ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΑΠΟΨΕΙΣ

Αξιολόγηση. Ένα θέατρο σκιών.

0

Πώς είναι δυνατόν κάποιος να εμπιστεύεται περισσότερο τον κ. Μητσοτάκη και την  κ. Κεραμέως από τους ανθρώπους στους οποίους εμπιστεύεται το παιδί του? Από τις καθηγήτριες, τους καθηγητές τις δασκάλες και τους δασκάλους που σύσσωμα βγαίνουν στους δρόμους για να διεκδικήσουν όχι για τον κλάδο τους αλλά για το καλό των μαθητών μας. Ας κάνουμε όλοι τον κόπο, τουλάχιστον γι αυτά τα κρίσιμα θέματα της παιδείας που θα διαμορφώσουν τις νέες γενιές και το μέλλον του τόπου μας, να μην πέσουμε θύματα της κυβερνητικής προπαγάνδας και να ψάξουμε. Να ρωτήσουμε τουλάχιστον τους δασκάλους μας γιατί απεργούν και να τους ακούσουμε. Να ρωτήσουμε πώς νιώθουν που το πρωί διδάσκουν με το χαμόγελο τους μαθητές μας και το μεσημέρι βρίσκονται υπόδικοι (ω ναι) με βασικό κατήγορο την κυβέρνηση γιατί τόλμησαν να διεκδικήσουν. Δεν πρέπει να τους αφήσουμε μόνους σε αυτή τη μεγάλη μάχη που δίνουν κατά αυτής της απαράδεκτης κι επικίνδυνης αξιολόγησης των σχολικών μονάδων. Κανείς δεν αμφισβητεί την ανάγκη για μια αξιολόγηση που θα έχει σκοπό τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας αλλά δυστυχώς η αξιολόγηση Μητσοτάκη-Κεραμέως έχει άλλο σκοπό. Όπως και με όλες τις πολιτικές επιλογές της, αυτή η κυβέρνηση προσπαθεί να εγκαταστήσει την «κοινωνία των λίγων κι εκλεκτών» και τον κόσμο του ελάχιστου κράτους δηλαδή της μέγιστης ατομικότητας. Αυτό επιδιώκει και αυτή η αξιολόγηση. Η κατάταξη των σχολικών μονάδων, που αν συνδυαστεί με τον περιορισμό της κρατικής συμμετοχής και την αναζήτηση χρηματοδότησης των σχολικών μονάδων από χορηγούς, οδηγεί στην κατάταξη των μαθητών και κατά συνέπεια της εξάλειψης της κοινωνικής κινητικότητας και την καστοποίηση της ελληνικής κοινωνίας. Οι ευκατάστατες οικογένειας, σε ένα ευκατάστατο σχολείο υψηλής βαθμολογίας με πλούσια δράση και ένα ευκατάστατο μέλλον. Οι υπόλοιποι στις σκιές. Όπως στις σκιές των Δημόσιων Πανεπιστήμιων έμειναν χιλιάδες νέες και νέοι χωρίς οικονομική δυνατότητα εξαγοράς πτυχίου, όπως στις σκιές επιδιώκει να αφήσει τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες η κυβέρνηση όταν βλέπει αυτούς τους μικρούς μαθητές με τις ειδικές ικανότητες ως στατιστική (παράλληλη στήριξη κλπ).  Και φυσικά όλο αυτό το θέατρο σκιών θα έχει στηθεί με δική μας ευθύνη. Γιατί το κράτος όπως προκύπτει και από το τη διαδικασία της αξιολόγησης Κεραμέως των σχολικών μονάδων δεν έχει ευθύνη ούτε π.χ. για τη σχολική διαρροή, ούτε για την έλλειψη πόρων για δράσεις και υλικοτεχνικό εξοπλισμό των σχολείων, ούτε για την πρόσβαση στην αγορά εργασίας των νέων, ούτε για τη στελέχωση. Για όλα αυτά, σύμφωνα με την Κεραμέως, θα φταίνε μαθητές γονείς και εκπαιδευτικοί. Αυτό το θέατρο σκιών, αυτή η κυβέρνηση με άλλα λόγια, πρέπει να τελειώσει. Ας φροντίσουμε όλοι να μιλήσουμε με τους δασκάλους μας, να ενημερωθούμε, να διαβάσουμε το ΦΕΚ 4189/Β/10-9-2021 πριν δούμε το σχολείο της γειτονιά μας να αξιολογείται δημόσια ως κακό σχολείο χωρίς όμως δυνατότητα ενίσχυσης από το κράτος. Να ενημερωθούμε πριν αρχίσουμε να ψάχνουμε καλύτερα πλαίσια για τα παιδιά μας που όμως θα είναι reserve από τα παιδιά μιας ανώτερης κάστας.

Υ.Γ. Στο δημοτικό σχολείο των Αγράφων έγινε αγιασμός προχθές. Αυτό το σχολείο θα αξιολογηθεί αρνητικά. Ίσως και να συνενωθεί μα κάποιο 30-40 χλμ μακριά. Θα φταίει η δασκάλα σύμφωνα με την Κεραμέως και τον Μητσοτάκη. Στην πραγματικότητα απλά το κράτος δεν είχε προσλάβει νωρίτερα τη μια και μοναδική δασκάλα. Αλλά αυτό, καλό είναι να μείνει στις σκιές. Δε βολεύει την κοινωνία των λίγων και εκλεκτών που στήνει η κυβέρνηση.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ