ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Ρέθυμνο: Παρουσιάστηκε το βιβλίο του Γιάννη Κεφαλογιάννη για το μεγάλο έργο του νέου ΒΟΑΚ

0

Πρόκειται για μια έκδοση που περιλαμβάνει δεδομένα και στοιχεία για την πορεία υλοποίησης του έργου που συγκεντρώθηκαν από την κοινοβουλευτική και θεσμική αλληλεπίδραση του κ. Κεφαλογιάννη για το συγκεκριμένο κρίσιμο ζήτημα από το 2012 μέχρι σήμερα. Στόχος της έκδοσης είναι να παρουσιαστεί η πορεία του έργου στο χρόνο, να αναπτυχθούν τα προβλήματα που ανέκυψαν κατά το σχεδιασμό και κυρίως να αναδειχθεί η αρχιτεκτονική, τα οικονομικά δεδομένα και το αποτύπωμα  του έργου σε επίπεδο οδικής ασφάλειας αλλά και στην ευρύτερη αναπτυξιακή προσπάθεια της Κρήτης.

Την εκδήλωση προλόγισαν ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ρεθύμνου κ. Γιώργος Γιακουμάκης καθώς και ο Αντιπεριφερειάρχης Κρήτης κ. Νίκος Ξυλούρης.

Τα θέματα του ΒΟΑΚ παρουσίασαν ο υποψήφιος Βουλευτής κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, η Αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου κ. Μαρία Λιονή και ο Πρόεδρος του Ο.Α.Κ. κ. Θοδωρής Νίνος. Συμμετείχε επίσης ο Διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του Ο.Α.Κ. κ. Γιώργος Αγαπάκης.   

Παρευρέθηκαν οι Δήμαρχοι Μυλοποτάμου κ. Δημήτρης Κόκκινος, Αγ. Βασιλείου κ. Γιάννης Ταταράκης, Ανωγείων κ. Σωκράτης Κεφαλογιάννης, Περιφερειακοί και Δημοτικοί Σύμβουλοι, εκπρόσωποι φορέων και πλήθος κόσμου.

Ο ΝΕΟΣ ΒΟΑΚ ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ

Για ένα έργο που δεν αποτελεί εξαγγελία αλλά βρίσκεται σε φάση υλοποίησης έκανε λόγο ο Γιάννης Κεφαλογιάννης, λέγοντας μεταξύ άλλων, ότι "

Έγινε προσπάθεια να σχεδιάσουμε, και κυρίως παραδώσουμε ένα σύγχρονο από κάθε άποψη έργο. Κερδίσαμε το στοίχημα και με δεδομένο ότι διανύουμε την πρώτη προεκλογική περίοδο που ο ΒΟΑΚ δεν αποτελεί ζητούμενο αλλά έργο προς υλοποίηση είμαστε σήμερα εδώ και σας  ζητάμε και πάλι να στηριχθεί  στην πράξη ο σχεδιασμός που θα αλλάξει ριζικά την Κρήτη τοποθετώντας την στο επίκεντρο της εθνικής αναπτυξιακής μας προσπάθειας.

Εντάξαμε το μεγαλύτερο μέρος των αλλαγών που προέκυψαν από το θεσμικό διάλογο. Θα σταθώ και εγώ με τη σειρά μου στον Περιφερειακό δρόμο, στο ανατολικό μέτωπο του Ρεθύμνου αλλά και στη σύνδεση του ΒΟΑΚ με το αεροδρόμιο Χανίων".

Η Αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου κ. Μαρία Λιονή αφού ανέλυσε τα τεχνικά στοιχεία του νέου ΒΟΑΚ, δήλωσε, ότι "Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο, το οποίο περίμενε πάρα πολλές δεκαετίες, το οποίο περίμεναν πολλές γενιές στην Κρήτη, φαίνεται πως ξεκινάει μιας και έχουν εξευρεθεί οι πόροι αλλά έχουμε και προσφορές για το μεγάλο κομμάτι που αφορά εμάς στο Ρέθυμνο και είναι το τμήμα από τα Χανιά ως την Χερσόνησο. Οπότε ένα μεγάλο όνειρο των κρητικών και των επισκεπτών μας, γίνεται πραγματικότητα και σε αυτό θα είναι αρωγός η Περιφέρεια Κρήτης. Η εμπλοκή μας όλο αυτό το προπαρασκευαστικό του έργου διάστημα ήταν προς την θετική κατεύθυνση. Θελήσαμε και βοηθήσαμε για να προχωρήσει το έργο αυτό. Από εμάς πέρασαν δύο φορές οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων σε ό,τι αφορά την χάραξη του δρόμου αλλά και τις τρεις παρακάμψεις των τριών μεγάλων πόλεων. Εμείς κάναμε διαβούλευση με όλους τους δήμους και πάρα πολλούς φορείς, με πάρα πολλές ομάδες ανθρώπων αλλά και με άτομα που έχουν πάρα πολλές ενστάσεις και εξακολουθούν να έχουν".

Η ίδια συνέχισε λέγοντας, ότι "Σαν Ρέθυμνο θα θέλαμε οι παρατηρήσεις που έκανε η Επιτροπή Περιβάλλοντος και το Περιφερειακό Συμβούλιο να είχαν γίνει σε μεγαλύτερο βαθμό δεκτές από το αρμόδιο υπουργείο σε ό,τι αφορά την χάραξη, όμως, εκείνο που προέχει τώρα είναι να ξεκινήσει αυτό το μεγάλο έργο επιτέλους. Επίσης εκείνο που μας χαροποιεί σαν Ρέθυμνο είδαμε ότι γίνεται πραγματικότητα το αίτημα μας να χρηματοδοτηθεί παράλληλα με τις παρακάμψεις των πόλεων η μελέτη του περιφερειακού δρόμου της πόλης του Ρεθύμνου, κάτι που και εμείς σαν Περιφέρεια Κρήτης το ζητούσαμε μετ’ επιτάσεως όπως και ο Δήμος Ρεθύμνου. Αυτός ο δρόμος θα δώσει στην πόλη την δυνατότητα να αναπνεύσει κυκλοφοριακά αλλά λύνει και ένα σοβαρό ζήτημα πολιτικής προστασίας για την πόλη, καθώς δίνονται διέξοδοι σε περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών, που ενδεχομένως θα απαιτεί εκκένωση από τον πληθυσμό".

Τέλος η κ. Λιονή έκανε εκτενή αναφορά στο ζήτημα των τροχαίων ατυχημάτων που συμβαίνουν στην Κρήτη και προκαλούν διεθνώς κακή εικόνα για το νησί και αναφέρθηκε στην ουσία του έργου, που είναι η κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου ευρωπαϊκών προδιαγραφών, ο οποίος όταν θα λειτουργήσει θα διαμορφώσει ασφαλές οδικό περιβάλλον για τους κατοίκους αλλά και για τους επισκέπτες της Κρήτης.

Από την πλευρά του ο Πρόεδρος του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης κ. Θοδωρής Νίνος, επισήμανε, ότι "

Όταν λοιπόν μέσα σε τρία χρόνια η ισχυρή πολιτική βούληση για υλοποίηση του ΒΟΑΚ σε συνδυασμό με  τη θεσμική συνεργασία ένα τόσο μεγάλο έργο πήρε περιβαλλοντικούς όρους ακριβώς επειδή συνεργαστήκαμε όλοι οι φορείς, σκεφτείτε τι τεράστια δυναμική και αποτελεσματικότητα μπορούμε να πετύχουμε αλλάζοντας ριζικά την Κρήτη σε όλα τα επίπεδα προς την κατεύθυνση της αειφορίας και της βιώσιμης ανάπτυξης. Αν πετύχουμε ευρύτερες κοινωνικές, αυτοδιοικητικές και πολιτικές συναινέσεις, η Κρήτη θα έχει μια πολύ πιο αισιόδοξη προοπτική. Είναι στο χέρι μας να παλέψουμε για αυτόν τον στόχο και να μεταφέρουμε παντού το μήνυμα της επιτακτικής ανάγκης για συνεργασία".

 

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ  ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ Κ. ΘΟΔΩΡΗ ΝΙΝΟΥ

Πολλές διαδρομές είναι ανηφορικές, ενώ άλλες είναι σαν μια ευθεία ενός αυτοκινητόδρομού όπως ο νέος ΒΟΑΚ που φιλοδοξούμε σε λίγα χρονιά να εξυπηρετεί  τις μετακινήσεις των κρητικών και των επισκεπτών μας με ασφάλεια.

Η συνεργασία μου με τον Γιάννη Κεφαλογιάννη έχει ακριβώς αυτή την υπόσταση:

Είναι μια ουσιαστική σχέση θεσμικής αλληλεπίδρασης και αλληλοσεβασμού με κοινή στόχευση στην υλοποίηση έργων υποδομών που ξεπερνούν τα όρια του Ρεθύμνου όπως ο ΒΟΑΚ και η διαχείριση των υδάτινων πόρων της Κρήτης αλλά και έργων ιδιαίτερης σημασίας για το Ρέθυμνο όπως είναι ο περιφερειακός δρόμος της πόλης, το υπόγειο parking, η εγκατάσταση επεξεργασίας νερού κα.

 Αυτός υπήρξε και ο πρώτος λόγος που δέχτηκα με χαρά το κάλεσμα του φίλου Γιάννη να γίνω κοινωνός του βιβλίου του.

Ενός βιβλίου που μόλις το διαβάσετε θα αντιληφθείτε τη λογική του. Μεταφέρει την πραγματικά «ανηφορική» πορεία της εξέλιξης του ΒΟΑΚ χωρίς να κρύβει τα λάθη και τα πισωγυρίσματα σε σχέση με την πορεία ωρίμανσης του έργου. Προσπαθεί να αποτυπώσει το χθες ενός δρόμου που ξεκίνησε την πορεία του στα τέλη του 1960, να περιγράψει την υφισταμένη κατάσταση του δικτύου, να αναπτύξει το στρατηγικό σχεδιασμό εξέλιξης ενός οράματος σε ένα υπερώριμο έργο και να περιγράψει τα οικονομικά και τεχνικά χαρακτηριστικά του.

 Φυσικά και δεν λείπει η πολιτική διάσταση και η οπτική του Γιάννη Κεφαλογιάννη.

Μια οπτική που διαμορφώθηκε στην πρώτη φάση από την κοινοβουλευτική του πορεία ,ειδικά την περίοδο 2014-2016 που προσπαθούσε σταθερά και εν τέλη πέτυχε για πρώτη φορά έναν  συντονισμό των ενεργειών μέσα από ένα ενιαίο θεσμικό μέτωπο για την παρακολούθηση των εξελίξεων, προκειμένου να ολοκληρωθούν άμεσα οι απαιτούμενες διαδικασίες που θα μετατρέψουν το ΒΟΑΚ σε ένα σύγχρονο, ασφαλές και ποιοτικό οδικό δίκτυο.

Με αφετηρία αυτή την οπτική και τη σταθερή συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης και τον ΟΑΚ ξεκίνησε από το 2019 ως μέρος της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών τη συστηματική προσπάθεια να μετατρέψει το ΒΟΑΚ από μια διεκδίκηση ,της προηγούμενης περιόδου ,σε ένα έργο προς υλοποίηση.

Πάντα με την καθοδήγηση και την σταθερή στήριξη του κρητικού Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Αγαπητοί φίλοι,

Ο δεύτερος λόγος που δέχτηκα είναι γιατί το βιβλίο που κρατάτε στα χέρια σας θέλει  να μεταφέρει το  μήνυμα της θεσμικής συνεργασίας.

 Αυτό  εκπροσωπούν στο έπακρο και οι δυο ομιλητές που είναι σήμερα μαζί μας.

Η Αντιπεριφεριάρχης Ρεθύμνου κ Μαίρη Λιονή είναι για όλους εμάς τους νεότερους αυτοδιοικητικούς πρόσωπο αναφοράς σε θέματα θεσμικής συνεργασίας, με προσήλωση στην διαφάνεια , στην σύνθεση και στην συλλογική διεκδίκηση . Είναι διπλά σε κάθε ευκαιρία, σε κάθε διεκδίκηση για το Ρέθυμνο προτάσσοντας πάντα  το εμείς.

Ο Γιώργος Αγαπάκης είναι ένας από τους αξιότερους εκπροσώπους του τεχνικού κόσμου της Κρήτης και ο άνθρωπος που ξέρει το ΒΟΑΚ όσο κανείς. Είναι η «καρδιά» της ΔΣΕ του ΟΑΚ, ένας ακούραστος μηχανικός που αυτό το έργο αποτελεί τη μεγαλύτερη παρακαταθήκη μιας ολόκληρης και ιδιαίτερα ξεχωριστής και παραγωγικής καριέρας.

Όταν λοιπόν μέσα σε τρία χρόνια η ισχυρή πολιτική βούληση για υλοποίηση του ΒΟΑΚ σε συνδυασμό με  τη θεσμική συνεργασία ένα τόσο μεγάλο έργο πήρε περιβαλλοντικούς όρους ακριβώς επειδή συνεργαστήκαμε όλοι οι φορείς, σκεφτείτε τι τεράστια δυναμική και αποτελεσματικότητα μπορούμε να πετύχουμε αλλάζοντας ριζικά την Κρήτη σε όλα τα επίπεδα προς την κατεύθυνση της αειφορίας και της βιώσιμης ανάπτυξης.

Αν πετύχουμε ευρύτερες κοινωνικές, αυτοδιοικητικές και πολιτικές συναινέσεις, η Κρήτη θα έχει μια πολύ πιο αισιόδοξη προοπτική. Είναι στο χέρι μας να παλέψουμε για αυτόν τον στόχο και να μεταφέρουμε παντού το μήνυμα της επιτακτικής ανάγκης για συνεργασία.

Αυτό έκανε με την πολιτική δράση του και κάνει και τώρα με το συγκεκριμένο βιβλίο ο Γιάννης Κεφαλογιάννης με τον καλύτερο τρόπο.

Του εύχομαι ολόψυχα κάθε επιτυχία και αφού παρακολουθήσουμε ένα σύντομο βίντεο δίνω το λόγο δίνω το λόγο στους άξιους ομιλητές μας.

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑΝΝΗ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ

Αγαπητοί εκπρόσωποι αρχών και φορέων,

Φίλες και φίλοι,

Θέλω αρχικά να σας ευχαριστήσω για την ουσιαστική τιμή που μου κάνετε με τη σημερινή σας παρουσία. Παράλληλα, οφείλω να ευχαριστώ τους δυο εξαιρετικούς ομιλητές και φίλους, τη Μαίρη και το Γιώργο, που πραγματικά με συγκίνησαν με τις παρεμβάσεις τους, αλλά κυρίως βλέποντας στο πρόσωπο τους δυο ανθρώπους που μοιραστήκαμε κοινές αγωνίες, κοινές προσπάθειες και κυρίως κοινές μάχες για τον ΒΟΑΚ.

Με δεδομένο ότι καλύφθηκα πλήρως από τις παρεμβάσεις που προηγήθηκαν θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος προχωρώντας σε μια αφήγηση «in media res» κατά την τακτική του Ομήρου με στόχο να αναδειχθεί το πιο συμπυκνωμένο σε κρισιμότητα σκέλος της πρωτοβουλίας για την έκδοση που παρουσιάστηκε σήμερα.

Ένα τόσο σπουδαίο έργο όπως ο ΒΟΑΚ, θα ανέμενε κανείς ότι, κατά τις προηγούμενες δεκαετίες, θα είχε τεθεί σε απόλυτη προτεραιότητα και θα είχε αντιμετωπισθεί με την ανάλογη σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Δυστυχώς, όμως στην πράξη έγινε ακριβώς το αντίθετο με αποτέλεσμα η Κρήτη να είναι η μοναδική Περιφέρεια της χώρας χωρίς σύγχρονο αυτοκινητόδρομο.

Επισημαίνω ότι όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων δεκαετιών ήταν σύμφωνες με την κατασκευή του έργου. Χωρίς όμως αυτό να αποτυπώνεται σε χρηματοδότηση η μελετητική προεργασία. Για να μπει σε τροχιά το έργο αυτό χρειαζόταν ισχυρή πολιτική βούληση, σταθερή οικονομία με αναπτυξιακές προοπτικές και συνεργασία όλων των φορέων.

Με γνώμονα το γεγονός ότι για μένα προσωπικά η οραματική διεκδίκηση του ΒΟΑΚ αποτέλεσε ήδη από το 2012 μια μάχη για το αύριο του Ρέθυμνου, για την άρση της απομόνωσης του και την αναπτυξιακή του αντεπίθεση,  βρισκόμαστε σήμερα εδώ προκείμενου, κοιτάζοντας στα μάτια τους θεσμικούς φορείς του τόπου αλλά και τους συμπολίτες μας να ενώσουμε τις δυνάμεις μας έτσι ώστε να είμαστε σε θέση το 2029 να παραδώσουμε στις επόμενες γενιές της Κρήτης έναν πραγματικά σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο.

Ο συγγραφέας Χρήστος Χωμενίδης αναφέρει ότι  το τραγικό στοιχείο της πολιτικής, είναι ότι χτίζεις σε κινούμενη άμμο, λέγοντας χαρακτηριστικά πως  «ο,τι και να υψώσεις, ό,τι και να κατορθώσεις, μπορεί ο διάδοχος σου -ή και ένα φύσημα απλώς του αέρα- εν ριπή οφθαλμού να το αφανίσει».

Και ποιος είναι ο μονός τρόπος να το αποτρέψεις αυτό;

Η δημιουργία ενός ισχυρού θεσμικού μετώπου! Αυτό ζήτησα να κάνουμε για πρώτη φορά όλοι οι φορείς της Κρήτης το 2014 για το ΒΟΑΚ κάτι που επετεύχθη με την προσωπική συμβολή του Περιφερειάρχη Κρήτης κ. Σταύρου Αρναουτάκη και που δυστυχώς υπήρξε προσπάθεια να ανακοπεί από τα πισωγυρίσματα της περιόδου που ακολούθησε. Η απόσταση όμως από τα γεγονότα μας κάνει όλους σοφότερους και πιο ψύχραιμους.

Ακριβώς για αυτό το 2019 που ξεκινήσαμε την προσπάθεια για το ΒΟΑΚ επιλέξαμε σταθερά την προσέγγιση της συστηματικής προεργασίας κάθε σκέλους ωρίμανσης του έργου μακριά από βαρύγδουπες δηλώσεις και εξαγγελίες.

Ως πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, μετά από δυο χρόνια συστηματικής εργασίας σε σχέση με το Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης,  νιώσαμε περηφάνια  που μπορέσαμε  να παρουσιάσουμε στους Κρητικούς ένα ολιστικό και οριοθετημένο βηματισμό για την ολοκλήρωση του μεγαλύτερου οδικού έργου που έγινε ποτέ στο νησί μας. Ακολούθως μέσα σε τέσσερα μόλις χρόνια ωριμάσαμε όλα τα απαραίτητα βήματα, και καταθέσαμε προς έγκριση το σύνολο των απαραίτητων μελετών, προχωρήσαμε στην ολοκλήρωση των απαραίτητών περιβαλλοντικών εγκρίσεων και έχουμε αναπτύξει  το συνόλου των διαδικασιών για την ωρίμανση των  δημοπρατήσεων για ένα έργο που θα αλλάξει τις ζωές μας, διασφαλίζοντας ταχύτερες, ποιοτικότερες και κυρίως ασφαλέστερες μετακινήσεις από τη μια άκρη της Κρήτης έως την άλλη.

Με δεδομένη τη σημασία και το μέγεθος του έργου, είναι ξεκάθαρο ότι όταν ξεκινήσαμε αυτή την προσπάθεια δεν ήταν καθόλου αυτονόητο ότι σήμερα θα είχαμε διασφαλίσει σαφές και ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα, πλήρη χρηματοδότηση μελετημένη χάραξη με βάση τα διεθνή πρότυπα και ολοκλήρωση όλων των κρίσιμων προ της κατασκευής φάσεων. 

Έτσι, αντίθετα με τις διαχρονικές εξαγγελίες για το συγκεκριμένο έργο,  η μόνη υπόσχεση μας ήταν η σκληρή δουλειά. Αποφύγαμε κάθε προσπάθεια προβολής των ενεργειών που αναπτυχθήκαν και τέσσερα χρονιά μετά βλέπουμε αυτή η σκληρή δουλεία να μετουσιώνεται σε πράξη. Ακριβώς για αυτό το λόγο ο ΒΟΑΚ είναι για πρώτη φορά ένα έργο σε τροχιά υλοποίησης με οριοθετημένο περιεχόμενο. Οφείλω να ευχαριστήσω δημόσια τον Πρωθυπουργό Κυριακό Μητσοτάκη τόσο για την ήδη από την προεκλογική περίοδο στοχοθέτηση που έθεσε τον ΒΟΑΚ για πρώτη φορά στην κορυφή της εθνικής ατζέντας σε επίπεδο υποδομών, όσο και για τη συνεχή παρακολούθηση και υποβοήθηση που παρείχε σε κάθε πτυχή του σχεδιασμού.

Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης θα ενώνει το νησί από την Κίσσαμο ως τη Σητεία. Είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο που χρηματοδοτεί  η Ευρωπαϊκή Ένωση τα επόμενα χρόνια.

Το έργο εντάσσεται στο εκτεταμένο δίκτυο του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών Πρόκειται για το τελευταίο και πλέον δύσκολο μεγάλου μήκους αυτοκινητόδρομο, που θα κατασκευαστεί στην Ελλάδα. Ένα έργο που θα διευκολύνει τις μετακινήσεις των κατοίκων της Κρήτης, θα μειώσει το κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων και θα συμβάλλει στην περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη. Αλλά κυρίως θα αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια.

Είναι δεδομένο ότι ο υφιστάμενος ΒΟΑΚ είχε ήδη  ξεπεράσει  προ  πολλού  την  λειτουργική  του  δυνατότητα,  ενώ  οι  ανάγκες των  μετακινήσεων  και  των  μεταφορών  στην  Βόρεια  Κρήτη  συνεχώς  αυξάνονταν.

«Ο εκσυγχρονισμός του κύριου σε χρήση οδικού άξονα της Κρήτης αποτελεί ένα διαχρονικό αίτημα των φορέων του νησιού και ταυτόχρονα βασική εξαγγελία όλων των κυβερνήσεων. Παρά  τις αλλεπάλληλες προσπάθειες,  τις  διαχρονικές εξαγγελίες και υποσχέσεις,  η Κρήτη ανήκει στις  ελάχιστες  περιφέρειες  της  χώρας  που  δεν  έχει  υλοποιηθεί  μια  ολοκληρωμένη  παρέμβαση βελτίωσης του κύριου σε χρήση οδικού άξονα. Έτσι, μια περιοχή που κάθε χρόνο αυξάνει τις αναπτυξιακές της προοπτικές έχει ένα οδικό δίκτυο το οποίο στην καλύτερη περίπτωση  παραπέμπει στη δεκαετία του 1970. Ο ΒΟΑΚ αποτελεί το οδικό δίκτυο με το μεγαλύτερο μ.ό. σε αριθμό ατυχημάτων σε όλη την Ευρώπη. Με βάση τα παραπάνω, αποτελεί χρέος της Πολιτείας και ύψιστη πολιτική προτεραιότητα  να  συμβάλουμε  στη  διενέργεια  όλων  των  απαιτούμενων  πρωτοβουλιών  που  θα δρομολογήσουν  μια  ρεαλιστική  και  ολοκληρωμένη  λύση  για  τον  Βόρειο  Οδικό  Άξονα  Κρήτης».

Αυτή ήταν η πρώτη μου δημόσια τοποθέτηση για το ΒΟΑΚ το 2012. Με βάση αυτή την πεποίθηση πετύχαμε μέσα σε ελάχιστο διάστημα όσα δεν είχαν γίνει για χρόνια. Αφήσαμε πίσω τις αστειότητες του κυρίου Βαρουφάκη που μας έλεγε ότι δε θέλει αυτοκινητόδρομο στην Κρήτη, αφήσαμε πίσω τα μπρος - πίσω με τη μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού, το «ανάθεμα» στα ΣΔΙΤ και τις εξαγγελίες χωρίς αντίκρισμα και προχωρήσαμε.

Έγινε προσπάθεια να σχεδιάσουμε, και κυρίως παραδώσουμε ένα σύγχρονο από κάθε άποψη έργο. Κερδίσαμε το στοίχημα και με δεδομένο ότι διανύουμε την πρώτη προεκλογική περίοδο που ο ΒΟΑΚ δεν αποτελεί ζητούμενο αλλά έργο προς υλοποίηση είμαστε σήμερα εδώ και σας  ζητάμε και πάλι να στηριχθεί  στην πράξη ο σχεδιασμός που θα αλλάξει ριζικά την Κρήτη τοποθετώντας την στο επίκεντρο της εθνικής αναπτυξιακής μας προσπάθειας.

Εντάξαμε το μεγαλύτερο μέρος των αλλαγών που προέκυψαν από το θεσμικό διάλογο. Θα σταθώ και εγώ με τη σειρά μου στον Περιφερειακό δρόμο, στο ανατολικό μέτωπο του Ρεθύμνου αλλά και στη σύνδεση του ΒΟΑΚ με το αεροδρόμιο Χανίων.  

Υπάρχει όμως ακόμα δρόμος. Υπάρχουν περιθώρια βελτιώσεων κατά το επόμενο τελικό στάδιο του έργου. Και υπάρχει η βούληση με την συμβολή όλων να το βελτιώσουμε και να το παραδώσουμε ακόμα καλύτερο.  Αυτό όμως μπορούμε να το κάνουμε μόνο όλοι μαζί μέσα από την συνεργασία. Γιατί όπως ακριβώς ο ΒΟΑΚ θα ενώνει από το 2029 την Κρήτη με ασφάλεια, έτσι ακριβώς θα πρέπει και εμείς να προχωρήσουμε ενωμένοι για το μεγάλο αυτό έργο αλλά και για αυτά που θα ακολουθήσουν.

 Άλλωστε, όπως έλεγε και ο Γιώργος Σουφλιάς «κανένα κόμμα και κανένας πολιτικός δεν δικαιούται να έχει ιδιοκτησιακή αντίληψη των έργων».

Και επιτρέψτε μου μια τελική επισήμανση. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να επενδύσουμε ακόμα περισσότερο στην οδική ασφάλεια. Η οδική ασφάλεια είναι αποτέλεσμα της ανάληψης κοινής ευθύνης όλων των εμπλεκομένων μερών σε ένα οδικό σύστημα και όχι μόνο του χρήστη αυτού του συστήματος. Κατ’ επέκταση, όλα τα εμπλεκόμενα μέρη ενός οδικού συστήματος πρέπει να συνεργαστούν και να εξετάσουν τι είδους τροχαία ατυχήματα συμβαίνουν, είναι πιθανόν να συμβούν στο μέλλον και με ποια μέτρα μπορούν αυτά να προληφθούν. Η επένδυση στην οδική ασφάλεια είναι επένδυση στην ανθρώπινη ζωή και ακριβώς για αυτό πρέπει να ενταθεί η προσπάθεια που ξεκινήσαμε το 2019-2021.

Σας ευχαριστώ και πάλι από καρδίας για τη σημερινή σας παρουσία".

  

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ