ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΑΠΟΨΕΙΣ

Ρεκόρ συμμετοχών

0

Ένα είναι το θέμα αυτό το Σαββατοκύριακο που έχουμε μπροστά μας: Οι αντιδράσεις για την επίσκεψη του πρωθυπουργού κ. Τσίπρα στη ΔΕΘ. Τα συνδικάτα, με πρωτεργάτη τη ΓΣΣΕ, αλλά και τις πρωτοβάθμιες οργανώσεις, να βρουν τον τρόπο να τηρήσουν το… έθιμο των διαδηλώσεων κατά του πρωθυπουργού.

Και δεν ξέρω αν προσέξατε το διαφημιστικό βιντεάκι της ΓΣΕΕ που προωθεί ως πληρωμένη καταχώρηση στο social media, επειδή κάπως έτσι λειτουργεί ο συνδικαλισμός σήμερα. Οι σοβαρές εκδόσεις θεωρούνται παρωχημένες. Η μόδα, θέλει να ακολουθείς τους κανόνες της εποχής. Και η εποχή θέλει το επιφανειακό, όχι την ουσία. Έτσι τουλάχιστον εκτιμούν εκείνοι που ηγούνται τους εργατικού κινήματος σήμερα. Αν υπάρχει τέτοιο, έτσι όπως το κατάντησαν.

Αλλά με τούτα και με εκείνα, χάσαμε την ουσία. Τι συμβαίνει πραγματικά στη Θεσσαλονίκη αυτή την εποχή; Και γιατί μια εμπορική, κατά βάση, έκθεση κατάντησε πολιτικό πανηγυράκι με τις επισκέψεις των αρχηγών των κομμάτων; Θα ήταν υπερβολή να ζητούσε η στήλη να προβληματιστούμε λίγο πάνω σ’ αυτή τη βάση;

Ας δούμε λοιπόν τις συμβαίνει στη φετινή Διεθνή Έκθεση. Πρόκειται, όπως λένε οι ειδικοί για τη μεγαλύτερη σε συμμετοχή της τελευταίας εικοσαετίας που διοργανώνει φέτος η Θεσσαλονίκη.

Οι διοργανωτές της 83ης ΔΕΘ ανακοίνωσαν πως στην φετινή έκθεση, όπου τιμώμενη χώρα είναι οι ΗΠΑ, συμμετέχουν περισσότεροι από 1.500 εκθέτες, 20 επίσημες, άμεσες, κρατικές συμμετοχές έναντι 17 πέρυσι.

Οι εκθεσιακές συμμετοχές ξεπέρασαν τις 1.500 έναντι 1.398 το 2017 και 556 το 2012, ενώ η συνολική κάλυψη σε στεγασμένους και υπαίθριους χώρους μεταφράζεται σε συνολικά 32.075 τ.μ. από 27.191 τ.μ. πέρυσι.

Η άφιξη του ίδιου του υπουργού Εμπορίου των ΗΠΑ Γουίλμπουρ Ρος αποδεικνύει ίσως τη βαρύτητα της παρουσίας της Αμερικής στην έκθεση. Οι ΗΠΑ καλύπτουν όλο το περίπτερο 13 με 60 εταιρείες-κολοσσούς και φορείς, όπως τις Facebοok, Google, Intel, HP, Oracle, Microsoft, Lockheed Martin.

Η Coca-Cola παρουσιάζει για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη το Coca-Cola Pop-Up Store, ένα πρωτοποριακό κατάστημα με συλλεκτικά προϊόντα. Επίσης παρουσιάζει την πρωτοβουλία «Zero Waste Cities» για πόλεις με μηδενικά απορρίμματα.

Η Microsoft παρουσιάζει καινοτόμα προϊόντα στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης αλλά και της επαυξημένης πραγματικότητας μέσω των γυαλιών Microsoft Holens. Παράλληλα διοργανώσει μια σειρά εκδηλώσεων με αιχμή τις νεοφυείς επιχειρήσεις και την καινοτομία.

Η Google φέρνει στη Θεσσαλονίκη τεχνολογικές εφαρμογές όπως το Google Earth και το Google Arts & Culture σε έναν φυσικό χώρο για τους επισκέπτες της έκθεσης. Παράλληλα παρουσιάζει δράσεις για την εκμάθηση τεχνολογικών δεξιοτήτων.

Η παρουσία της IBM στρέφεται γύρω από τις πιο πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις σε τομείς όπως το Cloud Computing, η Τεχνητή Νοημοσύνη, οι κβαντικοί υπολογιστές το Blockchain και το Internet of Things. Τις δικές τους τεχνολογικές εφαρμογές παρουσιάζουν και οι Cisco και Hewlett Packard.

H Pfizer παρουσιάζει όλες τις νέες καινοτόμες πρακτικές που αξιοποιούν τα εργαστήρια της με στόχο να επιταχυνθεί η παραγωγή νέων φαρμάκων.

Η Lockheed Martin έχει ως στόχο να αναδείξει στρατιωτικά προγράμματα που έχει πραγματοποιήσει κατά την 70χρόνη συνεργασία της με το ελληνικό κράτος όπως τα F-16, τα C-130 και τα P-3. Μάλιστα η εταιρεία θα έχει και προσομοιωτή.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΔΕΘ - Helexpo Τάσο Τζήκα όραμα του εκθεσιακού φορέα είναι να γίνει η ΔΕΘ ένας κόμβος της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, μιας αγοράς 100 εκατομμυρίων.

Ναι, αλλά εμείς θα επιμένουμε στα τετριμμένα που ξέρουμε. Να διαδηλώνουμε κατά της εκάστοτε κυβέρνησης, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα τουλάχιστον τριτοκοσμική. Συνεχίστε παιδιά σ’ αυτό τον δρόμο. Μακριά και έξω από την πραγματικότητα και τη ζωή.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ