Από 5 έως 12 Μαρτίου 2023 μια ομάδα μαθητών (Θάλεια Σπανουδάκη, Πάρης Δευτεραίος, Σαντζένα Κουμάρι και Παβάν Καούρ)και εκπαιδευτικών (Δώρα Τσουλουχά και Αφροδίτη Σταθάκη) του Αρσανίου Λυκείου βρέθηκαν στην πανέμορφη Μαδέιρα της Πορτογαλίας στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ2 με τίτλο « Tourism and sustainability in European coastal areas” (Tουρισμός και αειφορία σε παράκτιες περιοχές της Ευρώπης) στο οποίο συμμετέχουν, εκτός από το σχολείο μας, και σχολεία από: Μαγιόρκα (Ισπανία), Σικελία (Ιταλία), Μαδέιρα (Πορτογαλία), Μπολ (Κροατία) με συντονιστές το Gymnasium Nordenham της Γερμανίας.
Κατά την διάρκεια του προγράμματος μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία:
- Να επισκεφτούν το σχολείο φιλοξενίας, να ξεναγηθούν στους χώρους του, να γευματίσουν στο εστιατόριό του και να συγκρίνουν τη μαθητική τους ζωή με αυτή ενός άλλου σχολείου άλλου τόπου.
- Να σχηματίσουν μια εικόνα για την τοπική οικονομία του νησιού επισκεπτόμενοι μέρη σχετικά με τωρινές και παλαιότερες οικονομικές δραστηριότητες όπως: παλιό εργοστάσιο ζαχαροκάλαμου, μπανανοφυτείες, μουσείο σχετικό με το κυνήγι της φάλαινας.
- Να επισκεφτούν μέρη φυσικού κάλλους και πόλους έλξης τουρισμού όπως: παραθαλάσσιους οικισμούς, κήπους, βουνά, παρακολούθηση δελφινιών και να συγκρίνουν τις ομορφιές του τόπου με αυτές του δικού τους τόπου.
- Να φιλοξενηθούν στα σπίτια των Πορτογάλων μαθητών και να δουν έτσι την καθημερινότητα, τις οικογενειακές σχέσεις και τον τρόπο ζωής γενικότερα παιδιών της ηλικίας τους σε μια άλλη χώρα.
- Τέλος και άκρως σημαντικό, να συνεργαστούν και να επικοινωνήσουν σε μια κοινή για όλους γλώσσα (Αγγλικά) μέσα από παρουσιάσεις εργασιών, ομαδικές δραστηριότητες και εργαστήρια που έλαβαν χώρα στο σχολείο φιλοξενίας.
Ο απολογισμός του εκπαιδευτικού αυτού προγράμματος μόνο θετικός μπορεί να είναι. Το τέλος του γράφεται με την ευχή το σχολείο, και κάθε σχολείο, να συνεχίσει να παίρνει μέρος σε τέτοια προγράμματα δίνοντας έτσι τη δυνατότητα και την ευκαιρία σε όλο και περισσότερους μαθητές να απολαμβάνουν τέτοιες εμπειρίες.