ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΚΡΗΤΗ

Έργα στην παλιά εθνική οδό

0

 Εγκρίθηκαν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και ξεκινούν οι παρεμβάσεις στο πλαίσιο του πρώτου, εκτεταμένου “λίφτινγκ” επί της επικίνδυνης ΠΕΟ 90

Δρομολογήθηκε μετά από αναμονή πολλών ετών, πέρασε διαγωνιστικά από αρκετές... περιπέτειες και καθυστερήσεις με εργολαβικές “διαμάχες”, προδικαστικές προσφυγές και προσφυγές εν συνεχεία στο Συμβούλιο της Επικρατείας, αλλά να που ξεκινά να υλοποιείται η μεγάλη εργολαβία, αρχικού προϋπολογισμού 27 εκατομμυρίων ευρώ (τελικά συμβασιοποιήθηκε στα 13,2 εκατ. ευρώ με βάση την εργολαβική έκπτωση που προσέφερε η ανάδοχος εταιρεία), στην παλιά εθνική οδό της Κρήτης...

Πρόκειται για το πρώτο οργανωμένο, εκτεταμένο “λίφτινγκ” κατά μήκος της πεπαλαιωμένης, επικίνδυνης παλιάς εθνικής οδού της Κρήτης, ή όπως είναι ο επίσημος τίτλος της, της ΠΕΟ 90, που εκτείνεται από την Κίσσαμο Χανίων ως το Καλό Χωριό στο Λασίθι και σε αρκετά τμήματά της (εκείνα, δηλαδή, στα οποία δεν έχει αναβαθμιστεί από τον ΒΟΑΚ) μετρά έναν αιώνα ζωής!

Το έργο θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό, για να μην πούμε σωτήριο για την οδική ασφάλεια στην Κρήτη, καθώς η ΠΕΟ 90 έχει βαρύ ιστορικό θανάτων και βαριών τραυματισμών, που οφείλονται σε τροχαία ατυχήματα...

Είναι χαρακτηριστικό ότι η παλαιά εθνική οδός ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1911 και ολοκληρώθηκε το 1925, αν και σε ορισμένα τμήματά της έχει αναβαθμιστεί από τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).

Η ανάγκη λήψης μέτρων για τη βελτίωση του παρεχόμενου επιπέδου οδικής ασφάλειας στην πεπαλαιωμένη παλιά φαντάζει επιτακτική και σε αυτόν τον καμβά μόνο καλοδεχούμενη μπορεί να χαρακτηριστεί η υλοποίηση των πρώτων παρεμβάσεων, για τις οποίες εγκρίθηκαν ήδη μάλιστα οι σχετικές προσωρινές εργοταξιακές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις...

Τα σημεία των παρεμβάσεων

Οι παρεμβάσεις στο πλαίσιο του εκτεταμένου “λίφτινγκ” επί της παλιάς εθνικής οδού της Κρήτης θα γίνουν στα εξής τμήματα:

1. Άγ. Νικόλαος-Παχιά Άμμος, Π.Ε. Λασιθίου, 20,70 χλμ.

2. Μάλια-Νεάπολη, Π.Ε. Ηρακλείου-Π.Ε. Λασιθίου, 18,09 χλμ.

3. Τομπρούκ-Κακό Όρος, Π.Ε. Ηρακλείου, 2,67 χλμ.

4. Αρόλιθος-Ξεροπόταμος, Π.Ε. Ηρακλείου, 6,85 χλμ.

5. Κολυμπάρι-Κολένη, Π.Ε. Χανίων, 12,06 χλμ.

6. Περιβόλια Ρεθύμνου-Κόμβος Ανωγείων, Π.Ε. Ρεθύμνου-Π.Ε. Ηρακλείου, 61,63 χλμ.

Οι εργασίες είναι πλέον προ των πυλών, καθώς βγήκε η αναγκαία απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης για την «έγκριση των προσωρινών εργοταξιακών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για την εκτέλεση εργασιών ασφαλτόστρωσης, διαγράμμισης και τοποθέτησης στηθαίων στα πλαίσια εκτέλεσης του έργου “Βελτίωση οδικής ασφάλειας στο οδικό δίκτυο Περιφέρειας Κρήτης, υποέργο: Βελτίωση οδικής ασφάλειας της Π.Ε.Ο. 90 στο οδικό τμήμα από Καστέλι Κισσάμου έως Καλό Χωριό Λασιθίου», αναδόχου “ΟΔΟΣ ΑTΕ”, υπό την επίβλεψη της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Κρήτης».

Όπως αναφέρεται στην απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης, «για την εκτέλεση ασφαλτικών εργασιών, η κυκλοφορία θα διεξάγεται εναλλάξ με χρήση φωτεινής σηματοδότησης και σηματωρών.

Η προσωρινή αυτή εργοταξιακή κυκλοφοριακή ρύθμιση θα εφαρμόζεται κατά τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας, θα επιτηρείται από την επίβλεψη και θα εποπτεύεται από τις αρμόδιες Αρχές. Οι ασφαλτικές εργασίες θα εκτελούνται τμηματικά και κάθε τμήμα οδοστρώματος θα παραδίδεται σε κυκλοφορία σε όλο του το πλάτος με την ολοκλήρωση είτε της ισοπεδωτικής στρώσης είτε της τελικής στρώσης του ασφαλτοτάπητα, καθώς και του “σταμπαρίσματος” σε κάθε περίπτωση, δηλ. την κατασκευή λευκών κουκίδων ελάχιστης διαμέτρου 10 cm ανά 5 μέτρα στις oριογραμμές και τον άξονα της οδού, προκειμένου να διαγράφεται σαφώς η ασφαλής πορεία που πρέπει να διατηρεί κάθε όχημα. Το σταμπάρισμα πρέπει να διατηρείται σε καλή κατάσταση μέχρι τη διαγράμμιση της οδού».

Το προφίλ του σωτήριου “λίφτινγκ” στη παλιά εθνική οδό

Ο σχετικός διαγωνισμός για το έργο “Βελτίωση οδικής ασφάλειας της ΠΕΟ 90 στο οδικό τμήμα από Καστέλι Κισσάμου έως Καλό Χωριό Λασιθίου” προκηρύχθηκε από την Περιφέρεια Κρήτης τον Ιανουάριο του 2023 και σε αυτόν υπέβαλαν προσφορές συνολικά οκτώ εταιρείες.

Ακολούθησε μια περίοδος παρατεταμένης εμπλοκής, με προδικαστικές προσφυγές, ενστάσεις, προσφυγές στο ΣτΕ μεταξύ των υποψηφίων αναδόχων για να κατακυρωθεί τελικά η εργολαβία στην “ΟΔΟΣ ΑΤΕ” και να υπογραφεί η σύμβαση στις αρχές Μαρτίου.

Το έργο αφορά συγκεκριμένα στην υλοποίηση βραχυπρόθεσμων επεμβάσεων σε θέσεις μειωμένης οδικής ασφάλειας της παλαιάς εθνικής οδού, που περιλαμβάνουν αναβάθμιση και αντικατάσταση του εξοπλισμού της οδού, όπως διαγράμμιση, σήμανση οριζόντια και κατακόρυφη, πινακίδες σήμανσης, ανακλαστήρες οδοστρώματος, στηθαία ασφαλείας, ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις, εργασίες ηλεκτροφωτισμού κ.λπ. Επίσης, τοπικά, προβλέπεται συμπλήρωση-ανακατασκευή της υποδομής, όπως επισκευή φθορών οδοστρώματος, αντικατάσταση της παλαιάς επιφανειακής ασφαλτικής στρώσης με νέα αντιολισθητική, συμπλήρωση υλικού ερείσματος, καθαρισμός-μόρφωση υφιστάμενης τριγωνικής τάφρου, καθαρισμός περιοχής για αύξηση ορατότητας (αποξήλωση εμποδίων και αποψίλωση ζωνών που εμποδίζουν την ορατότητα) κ.λπ., καθώς πολλά σημεία του συγκεκριμένου δρόμου είναι επικίνδυνα και έχουν σημειωθεί αρκετά τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα.

neakriti.gr

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ