ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Επί τάπητος τα εκπαιδευτικά ζητήματα του νομού

0

Στην τελική ευθεία για τις αποφάσεις της μοριοδότησης των σχολείων

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος θα βρεθούν την τρέχουσα εβδομάδα τα ζητήματα της παιδείας, καθώς την Τρίτη έχει προγραμματιστεί να επισκεφθεί το Ρέθυμνο ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης κ. Γεώργιος Τερζάκης. Ειδικότερα στις δέκα το πρωί, πρόκειται να γίνει σύσκεψη στα γραφεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, όπου σε συνάντηση εργασίας με τους υπευθύνους παιδείας των πέντε δήμων του νομού, αναμένεται να συζητηθούν ζητήματα όπως η προοπτική λειτουργίας της υποχρεωτικής προσχολικής Αγωγής αλλά και θέματα εκπαίδευσης κάθε περιοχής χωριστά. Επίσης το μεσημέρι, αναμένεται ευρεία σύσκεψη με την συμμετοχή και εκπαιδευτικών για το ζήτημα της μοριοδότησης των σχολείων.

Ειδικά το θέμα της μοριοδότησης φαίνεται να μπαίνει στην ευθεία για την λήψη της τελικής απόφασης, γεγονός, που έχει ενεργοποιήσει κάθε εμπλεκόμενη αρχή προς ανατροπή της πρότασης του Υπουργείου Παιδείας, που προκαλεί αντιδράσεις και υποβαθμίζει στο σύνολο τους τα σχολεία του Ρεθύμνου με μοναδική εξαίρεση αυτά των Ανωγείων.

Τις προηγούμενες ημέρες, ανακοίνωση εξέδωσε και η Επιτροπή Παιδείας του Δήμου Μυλοποτάμου, με την οποία εξέφρασε την έντονη διαμαρτυρία της για την προτεινόμενη από το Υπουργείο μοριοδότηση των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της περιοχής, καθώς όπως επισημαίνει, δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας αυτών.

Επιπλέον, τονίζονται τα εξής: «Τα περισσότερα σχολεία της επαρχίας είναι μικρά, λειτουργούν σε μακρινά, μικρά, ορεινά ή ημιορεινά χωριά, με παλιό οδικό δίκτυο ανάμεσα αυτό οροσειρές του Ψηλορείτη και των Ταλέων Ορέων.

Απομακρυσμένα από αυτό πόλεις του Ρεθύμνου και του Ηρακλείου, τα σχολεία των χωριών αυτών δεν επιλέγονται εύκολα από εκπαιδευτικούς, με αποτέλεσμα σχεδόν πάντα να καθυστερεί η στελέχωση τους και ειδικά στα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα, ειδικότητες να καλύπτονται Δεκέμβριο ή Ιανουάριο, δηλαδή αρκετούς μήνες μετά την έναρξη αυτό σχολικής χρονιάς. Αυτό έχει δυσμενές αντίκτυπο στην εκπαίδευση των παιδιών και προκαλεί σοβαρές αντιδράσεις των γονέων και κηδεμόνων αλλά και της κοινωνίας.

Ως εκ τούτου, ένα από τα μέτρα που θα μπορούσαν να δώσουν διέξοδο στο ζήτημα αυτό, είναι η αυξημένη μοριοδότηση των σχολείων και ο χαρακτηρισμός αυτό ως δυσπρόσιτα.

ΓΙΑ το λόγο αυτό ζητούμε:

  1. Για όλα τα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Μυλοποτάμου να ισχύσει η μοριοδότηση που προτείνουν τα αρμόδια ΠΥΣΔΕ της Π.Ε. Ρεθύμνου, η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου και ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Ν. Ρεθύμνου.
  2. Όλα τα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Δημοτικών Ενοτήτων Ζωνιανών και Κουλούκωνα του Δήμου Μυλοποτάμου, τα οποία έως σήμερα δεν έχουν χαρακτηριστεί δυσπρόσιτα, να χαρακτηριστούν δυσπρόσιτα με την αυξημένη μοριοδότηση που προβλέπεται.»

 

ΠΡΟΤΑΣΗ Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΜΙΑ ΝΕΑ ΑΡΧΗ ΣΤΑ ΕΠΑΛ»

Στο μεταξύ, το φως της δημοσιότητας είδε η πρόταση της Ομοσπονδίας Λειτουργών Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης για το πρόγραμμα «Μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ» που επισημαίνει, πως η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας στην σύγχρονη εποχή δημιουργεί την αναγκαιότητα να προσεγγίσουμε τα  τεχνικά σχολεία με διαφορετικό τρόπο.

Στην ανακοίνωση, τονίζονται τα εξής: «Η εφαρμογή των γνώσεων των γενικών μαθημάτων γλώσσας και μαθηματικών στα τεχνικά μαθήματα αποκαλύπτει τα κενά που έχουν οι μαθητές από το Γυμνάσιο. Συνυπολογίζοντας και το γεγονός ότι στα μαθήματα γενικής παιδείας υπάρχει υποστήριξη με τα τμήματα ένταξης ενώ στα τεχνικά μαθήματα δεν προβλέπεται καμία υποστήριξη, τελικά το μαθησιακό αποτέλεσμα στα τεχνικά μαθήματα εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από την προσπάθεια των καθηγητών των τεχνικών μαθημάτων, αφού καλούνται χωρίς καμία βοήθεια να αναπτύξουν ο καθένας τον τομέα του. Καθώς η επιτυχής λειτουργία ενός επαγγελματικού σχολείου κρίνεται από τα  αποτελέσματα του κάθε τομέα, είναι απαραίτητο να προσεγγίσουμε συνολικά το πρόβλημα που δημιουργείται.

Συνεπώς, τα μαθησιακά κενά σε γλώσσα και μαθηματικά γίνονται τροχοπέδη στα τεχνικά μαθήματα.

Για την αντιμετώπιση αυτού του θέματος, προτείνουμε:

Στη θέση της πρότασης να διδαχθούν ξανά οι μαθητές τα μαθηματικά και την γλώσσα  με συνδιδασκαλία των δύο αυτών ειδικοτήτων, προτείνουμε να γίνει συνδιδασκαλία ενός καθηγητή γενικού μαθήματος με ένα τεχνικού μαθήματος. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα όταν παρουσιάζεται η νέα γνώση σε ένα τεχνικό μάθημα, να υπάρχει καθηγητής γενικών μαθημάτων μέσα στην τάξη (π.χ. ένας μαθηματικός με ένα καθηγητή ηλεκτρολογίας), έτσι ώστε τα κενά που εμφανίζονται στους μαθητές να υποστηρίζονται από αυτόν. Έτσι, δε θα  παρουσιαστεί ξανά στους μαθητές η θεωρητική  πλευρά των μαθηματικών, αλλά η εφαρμοζόμενη και άμεσα συσχετιζόμενη με τον τομέα τους.

Με αυτό τον τρόπο οι μαθητές θα μπορούν να προσεγγίσουν το ίδιο αντικείμενο των μαθηματικών με έναν άλλο τρόπο, ένα τρόπο πιο εφαρμοσμένο, ο οποίος μπορεί να καλύψει και διαφορετικό τύπο μαθητών. Έτσι, θα κατανοήσουν την αναγκαιότητα και την  χρησιμότητα των γενικών μαθημάτων τόσο στην καθημερινότητα τους, όσο και στην προσωπική τους εξέλιξη. Το ίδιο συμβαίνει και στο τομέα στης γλώσσας, και αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα να δίνεται κίνητρο για εξέλιξη και αναβάθμιση του μαθητή, προσφέροντας ικανοποίηση σε μαθητές και εκπαιδευτική κοινότητα.

Για τους λόγους που προαναφέρθηκαν, ζητάμε οι επιπλέον διορισμοί που θα γίνουν για την στήριξη των ΕΠΑ.Λ. στο τομέα των γενικών μαθημάτων, να προβλέπουν την συνεργασία τους και με τους καθηγητές των τεχνικών ειδικοτήτων.

Επιπρόσθετα προτείνουμε, μέρος της χρηματοδότησης που έχει εξασφαλιστεί, να διατεθεί για την αναβάθμιση του εξοπλισμού των Εργαστηρίων.»

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ