ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΑΠΟΨΕΙΣ

«Κληρώνει» τον Μάιο?... για το νέο Αστυνομικό Μέγαρο

0

Με αφορμή το συνεχώς διογκούμενο κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη και την πρόσφατη δήλωση του δημάρχου στον ΤΕΑΜ FM 102 (01-05-2024) ότι:

α) τον Μάιο περιμένουν την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για να μάθουν για το ποια θα είναι η “τύχη” με το έργο του νέου Αστυνομικού Μεγάρου και

β) «Δεν έδωσε ποτέ το ΣτΕ αναστολή στην εξέλιξη του έργου. Έχουμε ανάδοχο, είναι όμως θέμα επιλογής»

θάθελα με τη σειρά μου, ως ένας από τους υπογράφοντες ρεθεμνιώτες την προσφυγή στο ΣτΕ, να πληροφορήσω και να επισημάνω:

  1. Είναι η 2η φορά (η 1η ήταν τον Δεκέμβριο 2023) που ανακοινώνεται η «κλήρωση» για το νέο Αστυνομικό Μέγαρο στο ΣτΕ, με μεγάλη πιθανότητα να επαναληφθεί νέο «τζακ ποτ» αναβολής.
  2. Όσον αφορά την ΜΗ έναρξη των εργασιών από τον ανάδοχο του έργου («θέμα επιλογής»), εξ ου και αχρείαστη αναστολή εργασιών από το ΣτΕ, μάλλον ο ανάδοχος κάτι «οσμίζεται» για την «τύχη» του έργου.

Επειδή αμφισβητούμε τη νομιμότητα της εκτέλεσης του έργου, νοιώθω την υποχρέωση να υπενθυμίσω επιγραμματικά τους λόγους της προσφυγής μας στο ΣτΕ.

  1. Με πρωτοβουλία του Δήμου Ρεθύμνης, η Υπηρεσία Δόμησής του προχώρησε στην τροποποίηση του σχεδίου Πόλεως με την έκδοση του Π.Δ. 138/Δ/2019 με μοναδικό κριτήριο τη δημιουργία οικοπέδου στον χώρο της Σχολής Χωροφυλακής για την έκδοση οικοδομικής άδειας για την  ανέγερση νέου Αστυνομικού Μεγάρου, αγνοώντας ότι η έκταση των 2.891,77 τ.μ., επί της οποίας το Ελληνικό Δημόσιο σκοπεύει να ανεγείρει το νέο Αστυνομικό Μέγαρο ΔΕΝ αποτελεί κατά το μεγαλύτερο μέρος της ιδιοκτησία του Ελληνικού Δημοσίου αλλά δημοτική έκταση, την οποία μέχρι ΣΗΜΕΡΑ ο Δήμος Ρεθύμνης ΔΕΝ έχει παραχωρήσει στο Ελληνικό Δημόσιο με κανένα νόμιμο τρόπο. Σημειωτέον ότι ΔΕΝ υπάρχει θετική τεχνική γνωμοδότηση για την ανέγερση του Αστυνομικού Μεγάρου στον συγκεκριμένο χώρο ούτε από τη Ν.Ε. του ΤΕΕ Δυτικής Κρήτης ούτε από τον σύλλογο Αρχιτεκτόνων Ρεθύμνου.
  2. Με βάση τοπογραφικό διάγραμμα του 1952, αυτή η ΜΗ παραχωρημένη δημοτική έκταση είναι χαρακτηρισμένη με το ΦΕΚ 330/Δ/1982 («Τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου του Δήμου Ρεθύμνου»), ως χώρος «κοινόχρηστου πρασίνου» και ΔΕΝ μπορεί να οικοδομηθεί εάν δεν αποδοθεί στον δημόσιο χώρο άλλος ισοδύναμος χώρος. Αυτή η «λεπτομέρεια» ΔΕΝ συμπεριελήφθη ούτε συνυπολογίσθηκε με αποκλειστική ευθύνη της επισπεύδουσας υπηρεσίας Δόμησης του Δήμου Ρεθύμνης κατά την έκδοση του Π.Δ. 138/Δ/2019, του οποίου ζητάμε την κατάργηση.

Υπάρχει αντιπρόταση? Βεβαίως! Η ενεργοποίηση της παλιάς κοινά αποδεκτής θέσης ανέγερσης του Αστυνομικού Μεγάρου μεταξύ Δήμου και Υπουργείου Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη.

Είναι η θέση ΠΑΠΟΥΡΑ στα Μισίρια Ρεθύμνης, υπέρ-ώριμης πολεοδομικά από το 2010...μετά την έκδοση των παρακάτω:

α) 7082/29.10.2010 Απόφαση του Γ. Γραμματέα της Περιφέρειας Κρήτης, με την οποία εγκρίθηκε η απαιτούμενη παρέκκλιση στην αύξηση του συντελεστή δόμησης του οικοπέδου στην ΠΑΠΟΥΡΑ Μισιρίων από 1,0 σε 1,4 ώστε να ικανοποιούνται οι απαιτήσεις του Υπουργείου για το κτιριολογικό  πρόγραμμα του Αστυνομικού Μεγάρου και

β) ΦΕΚ 626/ΤΑΑΠ/31.12.2010 Τροποποίηση της υπ΄ αριθμ 4986/15.7.09 απόφαση Νομάρχη Ρεθύμνου ως προς τη χρήση γης που προορίζεται για την ανέγερση του Αστυνομικού Μεγάρου και καθορίζεται η χρήση «Κοινωφελής Χώρος- Διοίκηση» αντί για «Κοινωφελής Χώρος» στο συγκεκριμένο Ο.Τ.

Υ.Γ.

Οι υπογράφοντες την προσφυγή αγωνιζόμαστε για τη νόμιμη και ορθή χωροταξική θέση του έργου, με βάση τις επιστημονικές επικρατούσες χωροταξικές απόψεις και διευκρινίζουμε ότι σε καμία περίπτωση δεν αντιστρατευόμαστε την ανάγκη δημιουργίας νέου Αστυνομικού Μεγάρου, το οποίο θα εγγυάται τη λειτουργία της Αστυνομικής Διεύθυνσης σε συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας.  

Πιστεύουμε ωστόσο, ότι η δημιουργία ενός τέτοιου έργου δεν θα πρέπει να αντιστρατεύεται την ποιότητα των συνθηκών διαβίωσης των κατοίκων αυτής της πόλης, την οποία η εκάστοτε δημοτική αρχή οφείλει να προασπίζει και να αναβαθμίζει.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ