ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Ερώτηση στη Βουλή κατέθεσε ο βουλευτής Επικρατείας - Τομεάρχης Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Αποστολάκη για τα προβλήματα και τις ελλείψεις στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση του Νομού Ρεθύμνου

0

 Ερώτηση κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής Επικρατείας – Τομεάρχης Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Αποστολάκης για το σοβαρό θέμα των προβλημάτων και των ελλείψεων που παρατηρούνται στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση του Νομού Ρεθύμνου. Λίγες μόλις μέρες πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, εκπαιδευτικοί και γονείς έχουν ήδη προχωρήσει σε διαμαρτυρίες για τα ουσιαστικά προβλήματα που καταγράφονται σε πολλά σχολεία του Νομού και που λειτουργούν πολλές φορές ως τροχοπέδη στο δικαίωμα των παιδιών για πρόσβαση στην δημόσια, δωρεάν παιδεία αλλά και ως εμπόδιο στο δύσκολο έργο των εκπαιδευτικών που καλούνται να μεταβαίνουν από το ένα σχολείο στο άλλο για να καλύψουν τα υπάρχοντα κενά. Για τους λόγους αυτούς ο κ. Αποστολάκης καλεί τον κ. Υπουργό να απαντήσει σε μια σειρά από ερωτήματα και να στρέψει το βλέμμα του και στα σχολεία του Νομού Ρεθύμνου για να δώσει άμεσα λύσεις καθώς βρισκόμαστε ήδη μια ανάσα από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό

Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

Θέμα: Σοβαρά προβλήματα και ελλείψεις στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση του Νομού Ρεθύμνου

Λίγες μόλις μέρες πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, η σχολική και εκπαιδευτική κοινότητα του Νομού Ρεθύμνου βρίσκεται, για άλλη μια φορά, σε αναταραχή λόγω των προβλημάτων και των ελλείψεων που αντιμετωπίζουν πολλά σχολεία του Νομού. Ενώ τα προβλήματα είναι γνωστά, δεν έχει ληφθεί μέριμνα για να επιλυθούν εγκαίρως, ούτως ώστε να ξεκινήσει η σχολική χρονιά με κανονικούς ρυθμούς. Σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και οι Σύλλογοι Γονέων προχωρούν σε εκδηλώσεις διαμαρτυρίας , αντιτιθέμενοι στην κυβερνητική πολιτική που οδηγεί σε συστηματική διάλυση την δημόσια παιδεία.

Η πρόσφατη εγκύκλιος του Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας έχει προκαλέσει εύλογες αντιδράσεις, καθώς στόχος είναι η «εξοικονόμηση» εκπαιδευτικού προσωπικού, στόχος που επιδιώκεται να επιτευχθεί μέσω της συγχώνευσης τμημάτων αλλά και μέσω μετακινήσεων μαθητών σε όμορες σχολικές μονάδες. Είναι προφανής η επιλογή της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας να επιλέξει τις λιγότερο κοστοβόρες λύσεις. Αντί να προσλάβει περισσότερους δασκάλους και καθηγητές και να δημιουργήσει περισσότερα τμήματα , η ηγεσία του Υπουργείου επιλέγει να μετακινεί από εδώ και από εκεί εκπαιδευτικό προσωπικό και μαθητές, χωρίς να λαμβάνει καθόλου υπόψη τις αρνητικότατες συνέπειες αυτών των μετακινήσεων.  Υπάρχει δε η εκτίμηση ότι στην περιφερειακή ενότητα Ρεθύμνου θα συγχωνευθούν επτά τμήματα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ανάμεσα σε αυτά είναι το 5ο και 11ο Δημοτικό Ρεθύμνου, τα Δημοτικά Σχολεία Σταυρωμένου, Αγκουσελιανών και Ανωγείων. Οι κυβερνητικές αυτές επιλογές για συγχωνεύσεις σχολείων θίγουν κατάφορα το δικαίωμα του κάθε παιδιού να φοιτά σε σχολείο που βρίσκεται στην κοινότητα ή στην γειτονιά του και επενεργούν αρνητικά στον οικογενειακό προγραμματισμό δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στην καθημερινότητα γονιών και παιδιών, που επιβαρύνονται με επιπλέον μετακινήσεις. Μάλιστα ,σε κάποιες περιπτώσεις, τα παιδιά αναγκάζονται να διανύσουν πολλά χιλιόμετρα σε ένα επικίνδυνο οδικό δίκτυο, όπως είναι αυτό της ενδοχώρας του Νομού Ρεθύμνου και το ίδιο ισχύει για τους εκπαιδευτικούς που αναγκάζονται να μεταβαίνουν από το ένα σχολείο στο άλλο για να καλύψουν κενά.

Έτερο χαρακτηριστικό παράδειγμα της αδιαφορίας για το δικαίωμα στην δημόσια, δωρεάν παιδεία είναι το πρόσφατο και σοβαρό πρόβλημα στέγασης που αντιμετωπίζει το 4ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνου, για το οποίο υπήρξε αδυναμία του Δήμου να βρει λύση και αποφασίστηκε η συστέγασή του στον χώρο του 5ου Δημοτικού Σχολείου, το οποίο φυσικά δεν διαθέτει τις κατάλληλες υποδομές για να υποδεχθεί παιδιά προσχολικής ηλικίας.

Το αιτήματα  των εκπαιδευτικών και των γονέων είναι πολλά και εύλογα, καθώς κάθε χρόνο η σχολική χρονιά ξεκινάει με τεράστια κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό, με αναγκαστικές μετακινήσεις μαθητών αλλά και με σοβαρές ελλείψεις σε υλικοτεχνικές υποδομές και προβλήματα σε επίπεδο καθαριότητας. Η δημιουργία δε τμημάτων 25 και 28 μαθητών είναι άκρως αντιπαιδαγωγική και αντιπαραγωγική και η υποχρηματοδότηση των σχολικών μονάδων έχει γίνει πλέον πάγια τακτική, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να καλυφθούν βασικές ανάγκες της σχολικής κοινότητας.

Επειδή κάθε παιδί έχει δικαίωμα πρόσβασης στη δημόσια και δωρεάν παιδεία.

Επειδή οι εκπαιδευτικοί έχουν δικαίωμα να επιτελούν το εκπαιδευτικό τους έργο με αξιοπρέπεια.

Επειδή η χώρα αντιμετωπίζει σοβαρό δημογραφικό πρόβλημα, το οποίο οξύνεται με τις εν λόγω κυβερνητικές επιλογές που επενεργούν αρνητικά στον οικογενειακό προγραμματισμό.

Επειδή κάθε χρόνο μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς του Νομού Ρεθύμνου βρίσκονται αντιμέτωποι με τα ίδια και περισσότερα προβλήματα.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1)Ποια είναι ακριβώς τα κενά σε διδακτικό προσωπικό στον Νομό Ρεθύμνου; Πότε και πώς προτίθεστε να τα καλύψετε;

2)Πόσες και ποιες συγχωνεύσεις σχολείων προτίθεστε να κάνετε στον Νομό Ρεθύμνου και ποιοι είναι οι λόγοι που οδηγούν σε αυτές;

3)Ποιος είναι ο ανώτατος επιτρεπόμενος αριθμός μαθητών ανά τμήμα στην Δευτεροβάθμια και Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και τι σκοπεύετε να πράξετε στα σχολεία του Νομού που οι εγκαταστάσεις δεν επιτρέπουν την ύπαρξη τόσων μαθητών ανά αίθουσα;

4)Έχουν εξοπλιστεί οι σχολικές μονάδες του Νομού Ρεθύμνου με διαδραστικούς πίνακες, όπως είχατε εξαγγείλει πέρυσι για όλα τα σχολεία της χώρας;

Ο ερωτών Βουλευτής

Αποστολάκης Ευάγγελος

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ