρύξει η κυβέρνηση για την καλλιέργεια μιας κοινωνίας του ατόμου, της ελάχιστης αλληλεγγύης και του μέγιστου ανταγωνισμού και τελικά της επιβίωσης των ισχυρών. Όμως οι νέοι μας ξέρουν. Όλοι μας, όταν σκεφτούμε με καθαρό μυαλό, ξέρουμε. Αξίζουμε μια νέα γενιά που αν θέλει θα μπορεί. Και σε αυτή τη γενιά αξίζει το Πανεπιστήμιο. Αυτή είναι η εναλλακτική. Ένα Πανεπιστήμιο ανοιχτό στους νέους.