ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΚΡΗΤΗ

Έργα προς επιτάχυνση στην Κρήτη - «Πρέπει να τρέξουμε, να πατήσουμε το πόδι στο γκάζι»

0

 Νέος ΒΟΑΚ, νέο δικαστικό μέγαρο Ηρακλείου, γέφυρα Κερίτη και Πλατύς ποταμός στα έργα όπου υπόσχεται το υπουργείο ότι... θα πατηθεί κι άλλο το... «γκάζι»

«Υπάρχουν μπροστά μας μεγάλες προκλήσεις. Πρέπει να τρέξουμε, να πατήσουμε το πόδι στο γκάζι» ήταν το μήνυμα που στέλνει ο υπουργός Υποδομών-Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, περιγράφοντας τη δέσμη παρεμβάσεων που αναμένεται να επιταχυνθούν το προσεχές διάστημα στον τομέα των υποδομών.

Δέσμη παρεμβάσεων με έντονο “άρωμα”... Κρήτης, καθώς στον κατάλογο των σχετικών έργων περιλαμβάνονται σημαντικά έργα εδώ στο νησί μας, που ναι μεν έχουν μπει σε τροχιά υλοποίησης, αλλά την ίδια ώρα καταγράφονται καθυστερήσεις και χρειάζεται απαραιτήτως να επιταχυνθούν οι διαδικασίες.

Τέτοια έργα είναι φυσικά ο νέος ΒΟΑΚ, που έχουμε μεν ήδη τα πρώτα εργοτάξια, αλλά όχι στους επιθυμητούς ρυθμούς, ενώ την ίδια ώρα υπάρχει γραφειοκρατική καθυστέρηση στο μεγάλο, πιο πολύπλοκο έργο παραχώρησης για το τμήμα “Χανιά-Χερσόνησος”, όπου είμαστε ακόμα εν αναμονή της υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης.

Είναι επίσης το πολυσυζητημένο έργο ανέγερσης του νέου δικαστικού μεγάρου Ηρακλείου, που ο νομικός κόσμος και η τοπική κοινωνία περιμένουν καρτερικά εδώ και μια 20ετία, και το οποίο, θυμίζουμε, έχει προκηρυχθεί σε ενιαίο ΣΔΙΤ μαζί με το αναγκαίο “λίφτινγκ” στο υφιστάμενο Δικαστικό Μέγαρο του Ρεθύμνου.

Είναι ακόμα η κατασκευή της νέας γέφυρας στον Κερίτη ποταμό στα Χανιά, στη θέση της παλιάς γέφυρας που κατέρρευσε στις καταστροφικές πλημμύρες του 2019, ένα έργο που είναι ήδη κατασκευαστικά σε εξέλιξη μετά από αρκετές καθυστερήσεις.
Στον σχετικό κατάλογο των σημαντικών έργων υποδομής σε επίπεδο Κρήτης δεσπόζει φυσικά και το πολυσυζητημένο έργο του Πλατύ ποταμού. Εδώ βεβαίως θα χρειαστεί πολλή υπομονή. Κι αυτό γιατί ναι μεν μετά από δεκαετίες ατέρμονων συζητήσεων και εξαγγελιών φαίνεται ότι μπήκε επιτέλους... το νερό στο αυλάκι, καθώς βρέθηκε άκρη στο κρίσιμο κομμάτι της χρηματοδότησης μετά την υπογραφή της δανειακής σύμβασης- “μαμούθ” ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και της Τράπεζας Ανάπτυξης του Συμβουλίου της Ευρώπης, ωστόσο διαδικαστικά υπάρχει ακόμα πολύ “ψωμί” για να δούμε τις πρώτες εργασίες.

«Συλλογικά και συνεκτικά προχωρήσαμε σημαντικές παρεμβάσεις, που πρέπει να “τρέξουμε” με την ίδια και μεγαλύτερη ταχύτητα. Μπροστά μας υπάρχουν πολλές και μεγάλες προκλήσεις», επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, που διαβεβαιώνει: «Θα συνεχίσουμε τη σκληρή δουλειά, για να βελτιώσουμε την καθημερινότητα των πολιτών και να παραδώσουμε σύγχρονα και ανθεκτικά έργα στην κοινωνία, στην ώρα τους και με σεβασμό στο υστέρημα του φορολογουμένου».

Στον πυρήνα της στρατηγικής στόχευσης του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών βρίσκονται: η αποτελεσματική προώθηση των εν εξελίξει έργων, ο ρεαλιστικός σχεδιασμός νέας δέσμης έργων, η ενίσχυση της ασφάλειας των “πράσινων” υποδομών και των μεταφορών, η βελτίωση της ποιότητας των έργων και των υπηρεσιών, η ορθολογική αξιοποίηση των υδάτινων πόρων και εντέλει η βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη.

Οι αναφορές σε έργα υποδομών στην Κρήτη

Στις αναφορές του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών ξεχωρίζουν κι αυτές για το νησί μας.

Όπως αναφέρει ο κ. Σταϊκούρας, «ξεκίνησαν τα έργα για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης. Στο 35% ο νέος διεθνής αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης.

Τα τμήματα “Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος” και “Χερσόνησος-Νεάπολη” έχουν συμβασιοποιηθεί. Έχουν ήδη εγκατασταθεί τα πρώτα εργοτάξια στο τμήμα από τη Χερσόνησο Ηρακλείου έως τον Άγιο Νικόλαο. Ταυτόχρονα, προχωρά η συμβασιοποίηση της παραχώρησης για το τμήμα “Χανιά-Ηράκλειο”. Επιπλέον η πρόοδος υλοποίησης στον νέο διεθνή αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης, στο Καστέλι, έχει ξεπεράσει το 35%.

Στα οδικά έργα, κατασκευάζεται η νέα γέφυρα Κερίτη στην Κρήτη.

Στον τομέα της Δικαιοσύνης, προχωρούν οι διαγωνισμοί για τα έργα της ανέγερσης των Δικαστικών Μεγάρων Ηρακλείου, Λαμίας και Βόλου, της νέας πτέρυγας του Δικαστικού Μεγάρου Καρδίτσας, της ανακατασκευής των Δικαστικών Μεγάρων Ρεθύμνου και Τρικάλων.

Στον τομέα των εγγειοβελτιωτικών έργων, υπεγράφησαν οι δανειακές συμβάσεις χρηματοδότησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και της Τράπεζας Ανάπτυξης του Συμβουλίου της Ευρώπης, για την κατασκευή του φράγματος στον ποταμό Πλατύ Ρεθύμνου και την επέκταση του αρδευτικού δικτύου Μεσαράς στην Περιφέρεια Κρήτης.

Μεταρρυθμίσεις για την ανθεκτικότητα των υποδομών

Πέρα από τις ονομαστικές αναφορές σε έργα υποδομής ανά τη χώρα, όπου είχαμε ξεχωριστές αναφορές και σε δικά μας έργα εδώ στην Κρήτη, ο υπουργός Υποδομών-Μεταφορών στάθηκε και στις μεταρρυθμίσεις για την ανθεκτικότητα των υποδομών.

Όπως ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας, «αναπτύχθηκε το Εθνικό Εγχειρίδιο Επιθεώρησης και Αξιολόγησης Γεφυρών και ο Κανονισμός Επιθεώρησης και Συντήρησης Γεφυρών.

Υπογράφηκε, τέλος, προγραμματική συμφωνία για την ανάπτυξη του Πληροφοριακού Συστήματος του Εθνικού Μητρώου Γεφυρών.

Βασική επιδίωξη αποτελεί η καταγραφή του συνόλου των γεφυρών σε πανελλαδική κλίμακα και η παρακολούθηση των διαδικασιών επιθεώρησης, αξιολόγησης και συντήρησής τους, με απώτερο στόχο την ενίσχυση της ασφάλειας των γεφυρών».

neakriti.gr

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ