ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Καλπάζει ο πληθωρισμός της απληστίας - Νοικοκυριά σε απόγνωση!

0

ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΕΛΕΓΚΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΩΝ

Απολύτως αναποτελεσματικά αποδεικνύονται όποια μέτρα έχουν ληφθεί κατά της ακρίβειας, η οποία συνεχίζει να «καλπάζει» και να προκαλεί αλυσιδωτές δυσμενείς επιπτώσεις στην πραγματική οικονομία. Θύματα αυτής της ανεξέλεγκτης κατάστασης είναι οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις, ειδικά οι μικρομεσαίες, εκτεθειμένες όπως έχουν εγκαταλειφθεί απέναντι στους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους αλλά και στα Σούπερ Μάρκετ, όπου αναγκαστικά εναποτίθεται και το τελευταίο ευρώ κάθε νοικοκυριού αφού οι άνθρωποι έχουν ανάγκη πρώτα να τραφούν.

«Τα μέτρα του market pass και του καλαθιού του νοικοκυριού μάλλον τροφοδότησαν την ακρίβεια παρά την καταπολέμησαν» δήλωσε στην εφημερίδα μας ο Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Ρεθύμνου και μέλος του Δ.Σ. της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας κ. Μανώλης Ψαρουδάκης ο οποίος περιγράφει με μελανά χρώματα την κατάσταση που έχει διαμορφώσει στην αγορά η συνεχώς διογκούμενη κρίση ακρίβειας.

Πρόσφατες έρευνες έδειξαν πως οι καταναλωτές αναγκάζονται να βάζουν ολοένα και πιο βαθειά το χέρι στην τσέπη. Τα έξοδα τους δεν συνάδουν με τα έσοδα τους, οι μισθοί κατά κύριο λόγο «κατατίθενται» στα σούπερ μάρκετ, ο πληθωρισμός σφίγγει σαν θηλιά το λαιμό της τοπικής και εθνικής οικονομίας και βεβαίως όχι μόνο δεν διαφαίνεται να υπάρχει αποκλιμάκωση αλλά μάλλον είμαστε σε μια πορεία με άγνωστη κατεύθυνση, χρονική διάρκεια και χωρίς τέρμα!

Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ

«Η ακρίβεια είναι ένα φαινόμενο που έχει πολλαπλές επιπτώσεις» τόνισε ο Μανώλης Ψαρουδάκης μιλώντας στο «Ρέθεμνος» για να συμπληρώσει χαρακτηριστικά τα εξής: «Ο πληθωρισμός αναδιανέμει, με έναν τρόπο που συχνά δεν είναι ιδιαίτερα αισθητός στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις, τα εισοδήματα. Σήμερα, αυτή η υπόκρυφη αναδιανομή έχει δυο βασικές επιπτώσεις λόγω του πολύμηνου χαρακτήρα της πληθωριστικής κλιμάκωσης. Πρώτον, η «ακρίβεια διαρκείας», όπως θα μπορούσαμε να την χαρακτηρίσουμε, έχει αυξήσει τις πραγματικές εισοδηματικές ανισότητες στοιχείο που εκφράζεται στα διαφορετικά επίπεδα καταναλωτικής δαπάνης των χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων συγκριτικά με τα υψηλότερα. Δεύτερον, η μείωση της αγοραστικής δύναμης διανοίγει τις ανισότητες μεταξύ των επιχειρήσεων. Οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις, όπως τα super-markets και οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι, εκμεταλλεύονται την προνομιακή τους θέση και ευνοούνται από της συγκέντρωση της αγοράς. Οι πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις, όντας εκτεθειμένες στις διαταραχές της αλυσίδας αξίας, αγοράζουν, όπως δείχνουν και σχετικές έρευνες του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, ακριβότερα τα εμπορεύματα τους ελαχιστοποιώντας τα περιθώρια κέρδους τους και βάζοντας σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα τους. Επίσης οι μικροί παραγωγοί συνθλίβονται από τα καρτέλ και ως προς τις τιμές που είναι πολύ χαμηλές και ως προς το χρόνο αποπληρωμής».

ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΕΛΕΓΧΟΙ

Τα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση έως σήμερα δεν έχουν αποδώσει και ετούτο το ζούμε καθημερινά. Ο Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Ρεθύμνου κ. Ψαρουδάκης, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Δυστυχώς τα μέτρα που ελήφθησαν έως τώρα είναι αναποτελεσματικά. Παράλληλα, τα μέτρα του market pass, του καλαθιού του νοικοκυριού μάλλον τροφοδότησαν την ακρίβεια παρά την καταπολέμησαν. Το ισχυρότερο εργαλείο, αυτό των εκτεταμένων ελέγχων και των υψηλών προστίμων, φαίνεται πως χρησιμοποιείται περισσότερες φορές με επικοινωνιακό τρόπο. Χωρίς την καταπολέμηση του «πληθωρισμού απληστίας», δηλαδή των υπερβολικών κερδών των μεγάλων επιχειρήσεων, η επιστροφή του πληθωρισμού στο επίπεδο του 2% θα απαιτήσει περισσότερο χρόνο και υψηλότερα επιτόκια, με τις ανάλογες αρνητικές συνέπειες στην ευρύτερη οικονομική δραστηριότητα».

Η ενεργοποίηση των ελεγκτικών μηχανισμών είναι η μόνη λύση όπως τονίζει ο έμπειρος έμπορος και επιχειρηματίας, λέγοντας: «Οι έλεγχοι της αγοράς και η λειτουργία των θεσμών (βλ. Επιτροπή Ανταγωνισμού) μπορούν πραγματικά να αποτελέσουν «κλειδί» στην πορεία της αποκλιμάκωσης των τιμών, ειδικά των βασικών ειδών καθημερινότητας όπως είναι τα τρόφιμα, τα καύσιμα, το διαδίκτυο – επικοινωνίες».

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ