ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΚΟΣΜΟΣ

ΕΕ: Έως 36% οι δασμοί στα κινέζικα αυτοκίνητα. 9% στην Tesla

0

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει να επιβάλει φόρους έως 36%, ελαφρώς μειωμένους δηλαδή από αυτούς που πρότεινε αρχικά, για μία πενταετία επί των εισαγόμενων κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά παραμένει ανοικτή σε εναλλακτική λύση που θα προτείνει το Πεκίνο, ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ωστόσο, ειδική μεταχείριση θα έχει η Tesla με 9%.

Αναλυτικότερα, οι δασμοί αυτοί, που θα προστεθούν στους φόρους ύψους 10% που έχουν επιβληθεί στα αυτοκίνητα που είναι κατασκευασμένα στην Κίνα, θα επιβληθούν μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου, αν εγκριθούν από τα 27 κράτη μέλη της Ένωσης, εκτός αν μέχρι τότε υπάρξει εναλλακτική συμφωνία με το Πεκίνο. Θα αντικαταστήσουν την προσωρινή φορολόγηση που αποφασίσθηκε στις αρχές του Ιουλίου και έφθανε το 36%, διευκρίνισε η Κομισιόν, η οποία παραμένει “ανοικτή” στον διάλογο και σε κάθε εναλλακτική που θα προτείνει το Πεκίνο για να αποφύγει την επιβολή αυτής της φορολογίας που επικρίνεται από ορισμένα κράτη μέλη όπως η Γερμανία και η Σουηδία..

Οι προτεινόμενοι δασμοί αναθεωρήθηκαν ελαφρώς προς τα κάτω, με την MG SAIC, τη Geely και την BYD να αντιμετωπίζουν πρόσθετους δασμούς 36,3%, 19,3% και 17% αντίστοιχα.

Σε άλλες εταιρείες που συνεργάστηκαν με την έρευνα της ΕΕ για τα EV θα επιβληθεί δασμός 21,3%, ενώ άλλοι μη συνεργαζόμενοι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν δασμό 36,3%. Οι συντελεστές θα επιβληθούν επιπλέον των δασμών 10% στους οποίους υπόκεινται ήδη οι εξαγωγείς από την Κίνα.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει να επιβάλει φόρο ύψους 9% (από 20,8%) για μία πενταετία στις εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla που κατασκευάζονται στην Κίνα, σαφώς χαμηλότερο σε σχέση με τα υπόλοιπα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αφού η Tesla έχει λάβει μικρότερες επιδοτήσεις από την Κίνα.

Η Κομισιόν ανακοίνωσε επίσης ότι δεν θα εισπράξει τους προσωρινούς φόρους που έχουν επιβληθεί από τις 5 Ιουλίου. Θα συνεχίσουν να καταβάλλονται, αλλά θα παραμείνουν μπλοκαρισμένοι σε τραπεζικό λογαριασμό πριν επιστραφούν.

Η νέα φορολόγηση θα υιοθετηθεί οριστικά μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου, εκτός της περίπτωσης που μία ειδική πλειοψηφία κρατών μελών της ΕΕ (15 χώρες που αντιπροσωπεύουν το 65% του ευρωπαϊκού πληθυσμού) αντιταχθούν.

Στην πρωτοπορία των κινητήρων βενζίνης και ντίζελ, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία φοβάται την εξαφάνιση των εργοστασίων της αν αποτύχει να ανακόψει τον αναμενόμενο κατακλυσμό κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τομέας όπου το Πεκίνο έχει το προβάδισμα έχοντας επενδύσει προ πολλού στην κατασκευή μπαταριών.

autoblog.gr

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ