ΜΑΝΩΛΗΣ ΚΡΕΒΑΤΣΟΥΛΗΣ: «ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ - ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΜΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ»
Την συνολική και όχι τμηματική μελέτη και κατασκευή του νότιου περιφερειακού άξονα της πόλης αξιώνει ο Πολιτικός Μηχανικός, Πρόεδρος των Εκτός Σχεδίου Πόλεως Οικοπεδούχων Ρεθύμνου και πρώην Αντιδήμαρχος κ. Μανώλης Κρεβατσούλης.
Με αφορμή τον δημόσιο διάλογο που διεξάγεται σχετικά με τις χρηματοδοτήσεις των μελετών του περιφερειακού άξονα, ο Μανώλης Κρεβατσούλης με δηλώσεις του στο «Ρέθεμνος», θέτει την σοβαρή παράμετρο των ζητημάτων που τίθενται με τις περιοχές, στις οποίες δεν έχει προχωρήσει η επέκταση του σχεδίου πόλεως και επισημαίνει την ανάγκη συνολικής προμελέτης και τελικής μελέτης, που θα περιλαμβάνουν και τις απαιτούμενες κοιλαδογέφυρες.
Ειδικότερα, τις τελευταίες ημέρες η υπόθεση της μελέτης και κατασκευής του νότιου περιφερειακού άξονα της πόλης του Ρεθύμνου, βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος λόγω ανακοίνωσης της χρηματοδότησης των σχετικών μελετών.
Πρόκειται για ένα έργο που συζητείται εδώ και δεκαετίες, χωρίς μια κάποια σημαντική πρόοδο μέχρι στιγμής. Άλλωστε, ξεκίνησε με ορίζοντα να κατασκευαστεί από τον Κόμβο Σπηλίου έως το ύψος του παλιού πανεπιστημίου στα Περιβόλια ενώ πλέον είναι σαφές πως οι τοπικοί φορείς προσδιορίζονται σε μελέτες και κατασκευές από τον Κόμβο Ατσιποπούλου έως τον νέο Κόμβο Αμαρίου, που είναι και η μόνη ορθή λύση.
Η ανακοίνωση της χρηματοδότησης των απαιτούμενων μελετών από το Υπουργείο Υποδομών, δεν έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από τις τοπικές αρχές, καθώς δεν θεωρήθηκε «δέσμευση» για το σύνολο του έργου, το οποίο προεκτιμείται σε τουλάχιστον 18 εκατομμύρια ευρώ. Την ίδια ώρα τίθενται σοβαρά ζητήματα όπως είναι η μη επέκταση του σχεδίου πόλης σε περιοχές όπως ο λόφος του Τιμίου Σταυρού, άρα, ακόμα και αν υπήρχαν οι δεσμεύσεις, δημιουργούνται ερωτηματικά για την δυνατότητα να μπορεί να προχωρήσει το έργο, αφού ο νέος δρόμος περνάει και από σημεία που δεν έχουν ενταχθεί ακόμα στο σχέδιο πόλης.
Το μείζον ζήτημα που τίθεται, επίσης, είναι αυτό της συνολικής αντιμετώπισης του έργου από την φάση των προμελετών έως την κατασκευή του, που σήμερα παραμένει αδιευκρίνιστο ως προς το πώς το σκέφτονται οι τοπικές αρχές και για το λόγο αυτό παρενέβη στην συζήτηση και ο κ. Κρεβατσούλης.
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ
Η χρηματοδότηση των μελετών ανακοινώθηκε από τον Βουλευτή Ρεθύμνου της Ν.Δ. κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη, ο οποίος με αφορμή και τις αντίστοιχες μελέτες και έργα για τον νέο ΒΟΑΚ, εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία τόνιζε τα εξής: «Η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έθεσε ένα εμβληματικό έργο που ακούγαμε και θέλαμε επί δεκαετίες τροχιά σε υλοποίησης. Προσωπικά, ακολουθώντας τις εντολές του Πρωθυπουργού, από την πρώτη στιγμή συνέβαλα με κάθε τρόπο έτσι ώστε σήμερα, ένα έργο που συζητείται για 25 χρόνια, πλέον να μην αποτελεί μια αφηρημένη σκέψη, αλλά ένα έργο με συγκεκριμένο περιεχόμενο που θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων, θα συμβάλλει στην περαιτέρω ανάπτυξη του νησιού ενώ, παράλληλα, θα αποτελεί ένα ασφαλές και σύγχρονο οδικό δίκτυο για τους κατοίκους και τους επισκέπτες μας. Ένα έργο με πλήρως ανεπτυγμένη χάραξη, πλήρη μελετητική ωριμότητα και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Σε αυτή ακριβώς την κατεύθυνση, σήμερα, είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος γιατί μέσα από την τεχνική έκθεση με τις απαντήσεις επί των θεμάτων που τέθηκαν κατά τη διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης της ΜΠΕ Παρακάμψεων Χανίων – Ρεθύμνου – Ηρακλείου του ΒΟΑΚ από την Περιφέρεια Κρήτης, μέσα από την ξεκάθαρη δέσμευση του Υπουργείου Υποδομών ωριμάζει ένα υψηλής σημασίας έργο για το Ρέθυμνο που δεν είναι άλλο από τον Περιφερειακό Δρόμο της πόλης. Έτσι, μετά από αντίστοιχη δυστοκία δεκαετιών, σήμερα, υπάρχει σαφής δέσμευση για πρώτη φορά ότι θα χρηματοδοτηθεί πλήρως το σύνολο των απαιτούμενων αντίστοιχων μελετών, με το κόστος κατασκευής του Περιφερειακού Δρόμου να εκτιμάται στα 18 εκατομμύρια ευρώ. Ως εκ τούτου διασφαλίζεται η απαραίτητη ολοκλήρωση των ενεργειών ωρίμανσης του έργου προκειμένου να υλοποιηθεί και να δώσει ισχυρή κυκλοφοριακή ανάσα στο Ρέθυμνο. Για τις υπόλοιπες παρατηρήσεις του Υπουργείου Υποδομών τις επόμενες μέρες θα επικοινωνήσω με το σύνολο των θεσμικών και τεχνικών φορέων για το βέλτιστο δυνατό συντονισμό μας για όλες τις παραμέτρους του έργου».
ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
Η συζήτηση της περασμένης Τετάρτης στο Δημοτικό Συμβούλιο Ρεθύμνου, έφερε επί τάπητος και το μεγάλο ζήτημα του νότιου περιφερειακού άξονα, με τον Δήμαρχο κ. Γιώργο Μαρινάκη, να εκφράζει δυσαρέσκεια για τις εξελίξεις που δρομολογούνται.
Μεταξύ άλλων είπε, ότι «Το μεν Ηράκλειο προσπαθούν να το δελεάσουν και να του δώσουν τα πάντα και για το Ρέθυμνο ψελλίζουν και λένε ότι βάζουν τις μελέτες του περιφερειακού δρόμου για χρηματοδότηση, χωρίς να δεσμεύονται για την υλοποίηση του έργου. Είναι νομίζω μία ήττα, προφανώς θα αντιδράσουμε.»
Ο ίδιος αναφέρθηκε σε συνομιλία που είχε με την Αντιπεριφερειάρχη κ. Μαρία Λιονή, η οποία επίσης εμφανίζεται δυσαρεστημένη καθώς γενικότερα οι προτάσεις του Ρεθύμνου για τον νέο ΒΟΑΚ δεν έγιναν δεκτές και στην σχετική τεχνική έκθεση το Ρέθυμνο περιλαμβάνεται μόνο με την τοποθέτηση φαναριών στον Κόμβο Σπηλίου. Η κ. Λιονή τόνισε σε δηλώσεις της πως «η χρηματοδότηση των μελετών του περιφερειακού δρόμου δεν αρκεί» και απ’ ό,τι φαίνεται το Περιφερειακό Συμβούλιο που συνεδριάζει την προσεχή Τετάρτη, θα ασχοληθεί εκτενώς και με αυτό το ζήτημα.
Ακόμα και ο Θοδωρής Νίνος, αν και χαρακτήρισε «πρώτη νίκη» την χρηματοδότηση των μελετών, επισήμανε πως αυτό δεν αρκεί και θέτει θέμα δέσμευσης των κονδυλίων κατασκευής του απαραίτητου για την πόλη δρόμου.
«ΝΑΙ ΜΕΝ ΑΛΛΑ» ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΝΩΛΗ ΚΡΕΒΑΤΣΟΥΛΗ
Μιλώντας για ένα δρόμο που θα έπρεπε ήδη να είχε γίνει, προκειμένου να έχει λύσει σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα της πόλης του Ρεθύμνου, ο τεχνικός κ. Μανώλης Κρεβατσούλης, υποστήριξε με δηλώσεις του στο «Ρέθεμνος», ότι τίθενται σοβαρά ερωτηματικά για το κατά πόσο μπορεί να προχωρήσει σε κανονικούς χρόνους αφού ο άξονας περνάει από εκτός σχεδίου πόλεως σημεία.
Συγκεκριμένα δήλωσε, ότι «Ο περιφερειακός δρόμος του Ρεθύμνου έπρεπε να είχε γίνει χθες. Η κατασκευή του θα λύσει πολλά κυκλοφοριακά προβλήματα και ζητήματα στάθμευσης ενώ θα ενώσει περιοχές, οι οποίες είναι απομονωμένες κυκλοφοριακά μεταξύ τους, λόγω της μορφολογίας του εδάφους της πόλης, κυρίως λόγω των ρεμάτων. Για παράδειγμα, αν κάποιος από τον Μασταμπά θέλει να πάει στην Καλλιθέα, πρέπει να το κάνει μέσω των κεντρικών οδικών αξόνων, που σημαίνει διπλάσια απόσταση και χρόνος. Τέτοια προβλήματα θα οξυνθούν αν κατασκευαστεί ο νέος ΒΟΑΚ, ο οποίος θα είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος, χωρίς τους παράλληλους δρόμους που απαιτούνται και χωρίς τον περιφερειακό δρόμο του σχεδίου πόλεως Ρεθύμνου».
Με αφορμή την συζήτηση της χρηματοδότησης των μελετών και την διασύνδεση του δρόμου με τον νέο ΒΟΑΚ, τόνισε, ότι όντως για να εξυπηρετήσει όλο τον κυκλοφοριακό φόρτο της πόλης πρέπει να γίνουν μελέτες από τον Κόμβο Αμαρίου έως τον Κόμβο Ατσιποπούλου. Ωστόσο, τίθενται ζητήματα, που έχουν να κάνουν με την επέκταση του σχεδίου πόλεως σε διάφορα σημεία. Για το λόγο αυτό ο κ. Κρεβατσούλης τόνισε, ότι «Με δεδομένο, ότι η επέκταση του σχεδίου πόλης σε Καλλιθέα και Περιβόλια εξελίσσεται και βρίσκεται σε θετικό στάδιο, πρέπει να ενταχθούν και όλα τα τμήματα της πόλης που βρίσκονται βόρεια του σημερινού ΒΟΑΚ, προκειμένου να έχουμε μια συνολική προμελέτη της περιφερειακής οδού. Σε άλλη περίπτωση οι μελέτες θα «προσκρούουν» πάνω σε οικοδομικά τετράγωνα που δεν έχουν μπει στο σχέδιο πόλης με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε νομικό και τεχνικό επίπεδο. Όπως σήμερα είναι η κατάσταση, υπάρχουν αυτοί οι ανασταλτικοί παράγοντες που πρέπει να ξεπεραστούν».
Ο ίδιος τόνισε, πως σε κάθε περίπτωση η μελέτη του έργου πρέπει να είναι συνολικοί, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στις κοιλαδογέφυρες που απαιτούνται και που είναι ακριβώς όπως και στον υπάρχοντα ΒΟΑΚ, λέγοντας, ότι «οι μελέτες για τις κοιλαδογέφυρες πρέπει να γίνουν εξ αρχής, διότι αυτές είναι που θα εκτοξεύσουν το κόστος του έργου».
Ο Μανώλης Κρεβατσούλης, επισήμανε, λοιπόν, ότι «δεν πρέπει να γίνουν μελέτες σε μικρά τμήματα. Πρέπει να γίνει συνολική προμελέτη σε συνδυασμό με την επέκταση του σχεδίου πόλεως, που θα περιλαμβάνει και τις κοιλαδογέφυρες, δηλαδή, ολόκληρη η περιφερειακή οδός, ώστε να ακολουθήσει αντίστοιχα και η κύρια μελέτη» και ολοκλήρωσε λέγοντας, ότι «Το έργο πρέπει να αντιμετωπιστεί από την αρχή έως το τέλος συνολικά και όχι τμηματικά».