Δυστυχώς προχθές για ακόμα μια φορά γίναμε θεατές σε ένα συγκλονιστικό τροχαίο επί της οδού Κουρμούλη ,ένα νέος άνθρωπος ,έχασε την ζωή του, με πολύ φρικτό τρόπο ,όταν η μοτοσυκλέτα του συγκρούστηκε με γερανό φορτηγό . Δεν εξετάζω ούτε είμαι αρμόδιος ποιος ευθύνεται ή αν είχε καταναλώσει αλκοόλ κάτι άλλο .Θέλω να εστιάσω την προσοχή σε όλους και να πω ότι , ΠΟΤΕ ΑΛΚΟΟΛ ΚΑΙ ΟΔΗΓΗΣΗ δεν συνυπάρχουν .Με την πρώτη εικόνα έχουμε ένα τροχαίο με την απώλεια ενός ανθρώπου .Θα δούμε στην συνέχεια υπό ποιες συνθήκες και προϋποθέσεις έγινε και τι συνθήκες επικρατούν στην εκάστοτε περιοχή .Οι δρόμοι γενικώς στο Ρέθυμνο είναι σε απαράδεκτη κατάσταση με λακούβες και κακοτεχνίες και σαν να μην έφτανε αυτό , τους έχουν στενέψει και πάρα πολύ ,για να κάνουν μεγάλα πεζοδρόμια και ποδηλατοδρόμους, κάτι το οποίο είναι όμορφο και μου αρέσει και εμένα προσωπικά .Δεν είναι όμως τι μας αρέσει, αλλά να τηρεί και τους κανόνες ασφαλείας, αλλά να πλησιάζει κάπως και την κουλτούρα των πολιτών .Μετά από προσωπική μου επίσκεψη στην συγκεκριμένη περιοχή που σημειώθηκε το λυπηρό αυτό δυστύχημα ,διαπίστωσα ότι οι δρόμοι είναι διαστάσεων επτά μέτρων περίπου και στις άκρες τους έχουν πεζοδρόμια πλακόστρωτα υπερυψωμένα με σταθερά σιδερένια βαρέως τύπου κολωνάκια .Ανά διαστήματα υπάρχουν κατά μήκος του δρόμου θέσεις πάρκινκ , οριακών διαστάσεων ,που χρειάζεται πολλές μανούβρες και εμπειρία από τους οδηγούς για να σταθμεύσουν , εάν το άλλο αυτοκίνητο που έχει παρκάρει πριν από αυτούς, δεν έχει πάει ακριβώς στην θέση του . Η προσέλευση των φορτηγών και άλλων βαρέων οχημάτων είναι νόμιμη και επιτρέπεται κανονικά ,που υπόψη ότι το πλάτος αυτών των βαρέων οχημάτων είναι από 2,5 μέτρα ως και 3,5 μέτρα και ανάλογα το φορτίο που έχουν φορτώσει πάνω, αν προεξέχει από το αμάξωμα . Λαμβάνοντας υπόψη το μήκος των βαρέων αυτών οχημάτων ,που μπορεί να φτάσει τα 12 μέτρα και αν έχει ρυμουλκό τα 16,50 μέτρα ,ο οδηγός του θα πρέπει να κάνει άνοιγμα στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας για να μπει κανονικά στην στροφή .Και αν κάποιος δεν έχει παρκάρει και καλά στη στάθμευση του , που αυτό είναι και συνηθισμένο ,αμέσως γίνεται μποτιλιάρισμα . Στον δρόμο αυτό κινούνται βαρέα ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ που θα πρέπει άμεσα να επέμβουν .Χωρίς να θέλω να σας κουράσω το συμπέρασμα μου είναι ξεκάθαρο και οφθαλμοφανές το οποίο και λέει .Ο υπάρχων δρόμος με τα υπάρχοντα πεζοδρόμια είναι ανεπαρκές και ενδείκνυται για επιβατικά οχήματα και για μικρά φορτηγά εώς 3,5 τόνων. Σε κάθε άλλη περίπτωση τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια των διερχομένων πολιτών της εκάστοτε περιοχής. Επίσης όσον αφορά τα σιδερένια κολωνάκια είναι πολύ επικίνδυνα και θα πρέπει να απομακρυνθούν ή να αντικατασταθούν με εύκαμπτα πλαστικά .Έτσι όπως είναι σιδερένια και άκαμπτα μπορούν να προκαλέσουν τον τραυματισμό ή και τον θάνατο σε αναβάτη μοτοσικλέτας ή ποδηλάτου που για κάποιο λόγω θα χάσει την ισορροπία του ,αλλά και σε όποιον προσκρούσει πάνω. Έχω δεχτεί καταγγελία από συμπολίτη μας ηλικιωμένο άνθρωπο, ότι στην στάση λεωφορείου που κατέβηκαν με την σύζυγο του ,παραπάτησε και χτύπησε στο κολωνάκι με αποτέλεσμα να σπάσει το πόδι του .Είναι κρίμα να τραυματίζονται και να χάνονται άδικα ζωές από την απερισκεψία και τη προχειρότητα που αντιμετωπίζουν κάποιοι τοπικοί άρχοντες και αρμόδιοι φορείς την ασφάλεια των πολιτών της ζωής και της περιουσίας τους .Κλείνοντας θέλω να σας ενημερώσω ότι πυρετωδώς συνεχίζω τις επισκέψεις , στα χωριά του δήμου αλλά και εντός της πόλης ,παράλληλα με τα υπηρεσιακά μου καθήκοντα. Σύντομα θα σας παρουσιάσω ένα δείγμα της μελέτης μου αυτής η οποία θα έχει και εικόνα με ΝΤΡΟΟΥΝ .
Με τιμή Ηλίας .Σ. Παλιεράκης .
Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Ρεθύμνου με τον συνδυασμό της Ειρήνης Κουτσαλεδάκη. Επικεφαλής Πολιτικής Προστασίας του συνδυασμού.