ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Υποδειγματική εφαρμογή των μέτρων από τους μαθητές

0

«Τα γυαλιά έβαλαν» στους ενήλικες, οι μαθητές των δημοτικών σχολείων του Ρεθύμνου, αφού κατάφεραν να προσαρμοστούν χωρίς προβλήματα στα νέα μέτρα που ισχύουν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Παρά το γεγονός ότι τα παιδιά κυρίως των πρώτων τάξεων του δημοτικού θεωρούνταν ότι δεν θα καταφέρουν να προσαρμοστούν εύκολα στα μέτρα προστασίας κατά του κορωνοϊού, στα οποία μεταξύ άλλων υπάρχει και η υποχρεωτική χρήση της μάσκας στην τάξη, εκείνα μέσα σε ελάχιστες μέρες απέδειξαν ακριβώς το αντίθετο, δίνοντας πραγματικά μαθήματα τόσο σε μεγαλύτερους μαθητές, όσο και σε ενηλίκους.    

Για τον τρόπο που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τη νέα τους καθημερινότητα μας μίλησαν οι διευθυντές του 5ου και του 10ου δημοτικού σχολείου Ρεθύμνου, τονίζοντας τόσο τη διαφορετικότητα της σχολικής χρονιάς, όσο και την προσαρμοστικότητα και την υπευθυνότητα που έδειξαν τα παιδιά από τις πρώτες κιόλας μέρες.

Νίκος Φωτάκης: «Παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες τα παιδιά τηρούν τα μέτρα με υπευθυνότητα»

Ο Διευθυντής του 5ου Δημοτικού Σχολείου Νίκος Φωτάκης, δεν έκρυψε την ικανοποίησή του, αφού όπως τόνισε η εύκολη προσαρμογή των παιδιών οφείλεται σε μεγάλο ποσοστό στη βοήθεια των γονέων και στις «γραμμές» που έχουν πάρει από το σπίτι τους, προσθέτοντας: «Στο σχολείο μας, δεν έχουμε προβλήματα από γονείς που είναι κατά της μάσκας, άλλωστε ο αριθμός αυτών που αντιδρούν είναι πολύ μικρός εδώ στο Ρέθυμνο».

Τα διαλείμματα γίνονται σε δύο διαφορετικούς χρόνους ανέφερε ο κ. Φωτάκης και εξήγησε: «Τα διαλείμματα των τριών πρώτων τάξεων γίνεται ξεχωριστά από τα μεγαλύτερα παιδιά των τριών τελευταίων. Έτσι, τα μικρά με τα μεγάλα παιδιά δεν συναντιούνται στο προαύλιο του σχολείου και αποφεύγουμε το συγχρωτισμό».

Όσον αφορά στο κυλικείο επεσήμανε ότι υπάρχουν οι ανάλογες σημάνσεις στις ανάλογες αποστάσεις που τα παιδιά τις ακολουθούν. «Κάθε τάξη περνάει σε διαφορετικό χρόνο, με τα παιδιά της πρώτης δημοτικού να περνάνε πρώτα και ακολουθούν τα μεγαλύτερα».

Απαντώντας σε ερώτημα που αφορούσε στο πόσο εύκολα ή δύσκολα προσαρμόστηκαν στην υποχρεωτική χρήση της μάσκας, ο κ. διευθυντής του 5ου δημοτικού ανέφερε: «Ήδη έχουμε βάλει τη μάσκα και τους κανόνες στην καθημερινότητά μας και τα παιδιά προσαρμόζονται και συνηθίζουν να ακολουθούν τα μέτρα».

Στη συνέχεια πρόσθεσε: «Ένα θετικό που έχουμε στο 5ο Δημοτικό και οφείλεται στο Σύλλογο Γονέων του Σχολείου μας είναι ότι ο Σύλλογος Γονέων, με προτροπή του Συλλόγου Διδασκόντων, αμέσως μετά την καραντίνα ανακαίνισε πλήρως τις βρύσες που χρησιμοποιούν τα παιδιά και τοποθέτησε νέες με πεντάλ ποδιού. Έτσι, τώρα, οι μαθητές μας, έχουν τη δυνατότητα με ένα πάτημα του ποδιού να πλύνουν τα χέρια τους  ή να γεμίσουν τα παγουρίνο τους, χωρίς ν’ αγγίξουν πουθενά».   

Αναφερόμενος στις στιγμές που τα παιδιά δεν υποχρεούνται να φορούν μάσκα είπε: «Τα παιδιά στο διάλειμμα και στην ώρα της γυμναστικής δεν φορούν μάσκα, ενώ προβλέπεται και «διάλειμμα μάσκας την ώρα του μαθήματος». Δηλαδή, αν κάποιο παιδί θελήσει, μπορεί να βγει για 2-3 λεπτά από την τάξη να βγάλει τη μάσκα να πάρει καθαρό αέρα και κατόπιν να ξαναγυρίσει για μάθημα. Επίσης διάλειμμα μάσκας γίνεται και μέσα στην τάξη όταν γίνεται κάποια σιωπηλή εργασία. Εκείνη την ώρα δεν μιλάει κανείς, καθώς γνωρίζουν ότι είναι σημαντικό να μην μεταφερθούν σταγονίδια με την ομιλία.  Όσο διαρκεί αυτή η σιωπηλή εργασία, τα παιδιά βγάζουν θρανίο παρά θρανίο τη μάσκα για λίγα λεπτά και κατόπιν το ίδιο κάνουν και τα υπόλοιπα θρανία».

Κάθε παιδί κατά μέσο όρο χρησιμοποιεί τουλάχιστον 3 μάσκες, κατά τη διάρκεια των μαθημάτων μιας μέρας είπε ο ίδιος, ενώ υπογράμμισε ότι, παρά το γεγονός ότι οι πρώτες μάσκες που έφτασαν ήταν κατά πολύ μεγαλύτερες, αρκετοί γονείς τις μεταποίησαν προκειμένου να προσαρμοστούν στα πρόσωπα των παιδιών τους. Ωστόσο όπως ο ίδιος ανέφερε δεν υπάρχει καμία ενημέρωση για το πότε θα παραληφθούν οι νέες μάσκες, μετά το λάθος που έγινε με τις πρώτες.  

Μιλώντας όμως και για τις δυσκολίες που φέρνει η πολύωρη χρήση της μάσκας, τόνισε: «Υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες, όπως για παράδειγμα λόγω της αλλαγής του προγράμματος κάποια διαλείμματα πέφτουν πάνω στην ώρα της γυμναστικής κάποιων τμημάτων, με αποτέλεσμα τα παιδιά που κάνουν γυμναστική να ενοχλούνται από εκείνα που κάνουν διάλειμμα». Και πρόσθεσε: «Η καθημερινότητα στο σχολείο γενικά δεν είναι εύκολη με τη χρήση της μάσκας γι’ αυτό και δημιουργούνται μικροπροβλήματα στην τάξη. Ο δάσκαλος για παράδειγμα, δεν ακούγεται και αναγκάζεται να φωνάζει, πράγμα που συμβαίνει και με τα παιδιά που από τη φύση τους μιλούν χαμηλόφωνα. Όμως, αφού η μάσκα είναι απαραίτητη για την υγεία όλων μας, ακολουθούμε τα μέτρα, ελπίζοντας ότι δεν θα αργήσει η στιγμή που όλα αυτά θα έχουν τελειώσει και θα τις βγάλουμε»

Νίκος Δερεδάκης: «Τα παιδιά δείχνουν περισσότερη σοβαρότητα και υπευθυνότητα από αυτή που περιμέναμε»

Μιλώντας με το Διευθυντή του 10ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου στον Πλατανιά κ. Νίκο Δερεδάκη, μας βεβαίωσε ότι οι μαθητές του σχολείου, έχουν προσαρμοστεί χωρίς προβλήματα στη νέα καθημερινότητα και μάλιστα όπως χαρακτηριστικά είπε «τα πήγαν πολύ καλύτερα, απ’ όσο περιμέναμε».   

Ο κ. Δερεδάκης αναφερόμενος στην καθημερινότητα στα σχολείο που διευθύνει είπε ότι η σχολική χρονιά 2020-2021 είναι μια ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά για την εκπαίδευση και πρόσθεσε: «Αυτή η ιστορία του κορωνοϊού έχει δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα και παρά το ότι περάσαμε στην αρχή του χρόνου καραντίνα, η έναρξη της χρονιάς μας βρήκε απροετοίμαστους, με αποτέλεσμα να ξεκινήσουμε πάλι από το μηδέν. Υπήρξε κι αυτό το μεγάλο φιάσκο με τις μάσκες που έφτασαν, αλλά έτσι όπως ήρθαν δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν».

Μιλώντας στην καθημερινότητα των παιδιών στο σχολείο είπε: «Τα παιδιά έχουν μπει με σχετική ευκολία στη διαδικασία της υποχρεωτικής χρήσης της μάσκας. Υπάρχουν βέβαια και οι περιπτώσεις που ξεχνάνε να τις φέρουν μαζί τους, ή τους πέφτουν κάτω ή σπάει το λαστιχάκι κι έρχονται σε μας. Εμείς σαν σχολείο είμαστε προετοιμασμένοι ως οφείλουμε και τους δίνουμε μάσκες μιας χρήσης για να μπορούν να συνεχίσουν το μάθημά τους. Ενδεικτικά να πω ότι την περασμένη εβδομάδα δώσαμε στα παιδιά περισσότερες από 50 μάσκες».

Όσον αφορά στα διαλείμματα υπογράμμισε: «Σε μας δεν χτυπάει κουδούνι, ο εκπαιδευτικός συμβουλεύεται το ρολόι του και για να βγουν και για να μπουν τα παιδιά στην τάξη. Έχουμε αποφασίσει να κάνουμε διάλειμμα ανά μια διδακτική ώρα, και να μην ακολουθούμε το δίωρο που είναι πολύ κουραστικό για τα παιδιά. Ευτυχώς έχουμε δύο προαύλια και χωρίζουμε τα παιδιά. Τα μισά βγαίνουν για διάλειμμα στο ένα και τα άλλα μισά στο άλλο. Με τον τρόπο αυτό, όλα τα παιδιά κάνουν μαζί το διάλειμμά τους χωρίς να συναντιούνται. Έτσι καταφέρνουμε και το συχνό αερισμό κάθε τάξης. Επίσης σε κάθε τάξη, τουλάχιστον μία φορά την ημέρα, η καθαρίστρια περνάει τις επιφάνειες (θρανία – καρεκλάκια) με νερό και χλωρίνη σε αναλογία 10:1, όπως λένε οι οδηγίες». Και πρόσθεσε: «Οι τουαλέτες καθαρίζονται σχολαστικά, έχουμε κρεμοσάπουνο στις βρύσες του σχολείου και αντισηπτικά σε κάθε τάξη».

Για τη δυσκολία των παιδιών στην πολύωρη χρήση της μάσκας υπογράμμισε: «Υπάρχουν παιδιά που μπορεί να μην ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες όπως τις περιγράφει το υπουργείο, αλλά βγάζουν κάποια προβλήματα με τη μάσκα όπως είναι οι αλλεργίες. Γι’ αυτό υπάρχουν και τα διαλείμματα μάσκας, που προβλέπονται από τον ΕΟΔΥ. Τα παιδιά μπορούν να βγουν έξω, να βγάλουν τη μάσκα να πάρουν τις ανάσες τους για λίγα λεπτά και να γυρίσουν στην τάξη. Δεν είμαστε πιεστικοί στη χρήση της, όταν ένα παιδί χρειαστεί διάλειμμα, το κάνει».

Ο Διευθυντής του 10ου Δημοτικού επίσης τόνισε: «Τα παιδιά είναι περισσότερο ευπροσάρμοστα από τους μεγάλους και δείχνουν περισσότερη σοβαρότητα και υπευθυνότητα από αυτή που περιμέναμε, ενώ ακολουθούν τους κανόνες με μεγαλύτερη ευκολία από τους μεγάλους». Ωστόσο όπως επεσήμανε υπάρχουν και αντικειμενικές δυσκολίες: «Δεν είναι ότι καλύτερο να κάνει κάποιος μάθημα με μάσκα και κρυμμένο πρόσωπο. Ούτε τα συναισθήματα εκφράζονται, ούτε χειλανάγνωση γίνεται».

Απαντώντας σε ερώτημα σχετικά με το αν υπήρξαν γονείς που αντιδρούσαν στη χρήση της μάσκας είπε: «Είχα 2-3 περιπτώσεις με γονείς που αντιδρούσαν, αλλά μέσα από διάλογο και καλή θέληση, λύθηκε το θέμα». 

Για το θέμα της πρόσβασης στο κυλικείο ο κ. Δερεδάκης είπε: «Εμείς δεν έχουμε κυλικείο, καθώς έχει λήξει η σύμβαση και τα παιδιά φέρνουν μαζί τους ότι χρειάζονται. Έχουμε όμως σχολικά γεύματα, καθώς είμαστε 1 από τα 12 σχολεία του δήμου Ρεθύμνου που έχει σχολικά γεύματα από το υπουργείο παιδείας, τα οποία μοιράζονται κανονικά με τη λήξη του ωραρίου. Στο σχολείο τρώνε μόνο τα παιδιά που είναι σε ολοήμερα τμήματα».          

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ