ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Πώς επιλέγει το ΕΚΑΒ σε ποια περιστατικά θα μεταβεί

0

Παράπονα για τη μη άφιξη ασθενοφόρων

Δεν είναι λίγες οι φορές που πολίτες παραπονιούνται για καθυστέρηση άφιξης ασθενοφόρου του ΕΚΑΒ σε κάποιο περιστατικό ή ακόμη και μη έλευσής του λόγω έλλειψης διαθέσιμου οχήματος. Μπορεί τα περιστατικά να μην είναι πάντοτε επείγοντα και να μη χρήζουν μεταφοράς του ασθενή στο νοσοκομείο, όμως εάν υπάρξει μία τέτοια περίπτωση και το ασθενοφόρο δε φτάσει, τι γίνεται; Εύλογα, λοιπόν, δημιουργείται το ερώτημα με ποιον τρόπο χαρακτηρίζει κάποιος ένα περιστατικό επείγον το οποίο χρήζει άμεσης μεταφοράς στο νοσοκομείο.

Σχετική καταγγελία για τη μη άφιξη του ΕΚΑΒ στην περίπτωση ενός περιστατικού λόγω έλλειψης διαθέσιμου ασθενοφόρου έγινε στην εφημερίδα μας τις προηγούμενες μέρες. Για το σοβαρό αυτό ζήτημα ήρθαμε σε επικοινωνία με τον υπεύθυνο του Συντονιστικού Κέντρου του ΕΚΑΒ Ηρακλείου κ. Γιάννη Ζαφειρίου, ο οποίος μας έδωσε τις απαραίτητες πληροφορίες για τη διαδικασία που ακολουθείται. Σε δήλωσή του ο κ. Ζαφειρίου υποστήριξε πως: «Ο συντονιστής υπηρεσίας επιλέγει σε ποιο περιστατικό θα στείλει το ασθενοφόρο με βάση τη διαχείριση του ιατρικού πρωτοκόλλου. Το ιατρικό πρωτόκολλο είναι διεθνώς αναγνωρισμένο και η διαχείρισή του είναι η ίδια σε όλη την Ελλάδα. Αυτό σημαίνει ότι ο συντονιστής κάνει κάποιες ερωτήσεις σχετικές με το περιστατικό και ανάλογα με τις απαντήσεις που του δίνονται, αξιολογεί το επείγον του περιστατικού και στέλνει το ασθενοφόρο. Το περιστατικό αξιολογείται χρωματικά, δηλαδή υπάρχουν κάποια διεθνή ιατρικά χρώματα (μπλε, πράσινο, κίτρινο, πορτοκαλί, κόκκινο) που αντιστοιχούν στον βαθμό του επείγοντος περιστατικού. Ο συντονιστής, βέβαια, δεν είναι γιατρός και σύμφωνα με τις πληροφορίες που συλλέγει με βάση το ιατρικό πρωτόκολλο κάνει την αξιολόγηση».

Ερωτηθείς για το τι συμβαίνει σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος, ο υπεύθυνος του Συντονιστικού Κέντρου του ΕΚΑΒ Ηρακλείου σημείωσε πως «σε περίπτωση τροχαίου θα πρέπει να καλέσει το ΕΚΑΒ κάποιος που είναι στο σημείο για να μπορέσει να δώσει στον συντονιστή τις ανάλογες πληροφορίες σχετικά με τον αριθμό και την κατάσταση των θυμάτων».

Όσον αφορά στα παράπονα που κατά καιρούς γίνονται από πολίτες σχετικά με την αργοπορία ή τη μη έλευση ασθενοφόρων του ΕΚΑΒ σε σημεία που υπάρχει κάποιο περιστατικό, ο κ. Ζαφειρίου υποστήριξε ότι: «Δεν έχει γίνει σε εμάς κάποιο παράπονο, το ΕΚΑΒ οφείλει να πηγαίνει σε όλο τον κόσμο και το κάνει. Αν θα πηγαίνει αμέσως ή σε μία ώρα, αυτό κρίνεται ανάλογα με το επείγον του περιστατικού και τη δυνατότητα που υπάρχει επιχειρησιακά από ασθενοφόρα».

Μ.Ι.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ